Forma i typ
Książki
(126)
Poradniki i przewodniki
(17)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Publikacje fachowe
(16)
Publikacje naukowe
(9)
Artykuły
(7)
Proza
(2)
Druki ulotne
(1)
E-booki
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(115)
tylko na miejscu
(14)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(124)
Czytelnia
(14)
Autor
Balejko Antoni (1935- )
(6)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(5)
Szłapa Katarzyna
(5)
Tomasik Iwona (logopeda)
(5)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(4)
Twardowski Andrzej (1956- )
(4)
Zielińska Ewa (1953- )
(4)
Adryjanek Anna
(3)
Rożyńska Małgorzata (1964- )
(3)
Szczygieł Beata
(3)
Wrzesiński Sławomir
(3)
Czajkowska Irena (?-2008)
(2)
Herda Kazimierz (1938-2008)
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Hipsz Katarzyna
(2)
Hołyńska Bożena
(2)
Korendo Marta
(2)
Małasiewicz Alicja
(2)
Piechowicz-Kułakowska Celina
(2)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(2)
Przybysz-Piwko Maria (1950-2016)
(2)
Pętlewska Halina
(2)
Rudzińska-Rogoża Aneta
(2)
Sosin Irena
(2)
Sosin-Pospiszył Karolina
(2)
Spałek Ewa
(2)
Stecko Elżbieta
(2)
Wiatrowska Leokadia
(2)
Zakrzewska Barbara
(2)
Zakrzewska Danuta
(2)
Antos Izabela
(1)
Atys Paulina
(1)
Babiarz Mirosław
(1)
Baran Joanna (psycholog)
(1)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(1)
Barbera Mary Lynch (1965- )
(1)
Bełtkiewicz Dorota
(1)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Borsuk-Sorota Elżbieta
(1)
Braun Eldon M. (1943- )
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Chapman Arthur Harry
(1)
Chmielewska Elżbieta
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Czapla Joanna
(1)
Davis Ronald D. (1942- )
(1)
Dorodzińska Grażyna
(1)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(1)
Dziemiańczuk Tadeusz
(1)
Fenert Marzena
(1)
Florkiewicz Violetta
(1)
Franek Anna
(1)
Gasik Justyna
(1)
Giczewska Aneta
(1)
Green Shannon
(1)
Grycman Magdalena (1961- )
(1)
Górecka Wiesława
(1)
Górniewicz Ewa (1959- )
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Halbig Johannes (1954- )
(1)
Iwanowska Alicja
(1)
Janosz Justyna
(1)
Jastrząb Jadwiga (1946- )
(1)
Jurewicz Monika (pedagog)
(1)
Jurkiewicz Celina
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Karásková Vlasta (1947- )
(1)
Kilińska-Ewertowska Elżbieta
(1)
Kowalewska Jadwiga
(1)
Kowalska Anna (1936- )
(1)
Kozłowska Kinga (1941- )
(1)
Krawczun Magdalena
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Krzywda-Pogorzelski Maciej
(1)
Kubach-Pryczkowska Katarzyna
(1)
Kulen-Gey Stanisława
(1)
Kulesza Ewa Maria
(1)
Kurowska Małgorzata
(1)
Kuś Joanna (pedagog)
(1)
Lichota Edyta Joanna
(1)
Mach Cecylia
(1)
Mackiewicz Bohdan (1937- )
(1)
Marszałek Lidia
(1)
Masgutova Svetlana Kimovna
(1)
McMinn Jill
(1)
Micorek Maria
(1)
Mierzejewska Halina (1922-2003)
(1)
Milanowska Kazimiera (1926-2018)
(1)
Moraczewska Barbara
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Naciuk Alicja
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nowakowska-Kempna Iwona (1949- )
(1)
Nowicka Ewa (pedagog)
(1)
Oczko Agnieszka
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Ohme Małgorzata
(1)
Orłowska-Popek Zdzisława
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(55)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(21)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(136)
Język
polski
(24)
Odbiorca
Rodzice
(18)
Nauczyciele
(13)
0-5 lat
(6)
6-8 lat
(6)
Dzieci
(6)
Logopedzi
(5)
Szkoły podstawowe
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
Przedszkola
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Terapeuci
(2)
9-13 lat
(1)
Gimnazja
(1)
Lekarze
(1)
Nauczycile przedszkoli
(1)
Oligofrenoterapeci
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Muzyka polska
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(58)
Dziecko
(51)
Korekcja mowy
(31)
Mowa
(27)
Dysleksja i dysgrafia
(26)
Czytanie
(20)
Pisanie
(20)
Dziecko z niepełnosprawnością
(19)
Gry edukacyjne
(19)
Język polski
(16)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(12)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(10)
Wychowanie przedszkolne
(10)
Zaburzenia mowy
(8)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Kształcenie integracyjne
(5)
Logopedia
(5)
Terapia logopedyczna
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Diagnoza logopedyczna
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(4)
Matematyka
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Autyzm
(3)
Dzieci
(3)
Gry i zabawy
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Słuch
(3)
Wymowa
(3)
Wzrok
(3)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Język dziecka
(2)
Myślenie
(2)
Nauczanie
(2)
Neurologopedia
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Rozwój psychiczny
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Rytmika
(2)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(2)
Spostrzeganie
(2)
Spółgłoski
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wychowanie
(2)
Zachowanie
(2)
Afazja
(1)
Bajkoterapia
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Dysglosja
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko ryzyka dysleksji
(1)
Dziecko z opóźnionym rozwojem mowy
(1)
Edukacja domowa
(1)
Fizjoterapia dziecięca
(1)
Fonemy
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Górne drogi oddechowe
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Jąkanie
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Masaż
(1)
Masaż niemowląt
(1)
Metoda krakowska
(1)
Muzyka
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Narracja
(1)
Nastolatki
(1)
Neurofunkcjonalna reorganizacja według Padovan
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niedowidzenie
(1)
Niemowlę
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nieprawidłowy zgryz
(1)
Oddychanie
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Padovan, Beatriz (1927- )
(1)
Pamięć wzrokowa
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Piaget, Jean (1896-1980)
(1)
Podejście Verbal Behavior
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychoterapia
(1)
Rodzina
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(38)
Ćwiczenia i zadania
(19)
Praca zbiorowa
(11)
Artykuł z pracy zbiorowej
(5)
Materiały konferencyjne
(5)
Podręcznik
(5)
Artykuł problemowy
(4)
Wydawnictwa popularne
(3)
Karty pracy ucznia
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Opracowanie
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Bibliografia adnotowana
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Program nauczania
(1)
Wiersze
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(38)
Medycyna i zdrowie
(11)
Psychologia
(10)
Językoznawstwo
(8)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
136 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kwestionariusz obrazkowy : do badania mowy i prowadzenia terapii logopedycznej / A. Balejko. Wyd. 4 popr. Białystok 1999.
Bibliogr. s. 266-268.
Streszczenie: Autor zebrał materiał swoich poprzednich książek: "Jak usuwać wady mowy", "Uczmy się ojczystej mowy", "Pomagam dziecku w mówieniu, czytaniu i pisaniu" i uzupełnił rozdział o jąkaniu (o wybrane początkowe rozdziały ze swojej pracy "Porozmawiajmy o jąkaniu") i afazji (potrzeby osoby z afazją, logopedyczna pomoc choremu, opis przypadku dorosłego chorego). Pozostałe części dot. nauki czytania i pisania (uwarunkowania anatomiczne i fizjologiczne, zasady i wskazówki dot. przygotowywania dziecka przez rodziców) oraz bezpiecznej pomocy terapeutycznej (zasady, cele diagnozowania osób z trudnościami, stosowanie Nootropilu w dysleksji).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278458, 278457 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenie: Krótka synteza ukazująca skuteczność terapii pedagogicznej oparta na doświadczeniach autorki. Opis dziecięcych sposobów radzenia sobie z niepowodzeniami szkolnymi, czynników decydujących o skuteczności terapii pedagogicznej, kształtowania motywacji do pracy dziecka z trudnościami w czytaniu i pisaniu, problemu drugoroczności, a także sukcesów terapeutycznych. Omówienie powinności nauczyciela przedmiotu, powinności rodziców i terapeuty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 297806 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 183-186.
Streszczenie: Książka stanowiąca podsumowanie stanu wiedzy na temat dysleksji i dysgrafii. Przedstawiono: wiedzę nt. procesu czytania i pisania oraz różnic w przetwarzaniu informacji; definicje, objawy, przyczyny i następstwa trudności w czytaniu i pisaniu; rodzaje diagnozy, procedurę i opracowanie wyników badań trudności w czytaniu i pisaniu; programy i organizację zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (zamieszczono przykłady ćwiczeń). W aneksach zamieszczono zestaw narzędzi do diagnozy pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283893 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.011.2 GÓR (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Terapia dziecka z wadą wymowy / Hanna Rodak. - Warszawa : Wydawnictwo Polskiej Fundacji Zaburzeń Mowy, 1992. - [4], 87, [1] s. : ilustracje ; 20 cm.
Bibliogr. s. 86-87.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264681 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Próba ukazania wielości potrzeb użytkowników AAC-wspomagającego i alternatywnego sposobu porozumiewania się. Wskazanie źródeł, pomysłów i technik oraz sposobów pracy z dziećmi niemówiącymi. W każdym rozdziale opisano historie osób z deficytami w zakresie umijętności komunikacyjnych oraz drogi dążenia do konkretnych osiągnięć w dziedzinie komunikacji międzyludzkiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 288076 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 3.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Odbieranie i wyrażanie mowy przez dziecko w drugim roku życia / Antoni Balejko. - Białystok : [s.n.], 2008. - 122 s. : ilustracje (w tym kolor.) ; 22 cm.
(Logopeda Radzi)
Błędny ISBN 798-83-60428-25-5
Bibliogr. s.118-119.
Streszczenie: Książka skierowana do rodziców i opiekunów - "pierwszych nauczycieli" swojego dziecka. Autor dzieli się wieloletnim doświadczeniem i wiedzą z zakresu: logopedii, psychologii, pedagogiki i pediatrii. Opisuje rozwój mowy dziecka od 14. miesiąca do 2. roku życia, na przykładzie chłopca o imieniu Antoś. Każde dwa miesiące podsumowuje w "Słowniku biernym i czynnym" dziecka. Prezentuje, jak rozwija się mowa i wymowa dziecka, omawia powszechnie spotykane wady mowy i wymowy. Radzi, w jaki sposób im zapobiegać, zamieszczając przykłady ćwiczeń. Całość zamyka zbiór dziecięcych tworów językowych, podzielonych wg płci i wieku dziecka oraz test, którego przeprowadzenie pozwoli rodzicom gromadzić wiedzę i na bieżąco oceniać rozwój mowy ich dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 308691, 308690, 299056 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Logopeda Radzi)
ISBN: 978-83-60428-35-2
Błędny ISBN 798-83-60428-35-2
Bibliogr. s. 107-108.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 308689, 307037 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 212321, 212320, 204025 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311988, 311240 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 211-217.
Streszczenie: Książka jest kontynuacją i rozszerzeniem problematyki przedstawionej w pracy "Komputer w diagnozie i terapii pedagogicznej" pod red. B. Siemienieckiego. Omawia teoretyczne podstawy procesów profilaktyki i terapii dzieci z zaburzeniami w nauce czytania i pisania. Podaje przykłady zastosowania technik komputerowych w diagnozie i w terapii pedagogicznej oraz konstruowania indywidualnych programów rewalidacji w zależności od konkretnego przypadku deficytu rozwojowego dziecka. Proponuje dwie koncepcje działań reedukacyjnych dla dzieci z zaburzeniami w nauce czytania i pisania: klasyczną (tradycyjną) i nowoczesną, wykorzystującą techniki komputerowe; obie - uzupełniając się prowadzą do trafnej diagnozy i skutecznej terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276479 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 276480 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia)
Bibliogr. s. [37-38].
Streszczenie: Krótkie opracowanie poświęcone podstawowym zagadnieniom dysleksji, dysgrafii i dysortografii (rozszerzona wersja artykułu z "Wiedzy i Życia"). Omówiono istotę i symptomy dysleksji w rozwoju dziecka, a następnie u dzieci uczących się czytać, podano propozycje kilku ćwiczeń w zapamiętywaniu liter i czytaniu. Następnie omówiono, posługując się reprodukcjami przykładów fragmentów uczniowskich rękopisów, zaburzenia, które mogą ujawniać się w charakterze pisma, a wśród nich dysgrafię. Podano główne wyznaczniki dysortografii, których znajomość jest konieczna przy diagnozowaniu i terapii dysortografii, wraz z reprodukcjami fragmentów rękopisów uczniów, i propozycje technik terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275929, 275928 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: terapia pedagogiczna.
Bibliogr. s. 171.
Streszczenie: M.in.: krótkie wskazanie form pomocy dzieciom z zaburzeniami rozwojowymi, organizacja pracy korekcyjno-kompensacyjnej, kwestionariusz objawów dysleksji u dorosłych M. Vinegrada, analiza błędów ortograficznych popełnianych przez uczniów w starszym wieku szkolnym, metoda kalkowania G. Fernald w rehabilitacji dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania, propozycje ćwiczeń dla uczniów z dysortografią wg różnych rodzajów trudności w pisowni wyrazów języka polskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281207, 281206 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Opis wg okł.
Streszczenie: Drugi (z planowanych 6) zeszytów ćwiczeń przeznaczonych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu i ich rodziców. Omówiono krótko przyczynę zamieniania przez dziecko liter podobnych pod względem graficznym. Podano krótkie wskazówki do ćwiczeń. Ćwiczenia przedstawione w tym zeszycie służą eliminowaniu błędów polegających na zamianie liter b - d, g - p, a - o, m - n. Początkowo są to ćwiczenia na materiale nieliterowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275204, 275203 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Opis wg okł.
Streszczenie: Zbiór konspektów przeznaczonych do pracy z dziećmi z mikrodeficytami rozwojowymi w zespołach korekcyjno-kompensacyjnych. Całość tworzą cztery zeszyty. Zeszyt I zawiera konspekty z etapu wstępnego terapii pedagogicznej z ćwiczeniami o charakterze ogólnorozwojowym: podpisywanie obrazków za pomocą głosek, usprawnianie grafomotoryki ręki i ćwiczenia koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, tworzenie wyrazów wielosylabowych z sylab otwartych, kształtowanie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowej, kordynacji wzrokowo-słuchowej oraz orientacji przestrzennej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 273333 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 308632 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opis wg okł.
Streszczenie: Pierwszy (z planowanych 6) zeszytów ćwiczeń przeznaczonych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu i ich rodziców. Omówiono krótko błędy popełniane przez tych uczniów jako wynik opóźnień i zaburzeń rozwoju percepcji, wymowy, rozwoju ruchowego. Podano krótkie wskazówki do ćwiczeń. Ćwiczenia przedstawione w tym zeszycie służą opanowaniu przez dziecko samogłosek, spółgłosek, wyrazów jedno- i dwusylabowych w oparciu o rozwijanie umiejętności słuchowych, wzrokowych i manualnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274874, 274873 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopeda Radzi / Wydawnictwa Logopedyczne)
Bibliogr. s. 118-119.
Streszczenie: Autor podkreśla znaczenie postępowania rodziców dla poprawnego rozwoju mowy dziecka. Podaje krótką analizę czterech okresów kształtowania się mowy dziecka od pierwszego do piątego roku życia uzupełnioną informacjami o pojęciu głoski, sylaby, akcentu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 266973, 266972 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311317, 311316 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-89629-94-4 ; 978-83-89370-38-9
Bibliogr. s. 163-[168].
Streszczenie: W części teoretycznej przedstawiono wpływ motoryki ustno-twarzowej na statomotoryczny rozwój dziecka, anatomię twarzoczaszki, układ nerwowy głowy i twarzy, charakterystykę odruchów ustno-twarzowych, rozwój mózgu, zaburzenia mowy oraz koncepcję ustno-twarzowej terapii wg C.Moralesa. W części praktycznej autorka szczegółowo omawia ustno-twarzową terapię regulacyjną wg koncepcji R.C.Moralesa i integracyjną terapię ustno-twarzową wg S.Masgutowej. W załączniku podano Wrocławski Model Usprawniania (WMU) wg koncepcji L.Sadowskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 296504 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jak pomóc dziecku z wadą wymowy? / Ewa Spałek, Celina Piechowicz-Kułakowska. - Kraków : "Impuls", 1996. - 38, [2] s., [22] k. tabl. : ilustracje ; 24 cm.
Bibliogr. s. [40].
Streszczenie: W skrócie przedstawiono podstawowe wiadomości na temat przyczyn i rodzajów zaburzeń mowy oraz prawidłowości jej rozwoju. Najwięcej miejsca przeznaczono na zagadnienia praktyczne, przykłady ćwiczeń i zabaw przydatnych w pracy z dzieckiem. Przykłady ćwiczeń wzbogacono pomocami w postaci obrazków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274082, 274081 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej