190834
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 157-165.
Zakres i zawartość: Pedagogika przedszkolna wobec warstwicowej teorii wychowania Stefana Kunowskiego (pedagogika przedszkolna nauką integralną, główne założenia warstwicowej koncepcji wychowania); warstwy biosu - edukacja integralna dziecka w wieku przedszkolnym (ogólna charakterystyka rozwoju dziecka przedszkolnego: warstwa biologiczna, edukacja zdrowotna, edukacja motoryczna, zabawa, funkcje i cechy zabaw); warstwa psychologiczna (rozwój poznawczyy, zabawy/gry dydaktyczne i zabawy konstrukcyjne), edukacja przyrodniczo-ekologiczna, edukacja matematyczna, edukacja językowa - przygotowanie do nauki czytania i pisania, dociekanie/zabawa badawcza formą aktywności dziecka przedszkolnego, zadanie jako specyficzna forma dociekania, dziecięce dociekania filozoficzne); warstwa socjologiczna (kształtowanie umiejętności społecznych, podstawy dziecięcego współdziałania, konflikty dziecięce i ich rozwiązywanie, umowy, nakazy i zakazy - system zasad obowiązujących w przedszkolu, nagrody i kary/ponoszenie konsekwencji jako "regulatory" postępowania dzieci, rozwój mowy, wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne, praca formą aktywności dziecięcej, zabawa tematyczna, edukacja techniczna); warstwa kulturologiczna (edukacja estetyczna, plastyczna, teatralna, muzyczna, media i technologie informacyjne w przedszkolu "oknem" na świat wielu kultur, wielokulturowość a języki obce); warstwa duchowa (wychowanie sumienia zadaniem edukacji religijno-aksjologicznej, wychowanie religijne w poglądach Marii Montesorii, wychowanie religijne w przedszkolu - podstawy organizacyjno-prawne); sylwetka nauczyciela przedszkola w świetle obowiązujacych standardów jego kształcenia, rodzice i nauczyciele we współdziałaniu, los - istotnym czynnikiem wychowania.
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373.2 KAR (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 373 KAR (CZYTELNIA) (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 157-165.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Zakres i zawartość: Pedagogika przedszkolna wobec warstwicowej teorii wychowania Stefana Kunowskiego (pedagogika przedszkolna nauką integralną, główne założenia warstwicowej koncepcji wychowania); warstwy biosu - edukacja integralna dziecka w wieku przedszkolnym (ogólna charakterystyka rozwoju dziecka przedszkolnego: warstwa biologiczna, edukacja zdrowotna, edukacja motoryczna, zabawa, funkcje i cechy zabaw); warstwa psychologiczna (rozwój poznawczyy, zabawy/gry dydaktyczne i zabawy konstrukcyjne), edukacja przyrodniczo-ekologiczna, edukacja matematyczna, edukacja językowa - przygotowanie do nauki czytania i pisania, dociekanie/zabawa badawcza formą aktywności dziecka przedszkolnego, zadanie jako specyficzna forma dociekania, dziecięce dociekania filozoficzne); warstwa socjologiczna (kształtowanie umiejętności społecznych, podstawy dziecięcego współdziałania, konflikty dziecięce i ich rozwiązywanie, umowy, nakazy i zakazy - system zasad obowiązujących w przedszkolu, nagrody i kary/ponoszenie konsekwencji jako "regulatory" postępowania dzieci, rozwój mowy, wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne, praca formą aktywności dziecięcej, zabawa tematyczna, edukacja techniczna); warstwa kulturologiczna (edukacja estetyczna, plastyczna, teatralna, muzyczna, media i technologie informacyjne w przedszkolu "oknem" na świat wielu kultur, wielokulturowość a języki obce); warstwa duchowa (wychowanie sumienia zadaniem edukacji religijno-aksjologicznej, wychowanie religijne w poglądach Marii Montesorii, wychowanie religijne w przedszkolu - podstawy organizacyjno-prawne); sylwetka nauczyciela przedszkola w świetle obowiązujacych standardów jego kształcenia, rodzice i nauczyciele we współdziałaniu, los - istotnym czynnikiem wychowania.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej