167602
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: W opublikowanym zbiorze artykułów autorów interesuje przede wszystkim problem wzajemnych związków pedagogiki i edukacji, w tym szczególna rola szkoły i nauczycieli w procesie rozwoju dzieci. Dokonują syntetycznej analizy porównawczej przeszłości europejskiej tradycji, współczesnej Polski i kształtującej się zintegrowanej Europy z uwzględnieniem idei i wartości oraz wiedzy i kompetencji społecznych nabywanych w toku edukacji. Na uwagę zasługuje analiza szans edukacyjnych młodzieży pochodzącej z różnych warstw społecznych oraz teoria społeczeństwa ludzi uczących się Stewarta Ransona, której podstawową kategorię teoretyczną stanowi rozwój indywidualny i obywatelska odpowiedzialność. Końcowa część zawiera informacje nt. potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci.

W publikacji zawarto artykuły:
Availability:
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-a-269 289571 PNS (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. przy pracach.
Summary, etc.
W opublikowanym zbiorze artykułów autorów interesuje przede wszystkim problem wzajemnych związków pedagogiki i edukacji, w tym szczególna rola szkoły i nauczycieli w procesie rozwoju dzieci. Dokonują syntetycznej analizy porównawczej przeszłości europejskiej tradycji, współczesnej Polski i kształtującej się zintegrowanej Europy z uwzględnieniem idei i wartości oraz wiedzy i kompetencji społecznych nabywanych w toku edukacji. Na uwagę zasługuje analiza szans edukacyjnych młodzieży pochodzącej z różnych warstw społecznych oraz teoria społeczeństwa ludzi uczących się Stewarta Ransona, której podstawową kategorię teoretyczną stanowi rozwój indywidualny i obywatelska odpowiedzialność. Końcowa część zawiera informacje nt. potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again