194971
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz ang. przy pracach.
Streszczenie: W książce zwrócono uwagę na rolę kształcenia językowego na lekcjach języka polskiego w ujęciu współczesnym i historycznym. Pierwszą część poświęcono zagadnieniom ogólnodydaktycznym (relacje między naukową, potoczną i szkolną wiedzą o języku, modele i koncepcje nauczania o języku ojczystym, kształtowanie pojęć na lekcjach języka polskiego, metody edukacji ikonicznej, możliwości wykorzystania w procesie edukacyjnym najnowszego dorobku językoznawstwa). W kolejnej znalazły się teksty omawiające działania nauczycieli języka polskiego oraz efekty ich pracy w zakresie kształcenia kompetencji językowo-komunikacyjnych i językowych (zamieszczono m.in. opis wzorca zawodowego nauczyciela-polonisty i teksty przybliżające poglądy na przyszłe kształcenie umiejętności mówienia, pisania i czytania). Na ostatnią część składają się artykuły o wymiarze praktycznym (przegląd różnego typu tekstów uczniowskich: próby poetyckie, teksty perswazyjne, wypracowania egzaminacyjne w różnym ujęciu: sposoby realizacji wzorców tekstowych, typy argumentów oraz cechy języka).
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37.016:811.162.1 UCZ (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. przy rozdz.
Summary, etc.
Streszczenie: W książce zwrócono uwagę na rolę kształcenia językowego na lekcjach języka polskiego w ujęciu współczesnym i historycznym. Pierwszą część poświęcono zagadnieniom ogólnodydaktycznym (relacje między naukową, potoczną i szkolną wiedzą o języku, modele i koncepcje nauczania o języku ojczystym, kształtowanie pojęć na lekcjach języka polskiego, metody edukacji ikonicznej, możliwości wykorzystania w procesie edukacyjnym najnowszego dorobku językoznawstwa). W kolejnej znalazły się teksty omawiające działania nauczycieli języka polskiego oraz efekty ich pracy w zakresie kształcenia kompetencji językowo-komunikacyjnych i językowych (zamieszczono m.in. opis wzorca zawodowego nauczyciela-polonisty i teksty przybliżające poglądy na przyszłe kształcenie umiejętności mówienia, pisania i czytania). Na ostatnią część składają się artykuły o wymiarze praktycznym (przegląd różnego typu tekstów uczniowskich: próby poetyckie, teksty perswazyjne, wypracowania egzaminacyjne w różnym ujęciu: sposoby realizacji wzorców tekstowych, typy argumentów oraz cechy języka).
Language note
Streszcz ang. przy pracach.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again