190912
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-637-6
Bibliogr. s. 493-511.
Streszczenie: Dokonując przeglądu światowej literatury przedmiotu autorka przedstawiła: zastosowanie koncepcji nierówności społecznych do rozumienia sytuacji kobiet, różnice między dziewczynkami i chłopcami w szkolnictwie, i w dostępie do szkolnictwa wyższego, dylematy tożsamościowo-edukacyjne kobiet w społeczeństwie współczesnym, macierzyństwo w kontekście sukcesu zawodowego kobiet, segregację płciową na rynku pracy. W podsumowaniu autorka podkreśliła paradoksy w relacjach między edukacją, tożsamością a sytuacją życiową kobiet. W części empirycznej omówiła wyniki badań jakościowych z 2010 r. Były to badania metodą indywidualnego wywiadu pogłębionego. Autorka przeprowadziła wywiady z 18 kobietami sukcesu (wszystkie miały wyższe wykształcenie) - 9 menedżerkami wyższego szczebla (kierownicze stanowisko w firmie) i 9 akademiczkami przynajmniej ze stopniem doktora nauk humanistycznych pracujących w szkołach wyższych. Wywiady dot. sposobu, w jaki badane postrzegają możliwości i ograniczenia w wykorzystaniu przez kobiety wykształcenia i w dostępie kobiet do kariery społeczno-zawodowej. Na ich przykładzie autorka ukazała problemy typowe dla wielu współczesnych wykształconych kobiet klasy średniej.
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 302428, 300965 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 300445 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 493-511.
Summary, etc.
Streszczenie: Dokonując przeglądu światowej literatury przedmiotu autorka przedstawiła: zastosowanie koncepcji nierówności społecznych do rozumienia sytuacji kobiet, różnice między dziewczynkami i chłopcami w szkolnictwie, i w dostępie do szkolnictwa wyższego, dylematy tożsamościowo-edukacyjne kobiet w społeczeństwie współczesnym, macierzyństwo w kontekście sukcesu zawodowego kobiet, segregację płciową na rynku pracy. W podsumowaniu autorka podkreśliła paradoksy w relacjach między edukacją, tożsamością a sytuacją życiową kobiet. W części empirycznej omówiła wyniki badań jakościowych z 2010 r. Były to badania metodą indywidualnego wywiadu pogłębionego. Autorka przeprowadziła wywiady z 18 kobietami sukcesu (wszystkie miały wyższe wykształcenie) - 9 menedżerkami wyższego szczebla (kierownicze stanowisko w firmie) i 9 akademiczkami przynajmniej ze stopniem doktora nauk humanistycznych pracujących w szkołach wyższych. Wywiady dot. sposobu, w jaki badane postrzegają możliwości i ograniczenia w wykorzystaniu przez kobiety wykształcenia i w dostępie kobiet do kariery społeczno-zawodowej. Na ich przykładzie autorka ukazała problemy typowe dla wielu współczesnych wykształconych kobiet klasy średniej.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again