190824
Książka
W koszyku
ISBN: 83-7308-625-0
Zawiera wybór fragmentów tekstów klasyków pedagogiki kultury.
Bibliogr. s. 209-218.
Streszczenie: Przegląd rozwoju pedagogiki kultury od źródeł jej powstania poprzez założenia filozoficzne i metodologiczne. Autor przedstawił czołowych przedstawicieli myśli pedagogicznej (B.Nawroczyński, S.Hessen, B.Suchodolski, F.Znaniecki, S.Szuman, I.Wojnar, A.Kamiński) oraz problematykę wychowania narodowego w ujęciu L.Zarzeckiego i wychowania państwowego w twórczości K.Sośnickiego. Omówił pedagogikę religijną, chrześcijańską i personalistyczną (F.W.Foerster, J.Martin, E.Mounier, K.Górski, S.Kunowski, J.Pastuszka) oraz kontrowersje i dylematy pedagogiki kultury i edukacji kulturowej w Polsce.
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290569, 290568 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.013 GAJ (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Zawiera wybór fragmentów tekstów klasyków pedagogiki kultury.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 209-218.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Przegląd rozwoju pedagogiki kultury od źródeł jej powstania poprzez założenia filozoficzne i metodologiczne. Autor przedstawił czołowych przedstawicieli myśli pedagogicznej (B.Nawroczyński, S.Hessen, B.Suchodolski, F.Znaniecki, S.Szuman, I.Wojnar, A.Kamiński) oraz problematykę wychowania narodowego w ujęciu L.Zarzeckiego i wychowania państwowego w twórczości K.Sośnickiego. Omówił pedagogikę religijną, chrześcijańską i personalistyczną (F.W.Foerster, J.Martin, E.Mounier, K.Górski, S.Kunowski, J.Pastuszka) oraz kontrowersje i dylematy pedagogiki kultury i edukacji kulturowej w Polsce.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej