192088
Book
In basket
(Badanie Edukacji)
ISBN: 978-83-235-1011-6
Bibliogr. s. 157-159.
Streszczenie: Książka ma na celu przedstawienie wyników rozszerzonych, krytycznych analiz wybranych danych z badań międzynarodowych dotyczących umiejętności uczniów, ze szczególnym uwypukleniem wyników polskich uczniów. Przedstawiono główne wyniki z badania PISA (Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów). Zaprezentowano analizy wykorzystujące od nowa wyskalowane indywidualne wyniki polskich uczniów. Nowe skale, także skorygowane o zmiany w składzie prób uczniów, a nawet zmiany w cechach rodzin uczniów, co wpłynęło na ukazanie spójnego obrazu przemian umiejętności piętnastolatków w Polsce. Zamieszczono porównania dopełniające analizy wykorzystujące dane PIRLS oraz nowatorską analizę przyrostu umiejętności uczniów w zakresie czytania między końcem klasy III (wyniki badania PIRLS) a końcem gimnazjum (wyniki badania PISA). Przeprowadzono analizę danych dla klasy I i II szkół ponadgimnazjalnych w Polsce. Przedstawiono wyniki analiz wpływu różnych aspektów pochodzenia społeczno-ekonomicznego uczniów na jego wyniki w testach PISA. Uwzględniono analizę motywacji uczniów. Zamieszczono wyniki egzaminacyjne na skali PISA w poszczególnych województwach i powiatach.
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 306482 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 157-159.
Summary, etc.
Streszczenie: Książka ma na celu przedstawienie wyników rozszerzonych, krytycznych analiz wybranych danych z badań międzynarodowych dotyczących umiejętności uczniów, ze szczególnym uwypukleniem wyników polskich uczniów. Przedstawiono główne wyniki z badania PISA (Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów). Zaprezentowano analizy wykorzystujące od nowa wyskalowane indywidualne wyniki polskich uczniów. Nowe skale, także skorygowane o zmiany w składzie prób uczniów, a nawet zmiany w cechach rodzin uczniów, co wpłynęło na ukazanie spójnego obrazu przemian umiejętności piętnastolatków w Polsce. Zamieszczono porównania dopełniające analizy wykorzystujące dane PIRLS oraz nowatorską analizę przyrostu umiejętności uczniów w zakresie czytania między końcem klasy III (wyniki badania PIRLS) a końcem gimnazjum (wyniki badania PISA). Przeprowadzono analizę danych dla klasy I i II szkół ponadgimnazjalnych w Polsce. Przedstawiono wyniki analiz wpływu różnych aspektów pochodzenia społeczno-ekonomicznego uczniów na jego wyniki w testach PISA. Uwzględniono analizę motywacji uczniów. Zamieszczono wyniki egzaminacyjne na skali PISA w poszczególnych województwach i powiatach.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again