210891
Książka
W koszyku
Scharakteryzowano pojęcie i typy kultury, genezę i kierunki rozwoju pedagogiki kultury, znaczenie kultury pedagogicznej dorosłych dla rozwoju dzieci i młodzieży, rolę dziadków w wychowaniu, pojęcie i funkcje rodziny, jej rolę w socjalizacji kulturowej dziecka oraz wybrane aspekty wychowania i zagrożenia funkcjonowania dziecka w rodzinie. Omówiono genezę, pojęcie funkcje, patologie i kulturowe znaczenie czasu wolnego, jego wykorzystywanie przez dzieci i młodzież, rolę rodziny, szkoły i stowarzyszeń w jego organizowaniu. Wskazano na znaczenie, rolę gier i zabaw w rozwoju dziecka, ich wybrane typologie, właściwości i funkcje. Przedstawiono ideę, cele i zadania uniwersytetów dziecięcych, prawa i obowiązki małych studentów oraz uniwersytety trzeciego wieku jako miejsca krzewienia kultury. Porównano wybrane uniwersytety dziecięce.
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.013.43 ART (2 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 163-170.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Scharakteryzowano pojęcie i typy kultury, genezę i kierunki rozwoju pedagogiki kultury, znaczenie kultury pedagogicznej dorosłych dla rozwoju dzieci i młodzieży, rolę dziadków w wychowaniu, pojęcie i funkcje rodziny, jej rolę w socjalizacji kulturowej dziecka oraz wybrane aspekty wychowania i zagrożenia funkcjonowania dziecka w rodzinie. Omówiono genezę, pojęcie funkcje, patologie i kulturowe znaczenie czasu wolnego, jego wykorzystywanie przez dzieci i młodzież, rolę rodziny, szkoły i stowarzyszeń w jego organizowaniu. Wskazano na znaczenie, rolę gier i zabaw w rozwoju dziecka, ich wybrane typologie, właściwości i funkcje. Przedstawiono ideę, cele i zadania uniwersytetów dziecięcych, prawa i obowiązki małych studentów oraz uniwersytety trzeciego wieku jako miejsca krzewienia kultury. Porównano wybrane uniwersytety dziecięce.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej