170649
Book
In basket
ISBN: 978-83-932216-2-2 ; 978-83-7432-744-2
Bibliografia przy artykułach.
Publikacja ukazuje znaczenie obecności sztuki na wszystkich etapach rozwoju człowieka. Autorzy swoje artykuły kierują do tych, którzy przygotowują dzieci i młodzież do roli aktywnego odbiorcy i twórcy sztuki. Teksty podzielono na trzy obszary odniesień: teoretycznych (estetyczne doświadczanie świata, rola terapeutyczna przekazu wizualnego w rozwoju człowieka, znaczenie muzyki w życiu dziecka z niepełnosprawnością wzrokową, poszukiwanie nowego modelu pedagoga w resocjalizacji), badawczych (bariery polsko-niemieckiej współpracy w obszarze edukacji kulturalnej, działalność teatru młodzieży, arteterapia, a integracja klasy) i działań praktycznych (model warsztatów poetyckich w wychowywaniu młodego czytelnika, autorski program historii sztuki w klasach młodszych oraz projekt warsztatów artystycznych realizowanych w galerii bądź w muzeum, przykłady praktycznego wykorzystania wychowania tanecznego na zajęciach szkolnych i pozaszkolnych, propozycje działań edukacyjnych na terenie zabytkowych parków miejskich).

W publikacji zawarto artykuły:
Availability:
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. G 11/7 302575 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia przy artykułach.
Summary, etc.
Publikacja ukazuje znaczenie obecności sztuki na wszystkich etapach rozwoju człowieka. Autorzy swoje artykuły kierują do tych, którzy przygotowują dzieci i młodzież do roli aktywnego odbiorcy i twórcy sztuki. Teksty podzielono na trzy obszary odniesień: teoretycznych (estetyczne doświadczanie świata, rola terapeutyczna przekazu wizualnego w rozwoju człowieka, znaczenie muzyki w życiu dziecka z niepełnosprawnością wzrokową, poszukiwanie nowego modelu pedagoga w resocjalizacji), badawczych (bariery polsko-niemieckiej współpracy w obszarze edukacji kulturalnej, działalność teatru młodzieży, arteterapia, a integracja klasy) i działań praktycznych (model warsztatów poetyckich w wychowywaniu młodego czytelnika, autorski program historii sztuki w klasach młodszych oraz projekt warsztatów artystycznych realizowanych w galerii bądź w muzeum, przykłady praktycznego wykorzystania wychowania tanecznego na zajęciach szkolnych i pozaszkolnych, propozycje działań edukacyjnych na terenie zabytkowych parków miejskich).
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again