173119
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Tradycji ; nr 63)
Bibliogr. s. 337-357.
Streszcz. niem.
Streszczenie: Omówiono wyniki badań przeprowadzonych w l. 2000-2002 wśród dzieci z rodzin polskich migrantów w Austrii uczęszczających do dwóch szkół polskiej (głównie do Szkoły Polskiej w Wiedniu) i austriackiej oraz wśród rodziców badanych dzieci. Badania dotyczyły postrzegania przez dziecko dwujęzyczne swojego środowiska życia (badano dzieci w wieku 7-12 lat) oraz oceniania przez dorosłych funkcjonowania dziecka w dwujęzycznym środowisku (m.in.: rola rodziny w wychowaniu do dwujęzyczności, edukacja dwujęzyczna w szkole, wyznaczniki komunikacji międzykulturowej). Na zaplecze teoretyczne badań składa się przedstawienie: zagadnień biblingwizmu, komunikacji miedzykulturowej, teorii Basila Bernsteina, socjalizacji dziecka dwujęzycznego.
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 299294 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 337-357.
Summary, etc.
Omówiono wyniki badań przeprowadzonych w l. 2000-2002 wśród dzieci z rodzin polskich migrantów w Austrii uczęszczających do dwóch szkół polskiej (głównie do Szkoły Polskiej w Wiedniu) i austriackiej oraz wśród rodziców badanych dzieci. Badania dotyczyły postrzegania przez dziecko dwujęzyczne swojego środowiska życia (badano dzieci w wieku 7-12 lat) oraz oceniania przez dorosłych funkcjonowania dziecka w dwujęzycznym środowisku (m.in.: rola rodziny w wychowaniu do dwujęzyczności, edukacja dwujęzyczna w szkole, wyznaczniki komunikacji międzykulturowej). Na zaplecze teoretyczne badań składa się przedstawienie: zagadnień biblingwizmu, komunikacji miedzykulturowej, teorii Basila Bernsteina, socjalizacji dziecka dwujęzycznego.
Language note
Streszcz. niem.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again