Form of Work
Książki
(30)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Artykuły
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(22)
only on-site
(17)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(23)
Czytelnia
(17)
Author
Bogdanowicz Marta (1943- )
(5)
John-Borys Maria
(2)
Kalka Dorota
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Krzykowski Grzegorz
(2)
Kwaśny Wojciech
(2)
Mussen Paul Henry
(2)
Myszkowski Leon (1919-2010)
(2)
Stenderski Włodzimierz
(2)
Wiejak Katarzyna
(2)
Borowska Barbara (filolog)
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chermet-Carroy Sylvie
(1)
Choynowski Mieczysław (1909-2001)
(1)
Chwałek Anna
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Gindrich Piotr (1968- )
(1)
Gromisz Wilhelm
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Jakubiec Sylwia
(1)
Jankowska Adriana
(1)
Jędrzejowska Ewa (1985- )
(1)
Kaczmarek Bożydar Leon Jan (1946- )
(1)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(1)
Kilińska-Ewertowska Elżbieta
(1)
Kostrzewski Janusz (1930-2012)
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Kuszneruk Aneta
(1)
Librachowa Maria (1878-1955)
(1)
Markiewicz Katarzyna (psycholog)
(1)
Michałowicz Roman (1926-2014)
(1)
Opiat Jan
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Piątkowski Ryszard
(1)
Rola Jarosław
(1)
Stasiakiewicz Maria P
(1)
Storto Małgorzata
(1)
Tyszkiewicz-Gromisz Beata
(1)
Zwiernik Jolanta
(1)
Łukowska-Almaszy Marta
(1)
Ślenzak Jadwiga
(1)
Year
2020 - 2022
(2)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(4)
1910 - 1919
(1)
Time Period of Creation
2001-
(5)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Country
Poland
(33)
Language
Polish
(5)
Audience Group
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Terapeuci pedagogiczni
(3)
Rodzice
(2)
Nauczyciele
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Subject
Dziecko
(22)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(10)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Metoda Dobrego Startu
(4)
Metody badawcze
(4)
Testy psychologiczne
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko ryzyka dysleksji
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rysunki
(3)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(3)
Metody nauczania
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rodzina
(2)
Skala inteligencji Wechslera
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Autyzm
(1)
Bariery komunikacyjne
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Eksperymenty
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompozycja (sztuki plastyczne)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mowa
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauka czytania
(1)
Ojcostwo
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Pedagogika
(1)
Pieniądz
(1)
Postawy
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rytmika
(1)
Samopoznanie
(1)
Socjalizacja
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(1)
Sztuka dziecka
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zespół ADHD
(1)
Subject: time
1901-2000
(4)
1945-1989
(4)
2001-
(4)
1989-2000
(2)
1989-
(1)
Subject: place
Polska
(4)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Raport z badań
(10)
Poradnik
(4)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Podręcznik
(3)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Opracowanie
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(9)
Medycyna i zdrowie
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
33 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 173-183. Indeksy.
Streszczenie: Książka powstała na podstawie przeprowadzonego przez autorkę eksperymentu pedagogicznego, zatwierdzonego przez MEN. Ujmuje kwestie dotyczące różnych aspektów rozwoju dziecka i stymulowania go poprzez aktywność estetyczną w systemie nauczania zintegrowanego. Czytelnik otrzymuje więc interesujące kompendium wiedzy o rozwoju twórczym, estetycznym, społecznym dziecka w młodszym wieku szkolnym oraz jego uwarunkowaniach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 288247 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-c-345 PNS 288248 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 177-186.
Streszczenie: W części teoretycznej omówiono: pojęcie dysleksji i innych zaburzeń z nim związanych (w tym np. ADHD, dyskalkulia), teorie z zakresu etiologii dysleksji, klasyfikacje zaburzeń dyslektycznych, osobowościowe i społeczne konsekwencje dysleksji wg różych badań. Przedstawiono założenia i wyniki badań własnych przeprowadzonych w Lublinie w 1998 r., które dot. samooceny, pozycji społ. (statusu) w klasie, zachowania uczniów dyslektycznych kończących kl. VII szk. podstawowej w porównaniu z uczniami z trudnościami w uczeniu się bez dysleksji i uczniami niewykazującymi trudności w uczeniu się.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 285728 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-122 PNS 285258 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Acta Universitatis Wratislaviensis. Socjologia ; 22)
Numeracja ser. gł. : no 1903.
Bibliogr. s. 265-270.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Zaprezentowano wybrane edukacyjne koncepcje alternatywne realizowane na świecie. Przedstawiono wyniki realizowania i badań programu "Alternatywa w edukacji przedszkolnej" wg koncepcji Wrocławskiej Szkoły Przyszłości w Przedszkolu nr 107 we Wrocławiu w l. 1985-1988 w porównaniu z tradycyjnym przedszk. (na podst. badań dzieci w innych przedszkolach Wrocławia i w przedszkolu w Strzegomiu). Omówiono: obraz życia społ. w przedszk. o alternatywnym i o konwencjonalnym sposobie pracy (relacje między nauczycielką i dziećmi), formy zachowania nauczyciela i dziecka na terenie przedszk., właściwości sfery poznawczej, społ.-emocjonalnej i dojrzałość szkolną dzieci. Publikacja stanowi ocenę efektywności pracy nauczycielek realizujących program metodą projektowania okazji edukacyjnych i diagnozę poziomu rozwoju badanych dzieci 6-letnich.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 276437 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-I-b-55 PNS 276438 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Rozprawa Habilitacyjna / Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
Bibliografia na stronach 235-257.
Streszczenie angielskie, niemieckie.
Streszczenie: Przedstawiono terminologię, podstawy teoretyczne oraz założenia metodologiczne, wyniki z badań dot.: istoty i specyfiki autyzmu, funkcjonowania rodziny z osobą autystyczną, wpływu terapii na rozwój osób z autyzmem (tu w części teoretycznej przegląd metod terapii pedagogicznej dzieci autystycznych). Badania przeprowadzono w l. 2000-2004 na terenie Pomorza.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-e-159 288878 PNS (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 324617 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Metoda Dobrego Startu / Marta Bogdanowicz ; [fotografie Ryszard Piątkowski / WSiP]. - Wydanie trzecie zmienione. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna, 1999. - 96, [1] strona, [16] stron tablic : fotografie, ilustracje, wykresy ; 20x22 cm.
Bibliografia na stronach 83-85, wykaz śpiewników na stronach 96-[97].
Metoda Dobrego Startu (MDS) służy do wspierania rozwoju psychomotorycznego dziecka, rehabilitacji psychomotorycznej i edukacji z zastosowaniem polisensorycznego uczenia się. W niniejszym podręczniku stosowania Metody zaprezentowano jej zastosowanie do pracy z dziećmi 6-7-letnimi z grup ryzyka dysleksji. Przedstawiono: główne założenia MDS, metodę Le Bon Depart i jej modyfikacje, strukturę zajęć prowadzonych MDS, porównanie MDS z metodą ruchu rozwijającego, wskazówki do zajęć MDS, wyniki badań efektywności MDS w pracy z dziećmi dyslektycznymi oraz z dziećmi autystycznymi, badań wpływu MDS na dojrzałość szkolną, na integrację percepcyjno-motoryczną. Zamieszczono przykładowy scenariusz zajęć w klasie 0 (z materiałami pomocniczymi).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-c-83 278225 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 209206, 209050, 209049, 209047, 209045 (5 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 268804, 235023 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 304218 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 304181 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 325337 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again