210827
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne)
Przekształceniom przedmiotu badań pedagogiki poświęcono pierwszą część książki, pt.: "Przedmiot badań-perspektywa dyscyplinarna". Rozważania autorów dot. przedmiotu pedagogiki jako dyscypliny naukowej, a otwiera je przegląd jego różnych konceptualizacji. W drugiej części zamieszczono wystąpienia poruszające problematykę przedmiotu badań wybranych subdyscyplin pedagogicznych i nurtów badawczych. Ta część obejmuje teksty dot. pedagogiki ogólnej, pedagogiki społecznej, antropologii pedagogicznej i pedagogicznych badań nad twórczością. Ostatnia część nawiązuje do metodologicznych i interpretacyjnych problemów dot. konceptualizacji przedmiotu badań i nosi tytuł: "Sposoby poznawania rzeczywistości pedagogicznej" (m.in. teoria strukturacji Anthony'ego Giddensa).
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294237 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Materiały z II ogólnopolskiego Seminarium Metodologii Pedagogiki, Toruń, 2007.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy ref.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Przekształceniom przedmiotu badań pedagogiki poświęcono pierwszą część książki, pt.: "Przedmiot badań-perspektywa dyscyplinarna". Rozważania autorów dot. przedmiotu pedagogiki jako dyscypliny naukowej, a otwiera je przegląd jego różnych konceptualizacji. W drugiej części zamieszczono wystąpienia poruszające problematykę przedmiotu badań wybranych subdyscyplin pedagogicznych i nurtów badawczych. Ta część obejmuje teksty dot. pedagogiki ogólnej, pedagogiki społecznej, antropologii pedagogicznej i pedagogicznych badań nad twórczością. Ostatnia część nawiązuje do metodologicznych i interpretacyjnych problemów dot. konceptualizacji przedmiotu badań i nosi tytuł: "Sposoby poznawania rzeczywistości pedagogicznej" (m.in. teoria strukturacji Anthony'ego Giddensa).
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej