195286
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [161]-176.
Streszczenie: Publikacja złożona z dwóch części: teoretycznej i badawczej. Część teoretyczną poświęcono planowaniu rozwoju szkoły jako czynnikowi zmian w oświacie. Podkreślono znaczenie problematyki zmiany w oświacie. Przedstawiono reformę systemu edukacji w Polsce jako przykład zmiany w oświacie, począwszy od historii organizacji oświaty w Polsce koncepcje zmian w polskim systemie edukacji w okresie transformacji, w tym: programy integracji w dziedzinie edukacji, wskaźniki i obszary jakości szkół wspólnoty europejskiej. Istota transformacji programowej w Polsce, zmiany strukturalne w szkolnictwie: gimnazjum w systemie kształcenia, Omówiono planowanie rozwoju szkoły przez dyrektora gimnazjum. Poza tym przedstawiono: rodzaje planów rozwoju, etapy i modele planowania, szkołę jako układ odniesienia wobec planowania, priorytety i etapy planowania, oprercjonalizację planu rozwoju szkoły. Na podstawie przeprowadzonych badań określono: aspekty społeczno-pedagogiczne w planowaniu rozwoju szkoły (kadra, uczniowie i ich rodzice, innowacje w programach ksztłacenia, zadania opiekuńczo-wychowawcze szkoły, programy rozwoju szkoły (priorytety: kształcenie, opieka wychowanie, operacjonalizacja zadań szkoły, wykorzystanie zasobów ludzkich, sformułowanie oczekiwanych rezultatów planowania), analiza porównawcza programów rozwoju z badanymi warunkami szkół.
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298933 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [161]-176.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Publikacja złożona z dwóch części: teoretycznej i badawczej. Część teoretyczną poświęcono planowaniu rozwoju szkoły jako czynnikowi zmian w oświacie. Podkreślono znaczenie problematyki zmiany w oświacie. Przedstawiono reformę systemu edukacji w Polsce jako przykład zmiany w oświacie, począwszy od historii organizacji oświaty w Polsce koncepcje zmian w polskim systemie edukacji w okresie transformacji, w tym: programy integracji w dziedzinie edukacji, wskaźniki i obszary jakości szkół wspólnoty europejskiej. Istota transformacji programowej w Polsce, zmiany strukturalne w szkolnictwie: gimnazjum w systemie kształcenia, Omówiono planowanie rozwoju szkoły przez dyrektora gimnazjum. Poza tym przedstawiono: rodzaje planów rozwoju, etapy i modele planowania, szkołę jako układ odniesienia wobec planowania, priorytety i etapy planowania, oprercjonalizację planu rozwoju szkoły. Na podstawie przeprowadzonych badań określono: aspekty społeczno-pedagogiczne w planowaniu rozwoju szkoły (kadra, uczniowie i ich rodzice, innowacje w programach ksztłacenia, zadania opiekuńczo-wychowawcze szkoły, programy rozwoju szkoły (priorytety: kształcenie, opieka wychowanie, operacjonalizacja zadań szkoły, wykorzystanie zasobów ludzkich, sformułowanie oczekiwanych rezultatów planowania), analiza porównawcza programów rozwoju z badanymi warunkami szkół.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej