210891
No cover
Book
In basket
Audience Group
Genre/Form
Indeks ISBN
978-83-89947-13-0
Autor omawia podstawowe założenia behawioryzmu i psychologii humanistycznej (ze szczególnym uwzględnieniem poglądów B.F. Skinnera i C. Rogersa) oraz przedstawia opierające się na nich koncepcje wybitnych psychologów i pedagogów dotyczące utrzymania ładu i dyscypliny w klasie. Opisuje: model ekologiczny J.S. Kounina, dyscyplinę asertywną L. Cantera, klasową dyscyplinę pozytywną F.H. Jonesa, społeczny model dyscypliny R. Dreikursa, terapię rzeczywistości i teorię wyboru W. Glassera oraz trening skuteczności nauczyciela T. Gordona i analizę transakcyjną E. Berne'a. Autor prezentuje również możliwość praktycznego zastosowania omówionych koncepcji.
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37.06 SŁU (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37.06 SŁU (CZYTELNIA) (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 225-229.
Summary, etc.
Streszczenie: Autor omawia podstawowe założenia behawioryzmu i psychologii humanistycznej (ze szczególnym uwzględnieniem poglądów B.F. Skinnera i C. Rogersa) oraz przedstawia opierające się na nich koncepcje wybitnych psychologów i pedagogów dotyczące utrzymania ładu i dyscypliny w klasie. Opisuje: model ekologiczny J.S. Kounina, dyscyplinę asertywną L. Cantera, klasową dyscyplinę pozytywną F.H. Jonesa, społeczny model dyscypliny R. Dreikursa, terapię rzeczywistości i teorię wyboru W. Glassera oraz trening skuteczności nauczyciela T. Gordona i analizę transakcyjną E. Berne'a. Autor prezentuje również możliwość praktycznego zastosowania omówionych koncepcji.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again