210820
Książka
W koszyku
W opublikowanym zbiorze artykułów autorów interesuje przede wszystkim problem wzajemnych związków pedagogiki i edukacji, w tym szczególna rola szkoły i nauczycieli w procesie rozwoju dzieci. Dokonują syntetycznej analizy porównawczej przeszłości europejskiej tradycji, współczesnej Polski i kształtującej się zintegrowanej Europy z uwzględnieniem idei i wartości oraz wiedzy i kompetencji społecznych nabywanych w toku edukacji. Na uwagę zasługuje analiza szans edukacyjnych młodzieży pochodzącej z różnych warstw społecznych oraz teoria społeczeństwa ludzi uczących się Stewarta Ransona, której podstawową kategorię teoretyczną stanowi rozwój indywidualny i obywatelska odpowiedzialność. Końcowa część zawiera informacje nt. potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci.
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289571 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy pracach.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: W opublikowanym zbiorze artykułów autorów interesuje przede wszystkim problem wzajemnych związków pedagogiki i edukacji, w tym szczególna rola szkoły i nauczycieli w procesie rozwoju dzieci. Dokonują syntetycznej analizy porównawczej przeszłości europejskiej tradycji, współczesnej Polski i kształtującej się zintegrowanej Europy z uwzględnieniem idei i wartości oraz wiedzy i kompetencji społecznych nabywanych w toku edukacji. Na uwagę zasługuje analiza szans edukacyjnych młodzieży pochodzącej z różnych warstw społecznych oraz teoria społeczeństwa ludzi uczących się Stewarta Ransona, której podstawową kategorię teoretyczną stanowi rozwój indywidualny i obywatelska odpowiedzialność. Końcowa część zawiera informacje nt. potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej