180118
Book
In basket
ISBN: 978-83-7133-625-6
Bibliogr. s. 157-165.
Zakres i zawartość: Pedagogika przedszkolna wobec warstwicowej teorii wychowania Stefana Kunowskiego (pedagogika przedszkolna nauką integralną, główne założenia warstwicowej koncepcji wychowania); warstwy biosu - edukacja integralna dziecka w wieku przedszkolnym (ogólna charakterystyka rozwoju dziecka przedszkolnego: warstwa biologiczna, edukacja zdrowotna, edukacja motoryczna, zabawa, funkcje i cechy zabaw); warstwa psychologiczna (rozwój poznawczyy, zabawy/gry dydaktyczne i zabawy konstrukcyjne), edukacja przyrodniczo-ekologiczna, edukacja matematyczna, edukacja językowa - przygotowanie do nauki czytania i pisania, dociekanie/zabawa badawcza formą aktywności dziecka przedszkolnego, zadanie jako specyficzna forma dociekania, dziecięce dociekania filozoficzne); warstwa socjologiczna (kształtowanie umiejętności społecznych, podstawy dziecięcego współdziałania, konflikty dziecięce i ich rozwiązywanie, umowy, nakazy i zakazy - system zasad obowiązujących w przedszkolu, nagrody i kary/ponoszenie konsekwencji jako "regulatory" postępowania dzieci, rozwój mowy, wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne, praca formą aktywności dziecięcej, zabawa tematyczna, edukacja techniczna); warstwa kulturologiczna (edukacja estetyczna, plastyczna, teatralna, muzyczna, media i technologie informacyjne w przedszkolu "oknem" na świat wielu kultur, wielokulturowość a języki obce); warstwa duchowa (wychowanie sumienia zadaniem edukacji religijno-aksjologicznej, wychowanie religijne w poglądach Marii Montesorii, wychowanie religijne w przedszkolu - podstawy organizacyjno-prawne); sylwetka nauczyciela przedszkola w świetle obowiązujacych standardów jego kształcenia, rodzice i nauczyciele we współdziałaniu, los - istotnym czynnikiem wychowania.
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 315219, 312793 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-I-c-225 312664 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 157-165.
Summary, etc.
Pedagogika przedszkolna wobec warstwicowej teorii wychowania Stefana Kunowskiego (pedagogika przedszkolna nauką integralną, główne założenia warstwicowej koncepcji wychowania); warstwy biosu - edukacja integralna dziecka w wieku przedszkolnym (ogólna charakterystyka rozwoju dziecka przedszkolnego: warstwa biologiczna, edukacja zdrowotna, edukacja motoryczna, zabawa, funkcje i cechy zabaw); warstwa psychologiczna (rozwój poznawczyy, zabawy/gry dydaktyczne i zabawy konstrukcyjne), edukacja przyrodniczo-ekologiczna, edukacja matematyczna, edukacja językowa - przygotowanie do nauki czytania i pisania, dociekanie/zabawa badawcza formą aktywności dziecka przedszkolnego, zadanie jako specyficzna forma dociekania, dziecięce dociekania filozoficzne); warstwa socjologiczna (kształtowanie umiejętności społecznych, podstawy dziecięcego współdziałania, konflikty dziecięce i ich rozwiązywanie, umowy, nakazy i zakazy - system zasad obowiązujących w przedszkolu, nagrody i kary/ponoszenie konsekwencji jako "regulatory" postępowania dzieci, rozwój mowy, wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne, praca formą aktywności dziecięcej, zabawa tematyczna, edukacja techniczna); warstwa kulturologiczna (edukacja estetyczna, plastyczna, teatralna, muzyczna, media i technologie informacyjne w przedszkolu "oknem" na świat wielu kultur, wielokulturowość a języki obce); warstwa duchowa (wychowanie sumienia zadaniem edukacji religijno-aksjologicznej, wychowanie religijne w poglądach Marii Montesorii, wychowanie religijne w przedszkolu - podstawy organizacyjno-prawne); sylwetka nauczyciela przedszkola w świetle obowiązujacych standardów jego kształcenia, rodzice i nauczyciele we współdziałaniu, los - istotnym czynnikiem wychowania.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again