Form of Work
Książki
(34)
Artykuły
(28)
Publikacje naukowe
(26)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje fachowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(24)
only on-site
(18)
Branch
Wypożyczalnia
(24)
Czytelnia
(18)
Author
Domagała-Zyśk Ewa
(4)
Krakowiak Kazimiera (1946- )
(4)
Kobosko Joanna
(3)
Orłowska-Popek Zdzisława
(3)
Tułodziecka Irena (1920- )
(3)
Baran Jadwiga (1923-1986)
(2)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(2)
Kotowicz Justyna
(2)
Rakowska Alicja (1934- )
(2)
Szczepankowski Bogdan (1939- )
(2)
Woźniczka-Paruzel Bronisława (1949- )
(2)
Becker Claudia
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Bouvet Danielle
(1)
Czajkowska-Kisil Małgorzata
(1)
Deńca Marta
(1)
Dziemidowicz Czesław (1949- )
(1)
Eckert Urszula (1928-2019)
(1)
Estève Isabelle
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(1)
Geppertowa Lidia
(1)
Gołąbek Zenobia
(1)
Grabias Stanisław (1942- )
(1)
Góra Maria
(1)
Hennies Johannes
(1)
Hewelt Genowefa
(1)
Hofmann Kristin
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Januszewicz Małgorzata (filolog)
(1)
Jura Marcin
(1)
Karpińska-Szaj Katarzyna (1964- )
(1)
Kerszke Halina
(1)
Kisielewska-Meller Julia
(1)
Klus Wioletta
(1)
Kocoń Malwina
(1)
Koperkiewicz Halina
(1)
Korendo Marta
(1)
Kowal Justyna
(1)
Kłos-Dacka Agnieszka
(1)
Lane Harlan (1936- )
(1)
Lorenc Anita
(1)
Mugnier Saskia
(1)
Muzyka-Furtak Ewa
(1)
Peterek Magdalena
(1)
Plutecka Katarzyna
(1)
Prillwitz Siegmund
(1)
Przezwański Roman
(1)
Rakowska Alicja
(1)
Sokołowska Wiesława
(1)
Sosnowska-Wieczorek Iwona
(1)
Sękowska Jadwiga
(1)
Tomaszewski Piotr (psycholog)
(1)
Tułodziecki Wacław (1904-1985)
(1)
Wereszka Katarzyna
(1)
Wojciechowska Adrianna
(1)
Wojtas-Rduch Anna
(1)
Zadrożniak Marek
(1)
Zuziowa Wacława
(1)
Year
2020 - 2022
(1)
2010 - 2019
(35)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Time Period of Creation
2001-
(30)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Country
Poland
(62)
Language
Polish
(31)
Audience Group
Szkoły specjalne
(5)
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Gimnazja
(1)
Klasa 3.
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Surdopedagodzy
(1)
Subject
Dziecko głuche
(62)
Język polski
(18)
Język migowy
(17)
Dziecko niedosłyszące
(13)
Język dziecka
(13)
Mowa
(10)
Polski język migowy
(7)
Metody nauczania
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Surdopedagogika
(6)
Młodzież głucha
(5)
Nauczanie
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dojrzałość szkolna
(4)
Dwujęzyczność
(4)
Kompetencje komunikacyjne
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Fonogesty
(3)
Implanty ślimakowe
(3)
Nauczanie języków obcych
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Czytanie
(2)
Czytanie ze zrozumieniem
(2)
Głuchota
(2)
Głusi
(2)
Historia
(2)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(2)
Język migany
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kształcenie
(2)
Młodzież niedosłysząca
(2)
Psycholingwistyka
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzice
(2)
Wczesna interwencja
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Aparaty słuchowe
(1)
Audiometria
(1)
Czytanie z ruchu warg
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Dziecko głuchonieme
(1)
Edukacja dwujęzyczna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Fonetyka akustyczna
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Gesty
(1)
Język
(1)
Język angielski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Logopedia
(1)
Metafora
(1)
Pisanie
(1)
Podręcznik
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Postawy
(1)
Poznanie
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Prawo do nauki
(1)
Psychologia rodziny
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rozumienie
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Surdologopedia
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Słuch
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczucia
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wymowa
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Świadomość językowa
(1)
Subject: time
2001-
(21)
1901-2000
(7)
1989-2000
(4)
1801-1900
(3)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
1945-1989
(2)
Subject: place
Polska
(9)
Niemcy
(2)
Europa
(1)
Francja
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(25)
Artykuł problemowy
(14)
Podręcznik
(7)
Poradnik
(5)
Artykuł przeglądowy
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Opracowanie
(3)
Raport z badań
(3)
Podręczniki dla szkół podstawowych specjalnych
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Synteza
(1)
Tablice i wzory
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(37)
Psychologia
(13)
Językoznawstwo
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Historia
(4)
Literaturoznawstwo
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
62 results Filter
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 319-326.
Streszczenie: Autorka opisuje doświadczenia, obserwacje i wyniki oddziaływań wychowawczych z powołanej i prowadzonej przez siebie (wraz z niesłyszącą nauczycielką) klasy dwujęzycznej dla dzieci głuchych od urodzenia, w której to język migowy jest nauczany i używany w praktyce równolegle z językiem fonicznym. Praca D. Bouvet odnosi się nie tylko do praktyki pedagogicznej związanej z dzieckiem niesłyszącym - dot. także badania warunków rozwoju językowego dziecka (np. klimatu emocjonalnego); za punkt wyjścia przyjmując sytuację eksperymentalną - na nowo pokazuje relacje zachodzące pomiędzy przyswajaniem języka przez dziecko a rozwojem poznawczym. Książka adresowana dla nauczycieli dzieci głuchych, a także wszystkich interesujących się psychologią dziecka oraz uczących języka mówionego i pisanego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 272781 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-132 272481 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Język polski : podręcznik 4 / Zenobia Gołąbek, Maria Góra. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2000. - 295, [1] s. : ilustracje kolorowe ; 30 cm.
Dla klasy 4 szkoły podstawowej dla uczniów niesłyszących.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 010356 Pd (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 201927, 196249, 33832, 33630 (4 egz.)
No cover
Book
In basket
Do kształcenia specjalnego na poziomie klasy III gimnazjum, dla uczniów niesłyszących.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 012011 Pd (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 220-226. Indeks.
Tyt. również w jęz. ang.
Streszczenie: Kompendium wiedzy w zakresie audiofonologii przydatne nauczycielom i wychowawcom dzieci niesłyszących, logopedom, surdologopedom, studentom pedagogiki specjalnej i integracyjnej oraz innym osobom zainteresowanym problemami słuchu, mowy i komunikowaniem się z osobami z uszkodzonym słuchem. W książce przedstawiono teorię dźwięku (w tym metody badania słuchu, protezownie słuchu - implanty), zagadnienie percepcji dźwięków z uwzględnieniem ubytków słuchu, sposoby wspomagania rozwoju przez wychowanie słuchowe. Omówiono mowę dźwiękową, jej zaburzenia, kody manualne - fonogesty i alfabet palcowy oraz język migowy jako niezależny środek komunikowania się.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 296413 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Komunikacja Językowa i Jej Zaburzenia ; 9)
Bibliogr. s. 347-361.
Streszczenie: Celem monografii jest wszechstronne przedstawienie metody stosowania fonogestów na tle innych sposobów rehabilitacji i kształcenia językowego dzieci głuchych. Cz. I zawiera przegląd najważniejszych problemów związanych z ograniczeniami i barierami utrudniającymi rozwój językowy i kształcenie dzieci z głęboko uszkodzonym słuchem. Cz. II prezentuje system fonogestów jako adaptację idei Cued Speech do języka polskiego; zawiera opis empirycznej weryfikacji tego systemu i analizę funkcji fonogestów w czynnościach językowych. Cz. III - omówienie i interpretacja wyników 7-letniego doświadczalnego stosowania fonogestów w rehabilitacji. Cz. IV - wnioski metodyczne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-131 271027 PNS (1 egz.)
Book
In basket
(Komunikacja Językowa i Jej Zaburzenia ; 22)
Bibliogr. s. 237-263.
Streszczenie: Celem pracy jest wszechstronny opis wymowy dzieci z głębokimi i znacznymi ubytkami słuchu, kształconych i wychowywanych w oparciu o metodę fonogestów. W publikacji przedstawiono wyniki przeprowadzonych badań wymowy dzieci niesłyszących korzystających z metody fonogestów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 294417 (1 egz.)
No cover
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 304771 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Pomoce dydaktyczne do nauki języka polskiego w klasach I-III / Irena Tułodziecka. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1988. - Teka (broszura 22, [1] s. : il.; 21 cm, 130 k. il. kolor.) ; 30 cm.
Do użytku szkół podstawowych dla dzieci głuchych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 252539, 252196 (2 egz.)
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 801)
Bibliografia, netografia na stronach 224-[234].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 317311 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Jak dzieci niesłyszące czytają teksty podręczników szkolnych? / Marta Korendo. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, copyright 2009. - 203, [3] strony : ilustracje (głównie kolorowe) ; 24 cm.
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 537)
Bibliografia na stronach 198-[204].
Streszczenie: Przedstawienie społecznych i komunikacyjnych problemów osób niesłyszących oraz badań własnych dotyczących rozumienia przez dzieci niesłyszące treści zawartych w podręcznikach szkolnych (dostosowanych do potrzeb szkolnictwa specjalnego). Ukazanie przyczyn trudności w korzystaniu przez dzieci z uszkodzonym słuchem z tekstów pisanych, wyników badań oraz wniosków dotyczących zmian w programach kształcenia specjalnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 297522 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Dziecko niesłyszące zagubione w świecie ciszy / Marcin Białas. W: Świat dziecka zagubionego w społeczeństwie : rozważania o praktyce edukacyjnej, wychowawczej i resocjalizacyjnej. s. 77-93991040856959705066. - 2015.
Bibliografia na stronach 92-93.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again