Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje naukowe
(7)
Artykuły
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(13)
Czytelnia
(3)
Autor
Śnieżyński Marian (1939- )
(16)
Brycka Elżbieta
(1)
Chymuk Maria
(1)
Szewczyk Emil (1937- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Metody nauczania
(7)
Uczniowie
(5)
Nauczyciele
(4)
Nauczanie
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Katecheza
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Podmiotowość
(2)
Szkolnictwo
(2)
Teoria nauczania
(2)
Wychowanie
(2)
Cierpliwość
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dzieci
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Katolicyzm
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mądrość
(1)
Młodzież
(1)
Osiedle mieszkaniowe
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika
(1)
Personalizm
(1)
Postawy
(1)
Przezwiska
(1)
Przezwiska polskie
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
ISBN: 83-87681-92-X
Bibliogr. s. 411-418.
Streszczenie: Autor proponuje drogę do dialogu edukacyjnego w procesie nauczania. Omawia: dialogiczny charakter relacji interpersonalnej, aksjologiczny i teleologiczny wymiar dialogu edukacyjnego, teoria doboru treści nauczania, kształcenie wielostronne, 5 toków nauczania, metody dialogu dydaktycznego, zasady nauczania, funkcje środków dydaktycznych i rolę filmu i telewizji, komputera i Internetu, systemy oceniania, dialog w rodzinie, obszary dialogu w szkole (badania nad elementami dialogu w polskiej szkole l. 90.), nauczanie wychowujące w szkole dialogu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283763, 283762 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-02-00548-7
Bibliogr. s. 147-149.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 192028, 191841 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagoga ; nr 2)
Bibliogr. s. [48].
Poradnik dydaktyczny dla katechetów i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 237673, 237672 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-85245-18-9
Streszczenie: Autor przedstawia obraz polskiej szkoły w aspekcie nauczania wychowującego (także poglądy pedagogów na nauczanie wychowujące), podaje propopozycje wyjścia z impasu edukacyjnego (warunki realizacji nauczania wychowującego, metodologiczne przesłanki do badań nad nim). Następnie analizuje poszczególne sfery oddziaływania na ucznia (intelektualne, estetyczne, moralne, zdrowotne), ilustrując wynikami własnych badań stopień ich realizacji w praktyce szkolnej. Przedstawia też opinie nauczycieli i uczniów o nauczaniu wychowującym. W ostatnim rozdziale omawia osobę nauczyciela jako inspiratora i organizatora nauczania wychowującego (jego osobowość, autorytet i identyfikacja z zawodem).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 273090 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.06 ŚNI (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-02-04353-2
Bibliografia na stronach 97-99.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 262332, 262331, 262330 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 171-177.
Streszczenie: Badania epiryczne nad przezwiskami nauczycieli. Omówienie relacji interpersonalnych (nauczyciel-uczeń). Prezentacja obrazu zachowań nauczyciela, począwszy od zabarwienia głosu, intonacji, tempa mówienia, postawy, mimiki, gestu, po wygląd zewnętrzy i temperament. Analiza trafności i zasadności ujęcia za pomocą jednego wyrazu wszystkiego tego, co mieści się w pojęciu "osobowość nauczyciela".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286882 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 166117 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.12 ŚNI (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 426)
Bibliografia na stronach 175-182.
Streszczenie: Autor przedstawia założenia teoretyczne dotyczące podstaw dialogu edukacyjnego oraz podaje wyniki badań empirycznych. Omawia komunikację interpersonalną jako podstawę kształtowania relacji szkolnych (mówienie, słuchanie, komunikacja niewerbalna), opisuje modele komunikacji (linearna, cykliczna), personalizm pedagogiczny, podmiotowe podejście do ucznia, znaczenie relacji interpersonalnych, zasady i warunki dialogu oraz formy i metody wspólnej pracy uczeń-nauczyciel (praca w grupach, lekcje problemowe, metody dialogu).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 290047 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagoga ; nr 1)
Bibliogr. s. 50-51.
Poradnik dydaktyczny dla katechetów i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 237676, 237675 (2 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018.1 ŚNI (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie ; nr 137)
Bibliogr. s. 178-182.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 263074 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Podręczników / Papieska Akademia Teologiczna w Krakowie ; 7)
Bibliografia na stronach 192-195.
Streszczenie: Jakie cele kształcenia należy mieć na uwadze w dobie transformacji ustrojowej, na jakich podstawach oprzeć proces nauczania, jak przejść od monologu do dialogu edukacyjnego, w jakim stopniu teoria kształcenia wielostronnego, jej metody, środki, zasady mogą pomóc w wyzwoleniu dialogu w szkole? - oto pytania na które próbuje dać odpowiedzi niniejsza książka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276403, 276402 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.013 ŚNI (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: W pracy omówiono walory testowych metod pomiaru osiągnięć wynikające z dużego stopnia ich diagnostyczności, obiektywności kontroli i oceny osiągnięć dydaktycznych oraz określono zasady konstruowania i stosowania testów przy jednoczesnym zaakcentowaniu roli egzaminów ustnych na wyższe uczelnie. Przeprowadzono analizy badawcze w zakresie: motywów wyboru studiów pedagogicznych (z psychologiczną klasyfikacją motywów); opinii kandydatów o zawodzie nauczyciela i wyborze kierunku studiów; identyfikacji studentów kierunków pedagogicznych z zawodem nauczycielskim (wg stopni identyfikacji); postaw nauczycieli wobec zawodu; przygotowania pedagogicznego i wymaganych cech nauczycieli; wizerunku nauczyciela przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284436 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej