Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(104)
Forma i typ
Książki
(104)
Publikacje naukowe
(29)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Publikacje fachowe
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(95)
tylko na miejscu
(28)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(96)
Czytelnia
(28)
Autor
Pańczyk Jan (1937-2007)
(13)
Eckert Urszula (1928-2019)
(8)
Tomasik Ewa
(6)
Karwot Izydor (?-1999)
(5)
Kalinowski Marian (1930- )
(3)
Kostrzewski Janusz (1930-2012)
(3)
Nowicka-Kozioł Maria (1943- )
(3)
Bendych Ewa
(2)
Frączek Adam (1935-2020)
(2)
Giryński Andrzej
(2)
Góralski Andrzej (1936-2020)
(2)
Głodkowska Joanna
(2)
Kott Tadeusz
(2)
Kuś Józef
(2)
Marek-Ruka Marianna
(2)
Pisula Ewa (1964- )
(2)
Pospiszyl Kazimierz (1938- )
(2)
Poznański Karol (1931-2022)
(2)
Przybylski Stefan
(2)
Rola Jarosław
(2)
Zięcina-Banek Maria
(2)
Żabczyńska Ewa (1929-2019)
(2)
Atys Paulina
(1)
Balcerek Marian
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930-2019)
(1)
Bröcker Witold
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Czechowicz Anna (pedagog)
(1)
Czerska-Jurkowska Mirosława (1936-2018)
(1)
Czownicka Ewa
(1)
Dobrołowicz Witold
(1)
Dubińska Beata
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Gamulczak Franciszek (1914-2003)
(1)
Gasik Wojciech
(1)
Han-Ilgiewicz Natalia (1895-1978)
(1)
Hereta Renata
(1)
Huszcz Mirosław
(1)
Janeczko Roman (1931-2002)
(1)
Janik Maria (1917-1991)
(1)
Jankowska Dorota (pedagog)
(1)
Konopczyński Marek (1956- )
(1)
Kornet Grażyna
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga (1951-2022)
(1)
Leonhardt Merce
(1)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(1)
Leśniak Kazimierz (1911-1987)
(1)
Lipkowski Otton (1907-1982)
(1)
Ludkiewicz Zofia (1931- )
(1)
Malinowski Ludwik (1935- )
(1)
Mierzejewska Halina (1922-2003)
(1)
Misiewicz Halina
(1)
Miszczuk Robert
(1)
Nawrocki Andrzej (1966- )
(1)
Niemczykowa Aleksandra (1924-2011)
(1)
Nurowski Eugeniusz (1924-1998)
(1)
Olechnowicz Hanna (1918-2013)
(1)
Pawelczyk-Gedyk Anna
(1)
Pełka Jerzy (1953-2009)
(1)
Piotrowicz Radosław
(1)
Pogorzelec Anna
(1)
Polkowska Irena
(1)
Pytka Lesław (1947- )
(1)
Rdzanek-Piwowar Grażyna
(1)
Rola Beata
(1)
Rudowski Tomasz (1949- )
(1)
Sadowska Anna
(1)
Samukowicz Anna
(1)
Sawicki Marek
(1)
Serożyńska Helena
(1)
Sobieska Grażyna
(1)
Stojanowska Elżbieta
(1)
Stojanowska Wanda (prawo)
(1)
Stąsiek Kazimierz
(1)
Szałański Jan
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Sękowska Zofia (1924-1997)
(1)
Tyniowski Tadeusz
(1)
Wachelka Anna
(1)
Zabrodzka Halina
(1)
Zumkley Horst
(1)
Zybert Elżbieta Barbara
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(64)
1980 - 1989
(27)
1970 - 1979
(10)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(38)
1989-2000
(25)
1945-1989
(12)
1918-1939
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(104)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(21)
Pedagodzy specjalni
(6)
Studenci
(4)
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Nauczyciele matematyki
(3)
Oligofrenopedagodzy
(3)
Rodzice
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Surdopedagodzy
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Tyflopedagodzy
(1)
Urzędnicy
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Pedagogika specjalna
(22)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(19)
Rehabilitacja medyczna
(11)
Pedagogika resocjalizacyjna
(9)
Szkolnictwo specjalne
(9)
Dziecko głuche
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Pedagodzy specjalni
(6)
Psychologia dziecka
(6)
Wychowanie
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Nieletni przestępcy
(5)
Niepełnosprawność intelektualna
(5)
Dziecko niedostosowane społecznie
(4)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(4)
Literatura
(4)
Mowa
(4)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Matematyka
(3)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(3)
Metody badawcze
(3)
Nauczanie
(3)
Osobowość
(3)
Pedagogika
(3)
Psychoterapia
(3)
Samopoznanie
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Tematy i motywy
(3)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(3)
Agresywność
(2)
Czytanie
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Metody nauczania
(2)
Młodzież
(2)
Młodzież niedostosowana społecznie
(2)
Młodzież niewidoma
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Odpowiedzialność karna
(2)
Odpowiedzialność moralna
(2)
Orientacja przestrzenna
(2)
Pedagogika terapeutyczna
(2)
Prawa dziecka
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Psychologia różnic indywidualnych
(2)
Rodzina
(2)
Surdopedagogika
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkoły przyszpitalne
(2)
Taryfikator kwalifikacyjny
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Twórczość
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej (Warszawa)
(1)
Arytmetyka
(1)
Audiometria
(1)
Autyzm
(1)
Biblioterapia
(1)
Chorzy na AIDS
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czytanie z ruchu warg
(1)
Czytelnictwo
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z depresją
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Elita władzy
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Grupy społeczne
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Informatyka
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internaty
(1)
Język polski
(1)
Język rosyjski
(1)
Kalkulator elektroniczny
(1)
Kirejczyk, Kazimierz (1910-1986)
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Logika
(1)
Lęk
(1)
Młodzież chora przewlekle
(1)
Młodzież niedowidząca
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Narkomania
(1)
Temat: czas
1901-2000
(13)
1918-1939
(8)
1945-1989
(7)
1801-1900
(4)
1901-1914
(4)
1989-2000
(4)
1914-1918
(3)
1939-1945
(3)
1701-1800
(2)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(15)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Garwolin (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(23)
Podręcznik
(21)
Materiały konferencyjne
(7)
Poradnik
(7)
Raport z badań
(5)
Biografia
(4)
Monografia
(4)
Bibliografia
(3)
Opracowanie
(3)
Antologia
(1)
Korespondencja
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Listy
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Źródła historyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(35)
Psychologia
(22)
Historia
(10)
Medycyna i zdrowie
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Nauka i badania
(7)
Literaturoznawstwo
(4)
Matematyka
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
104 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-056.36 PAT (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
Bibliografia na stronach 97-100.
Streszczenie angielskie.
W książce oprócz omówienia czynników wpływających na przebieg psychoterapii (światopoglądowych, medycznych i psychopatologicznych) zamieszczono przykłady spotkań psychoterapeutycznych z opisem analizy ich przebiegu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286655, 286654 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
Bibliogr. s. 188-194.
Celem tego opracowania jest ukazanie orientacji przestrzennej w świetle psychopedagogicznych koncepcji kształtowania tej zdolności i możliwości dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w zakresie nabywania doświadczeń orientowania się w przestrzeni. Autorka uważa, że orientacja przestrzenna jest podstawą kształtowania innych pojęć matematycznych. Opracowała więc dwie techniki do pomiaru tego zakresu wiedzy matematycznej i je prezentuje, a następnie przedstawia: wyniki badań diagnostycznych uczniów klas 1-3 szkół specjalnych i klas pierwszych szkół ogólnodostępnych (grupa porównawcza) woj. warszawskiego, narzędzia analizy orientacji przestrzennej, 4 scenariusze zajęć korekcyjno-usprawniających, propozycje zabaw i ćwiczeń służących kształtowaniu orientacji przestrzennej do wykorzystania podczas zajęć dziennego ośrodka pracy lub w rewalidacji indywidualnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 280978, 280977 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
Bibliografia na stronie 52.
Bibliografia na stronie 52.
Publikacja adresowana do studentów pedagogiki specjalnej i nauczycieli matematyki w szkołach specjalnych. Zawiera propozycję sposobu wprowadzania w szkołach specjalnych działań w zbiorze liczb naturalnych, zbiorze liczb całkowitych, zbiorze liczb wymiernych (dodatnich).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 280974, 280973 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
Indeks ISBN
83-87079-31-6
Bibliogr. przy pracach.
Wśród 9 prac przeglądowych omówiono m.in.: metody gier dydaktycznych w nauczaniu dzieci lekko upośl. umysłowo w szk. podstawowej, problemy niewidomych i słabowidzących seniorów, jakość edukacji niepełnosprawnych jako warunek ich pełnej rehabilitacji, integrację niepełnosprawnych w ramach programu HELIOS II w państwach wspólnoty europejskiej, sytuacje trudne w szkole specjalnej w opinii nauczycieli. Wśród 12 prac empirycznych przedstawiono m.in.: postawy matek dzieci niepełnosprawnych kształconych wspólnie z dziećmi pełnosprawnymi, rozumienie zjawiska śmierci przez dzieci lekko upośl. umysłowo, wpływ rodziny na wrażliwość edukacyjną dzieci lekko upośl. umysłowo, osobowościowe uwarunkowania postaw wobec niepełnosprawnych. Sylwetka Eugeniusza Nurowskiego. Sprawozdania z konferencji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 288342 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 280967 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
Bibliografia na stronach 166-170.
Dokonano przeglądu: badań nad osobowością narkomanów, programów ich resocjalizacji, koncepcji rozwoju obrazu siebie i samooceny. Zaprezentowano założenia i metodologię badań własnych. Przez 5 lat badano koedukacyjną grupę pacjentów (w wieku 18-24 lata) oddziału narkomanów w Sanatorium Neuropsychiatrii dla Dzieci i Młodzieży w Garwolinie. Traktowano samoocenę jako środek do zmiany obrazu "ja" i założono, że samoocena jest strukturą składającą się z 3 elementów: spostrzegania siebie, sądów oceniających i sądów wartościujących. Przedstawiono wyniki badań ukazujące związki między elementami samooceny (wartości współczynników korelacji) w grupie osób kontynuujących resocjalizację i w grupie osób przerywających resocjalizację, oraz interpretację wyników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 280970, 280969 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
Bibliografia przy pracach.
Praca jest zbiorem różnorakich tekstów, których motywem przewodnim jest podmiotowość. Teksty mają charakter: pedagogiczny, historyczny, filozoficzny, empiryczny i badawczy. Książka omawia m.in.: poczucie odpowiedzialności moralnej u młodzieży jako aspekt jej podmiotowości; dziecko jako podmiot działalności opiekuńczej w dziejach wychowania do końca XIX wieku; podmiotowość i technika - poglądy Jose Ortegiy Gasseta; podmiotowość w wychowaniu resocjalizacyjnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 280968, 278059 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
Bibliografia na stronach 168-175.
Przedstawiono miejsce, cele, klasyfikację, zasady zajęć pozalekcyjnych w wychowaniu dzieci o obniżonej sprawności umysłowej. Szczegółowo omówiono organizację pracy wychowawczej i zajęć pozalekcyjnych w placówkach oświatowych dla dzieci upośledzonych umysłowo - internacie i świetlicy szkolnej, a następnie - krócej - działalność innych placówek specjalnych: warsztaty terapii zajęciowej, terapię zajęciową w domach pomocy społ., Ośrodki Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym, ogniska wychowawcze i domy samopomocy. Scharakteryzowano następujące formy zajęć pozalekcyjnych: czytelnictwo, zajęcia plastyczne i praktyczno-techniczne, gry i zabawy, żywe słowo i teatr, wycieczki, drużyny harcerskie "Nieprzetartego szlaku". Podano wskazówki do wykorzystania psychoterapii, dramy, muzykoterapii, metody Sherborne, komputera na zajęciach pozalekcyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 280971 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 280972 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
Bibliogr. s. 175-184.
Streszcz. ang.
Przedstawiono teoretyczne podstawy, założenia i uwarunkowania edukacji seksualnej, a następnie metodologię i wyniki badań własnych z l. 1991-97. Zastosowano eksperyment - oceniano stan wiedzy uczniów klas trzecich wybranych 20 szkół podstawowych, w których nauczyciele zgodzili się realizować program elementarnej wiedzy o seksie w formie pogadanek (badano wiedzę uczniów przed i po przeprowadzeniu pogadanek). Badano również stan wiedzy seksualnej u dzieci 9-10-letnich: upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, z zaburzeniami neurologicznymi, ulegających demoralizacji, niewidomych. Przeprowadzono też badania ankietowe dot. problematyki edukacji seksualnej dzieci w wieku wczesnoszkolnym wśród rodziców badanych dzieci (w tym rodziców przebywających w zakładach karnych i samotnych matek) i nauczycieli nauczania początkowego szkół powszechnych i specjalnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 280975 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 280976 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
Bibliografia na stronach 309-313. Indeks.
Prezentacja osobowości Marii Grzegorzewskiej w świetle korespondencji (głównie poprzez listy do Niej adresowane). Przedstawienie rodzinnych korzeni M.Grzegorzewskiej, jej młodzieńczych przyjaźni, trudów wojny i lat powojennych oraz ostatnich miesięcy życia. Omówienie kontaktów Uczonej z absolwentami Państwowego Instytutu Pedagogiki Specjalnej oraz Państwowego Instytutu Nauczycielskiego. Ukazanie bliskiej zażyłości M.Grzegorzewskiej z Laskami oraz Jej kontaktów z najbliższymi współpracownikami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286757 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
Bibliogr. s. 172-183.
Publikacja jest pracą naukową z pogranicza psychologii społecznej oraz osobowości. Jej celem jest dostarczenie empirycznie sprawdzonej wiedzy na temat mechanizmów regulujących zachowanie autoprezentacyjne człowieka w wybranych sytuacjach społecznych: neutralnych oraz oceny społecznej. Książka składa się z dwóch części: teoretycznej oraz badawczej. Pierwsza przedstawia przegląd problematyki związanej z samoidentyfikacją jednostki w warunkach autoprezentacji. Druga prezentuje pięć badań eksperymentalnych, dotyczących sytuacyjno-osobowościowych uwarunkowań prywatnych i publicznych samoopisów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278051 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
Bibliografia na stronach 56-57.
Przewodnik do nauczania matematyki uczniów specjalnej troski jest adresowany do nauczycieli wykładających ten przedmiot w placówkach edukacyjnych dla dzieci szczególnej troski. Ma też służyć studentom pedagogiki specjalnej w poznawaniu treści metodyki nauczania matematyki na różnych kierunkach tych studiów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 277461, 277462 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
Indeks ISBN
83-87079-22-7
Bibliogr. przy pracach.
W Cz.I - "Prace przeglądowe" artykuły dotyczą m.in.: integracji edukacyjnej, autyzmu, systemu edukacji w USA, mutyzmu dziecięcego, szans osób niepełnosprawnych w oświacie, nauczania matematyki uczniów upośledzonych w stopniu lekkim. W Cz. II - "Prace empiryczne" m. in.: o wrażliwości edukacyjnej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, zasadzie indywidualizacji, sytuacji chłopców chorych na cukrzycę, problemów wychowawczych dzieci lekko upośledzonych umysłowo, kształceniu zawodowym niepełnosprawnych i zachowaniach społecznych wobec takich osób. W tomie także: "Kronika ważniejszych wydarzeń", "Recenzje", sprawozdania z jubileuszu 75-lecia WSPS. Na uwagę zasługują wymienione trzy akty prawne dotyczące osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 278055 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
Bibliografia przy referatach.
Streszczenie w języku angielskim.
Zaprezentowane referaty dotyczą, w pierwszej części: zjawiska patologii społecznej w Polsce w końcu XX w.; potrzeb i oczekiwań osób niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w Polsce; miejsca pedagogiki specjalnej w polskiej nauce i szkolnictwie wyższym; tendencji kształcenia niepełnosprawnych dzieci i młodzieży w krajach Europy Zach.; roli WSPS w systemie kształcenia nauczycieli i specjalistów z pedagogiki specjalnej w latach 1922-97; opisu sylwetki M. Grzegorzewskiej - odtworzonej na podstawie materiałów korespondencyjnych. W drugiej części publikacji zamieszczono referaty wygłoszone w sekcjach problemowych i dotyczące szerokiego zakresu tematów z pedagogiki specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278049, 278048 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
Bibliografia na stronach 397-418.
Książka wprowadza w rozległą i złożoną problematykę pedagogiki specjalnej, której przedmiotem jest proces rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych i resocjalizacji niedostosowanych społecznie. Przeznaczona dla szerokiego grona odbiorców: studentów, pedagogów, psychologów, nauczycieli i rodziców. Podręcznik stanowi kompendium wiedzy o stanie współczesnej pedagogiki specjalnej w Polsce, pedagogiki integrującej swój system kształcenia specjalnego ze światowymi trendami teorii i praktyki rehabilitacji. W aneksie zamieszczono "Konwencję o prawach dziecka" oraz "Deklaracje": "Praw Dziecka", "Praw Osób Upośledzonych Umysłowo" i "Praw Osób Niepełnosprawnych".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 277053, 277054 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.013 SĘK (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
Bibliogr. s. 259-269.
Praca o charakterze teoretyczno-empirycznym jest kontynuacją planu badawczego, który dotyczył determinant powodzenia w uczeniu się matematyki uczniów klas I-III szkoły specjalnej oraz stanu osiągnięć uczniów upośledzonych umysłowo w procesie kształtowania podstawowych doświadczeń matematycznych. Przedstawiono rezultaty badań diagnostyczno-eksperymentalnych nad psychologiczno-pedagogicznym procesem zdobywania doświadczeń matematycznych przez dziecko upośledzone umysłowo w stopniu lekkim. Zaprezentowano "metodę baśniowych spotkań" jako wspomagającą wrażliwość edukacyjną dzieci upośledzonych umysłowo oraz kształtującą podstawy wiedzy matematycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 277047 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 277048 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
Publikacja obejmuje zmienione i uzupełnione teksty wydane pod tym samym tytułem w latach: t. I - 1978, t. II - 1980, t. III - 1982.
Bibliografia przy artykułach.
Książka zawiera materiały z audiologii, okulistyki, metodyki i historii kształcenia osób z wadą słuchu. Praca przedstawia: stosowanie jednego z ważnych kanałów kompensacyjnych w percepcji mowy ustnej, jakim jest wzrok i odczytywanie mowy z ust; problemy związane z nauką mowy; proces nabywania mowy dziecka niesłyszącego; tematykę kształcenia werbalnego dzieci z wadą słuchu; materiały związane z historią i współczesnością surdopedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278056 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
Bibliografia na stronach 120-127.
Streszczenie angielskie.
Prezentacja wyników badań własnych w nawiązaniu do wyników badań i poglądów innych autorów. Negatywne skutki konfliktu między rodzicami, dotykające dziecko i stan prawny w zakresie środków ochrony dziecka przed tymi skutkami. Mechanizmy wciągania dziecka w konflikt jego rodziców. Praca zawiera liczne tabele, zestawienia wyników badań, przykłady kwestionariuszy, ankiet z instrukcjami oraz studium przypadków rozdzielania przez sąd dzieci będących rodzeństwem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276348 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 276349 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
Bibliogr. s. 211-220.
Książka koncentruje się wokół zagadnienia odpowiedzialności moralnej, uwzględniając te aspekty pedagogiki humanistycznej, które wkraczają w granice filozofii, psychologii i socjologii. W kontekście ogólnej problematyki alternatyw i zagrożeń humanizmu usiłuje odpowiedzieć na pytania: czym jest odpowiedzialność, co z niej wynika, co ją warunkuje, jakie się z tym wiążą konsekwencje pedagogiczne? W zakończeniu przedstawiono sugestie do wychowania w duchu odpowiedzialności moralnej przy przyjęciu nowego paradygmatu znoszącego schemat nadrzędności człowieka dorosłego i podrzędności dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276732, 276347 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
Indeks ISBN
83-87079-14-6
Bibliogr. przy pracach.
W Cz.I tomu: "Prace przeglądowe" zamieszczono artykuły dotyczące: rozwoju poszczególnych subdyscyplin pedagogiki specjalnej (w tym rozwoju szkolnictwa specjalnego dla upośledzonych umysłowo, dziejów kształcenia niewidomych, pedagogiki korekcyjnej, resocjalizacyjnej i logopedii) oraz zagadnień pedagogiki specjalnej w wybranych regionach kraju (Uniwersytet Gdański, UMCS, UJ, ośrodki w Łodzi i w Szczecinie). W rozdziale: "Pozostałe prace przeglądowe" oraz w Cz.II: "Prace empiryczne" zamieszczono artykuły o wielorakiej problematyce, dotyczące m.in.: surdopedagogiki, hipoterapii, wychowania i kształcenia upośledzonych umysłowo, starości, resocjalizacji. Ponadto w tomie: "Kronika ważniejszych wydarzeń", "Sylwetki padagogów specjalnych", "Recenzje", "Sprawozdania" i prace Wydawnictwa WSiP w W-wie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 278054 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej