210891
Gra planszowa
W koszyku
Szeregi / prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska, mgr Agata Dębicka. - Kraków : Centrum Metody Krakowskiej, [ok. 2018]. - 1 pudełko (wiele elementów) : ilustracje ; 16x23x4 cm.
Szereg jest ciągiem elementów ustawionych obok siebie w linii prostej – przytoczona najprostsza definicja ujmuje to, co najistotniejsze w języku mówionym i pisanym. Dzięki linearnemu porządkowi głosek w słowach i liter w wyrazach zapisanych, możliwe jest budowanie znaczeń. Jakiekolwiek zakłócenie tego porządku nadaje wypowiedzeniu inny sens (kot : kto, nos : son, seton : notes). Liczne błędy w uszeregowaniu znaków językowych można obserwować u dorosłych osób z afazją, u dzieci z autyzmem, alalią i afazją dziecięcą, u uczniów z dysleksją, a także u osób uczących się języków obcych.
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. POM 254 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Pudełko zawiera: 63 elementy - 3 zestawy: 21 obrazków rosnącej i malejącej wielkości, 20 obrazków rosnącej lub malejącej intenstywności barwy, 22 obrazki stopniowego domykania rysunku, 1 instrukcję.
Na pudełku: Terapia neurobiologiczna. Rekomendacja prof. Jagody Cieszyńskiej.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Szereg jest ciągiem elementów ustawionych obok siebie w linii prostej – przytoczona najprostsza definicja ujmuje to, co najistotniejsze w języku mówionym i pisanym. Dzięki linearnemu porządkowi głosek w słowach i liter w wyrazach zapisanych, możliwe jest budowanie znaczeń. Jakiekolwiek zakłócenie tego porządku nadaje wypowiedzeniu inny sens (kot : kto, nos : son, seton : notes). Liczne błędy w uszeregowaniu znaków językowych można obserwować u dorosłych osób z afazją, u dzieci z autyzmem, alalią i afazją dziecięcą, u uczniów z dysleksją, a także u osób uczących się języków obcych.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej