194572
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz ang. przy pracach.
Streszczenie: W książce zwrócono uwagę na rolę kształcenia językowego na lekcjach języka polskiego w ujęciu współczesnym i historycznym. Pierwszą część poświęcono zagadnieniom ogólnodydaktycznym (relacje między naukową, potoczną i szkolną wiedzą o języku, modele i koncepcje nauczania o języku ojczystym, kształtowanie pojęć na lekcjach języka polskiego, metody edukacji ikonicznej, możliwości wykorzystania w procesie edukacyjnym najnowszego dorobku językoznawstwa). W kolejnej znalazły się teksty omawiające działania nauczycieli języka polskiego oraz efekty ich pracy w zakresie kształcenia kompetencji językowo-komunikacyjnych i językowych (zamieszczono m.in. opis wzorca zawodowego nauczyciela-polonisty i teksty przybliżające poglądy na przyszłe kształcenie umiejętności mówienia, pisania i czytania). Na ostatnią część składają się artykuły o wymiarze praktycznym (przegląd różnego typu tekstów uczniowskich: próby poetyckie, teksty perswazyjne, wypracowania egzaminacyjne w różnym ujęciu: sposoby realizacji wzorców tekstowych, typy argumentów oraz cechy języka).
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.016:811.162.1 UCZ (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: W książce zwrócono uwagę na rolę kształcenia językowego na lekcjach języka polskiego w ujęciu współczesnym i historycznym. Pierwszą część poświęcono zagadnieniom ogólnodydaktycznym (relacje między naukową, potoczną i szkolną wiedzą o języku, modele i koncepcje nauczania o języku ojczystym, kształtowanie pojęć na lekcjach języka polskiego, metody edukacji ikonicznej, możliwości wykorzystania w procesie edukacyjnym najnowszego dorobku językoznawstwa). W kolejnej znalazły się teksty omawiające działania nauczycieli języka polskiego oraz efekty ich pracy w zakresie kształcenia kompetencji językowo-komunikacyjnych i językowych (zamieszczono m.in. opis wzorca zawodowego nauczyciela-polonisty i teksty przybliżające poglądy na przyszłe kształcenie umiejętności mówienia, pisania i czytania). Na ostatnią część składają się artykuły o wymiarze praktycznym (przegląd różnego typu tekstów uczniowskich: próby poetyckie, teksty perswazyjne, wypracowania egzaminacyjne w różnym ujęciu: sposoby realizacji wzorców tekstowych, typy argumentów oraz cechy języka).
Uwaga dotycząca języka
Streszcz ang. przy pracach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej