Forma i typ
Książki
(34)
Publikacje naukowe
(30)
Artykuły
(29)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Publikacje fachowe
(10)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(31)
tylko na miejscu
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(32)
Czytelnia
(5)
Autor
Domagała-Zyśk Ewa
(4)
Krakowiak Kazimiera (1946- )
(4)
Kobosko Joanna
(3)
Orłowska-Popek Zdzisława
(3)
Tułodziecka Irena
(3)
Baran Jadwiga (1923-1986)
(2)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(2)
Kotowicz Justyna
(2)
Przezwański Roman (1912- )
(2)
Rakowska Alicja (1934- )
(2)
Szczepankowski Bogdan (1939- )
(2)
Tułodziecki Wacław (1904-1985)
(2)
Woźniczka-Paruzel Bronisława (1949- )
(2)
Becker Claudia
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Bouvet Danielle
(1)
Czajkowska-Kisil Małgorzata
(1)
Deńca Marta
(1)
Dziemidowicz Czesław (1949- )
(1)
Eckert Urszula (1928-2019)
(1)
Estève Isabelle
(1)
Ferens Halina
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(1)
Geppertowa Lidia
(1)
Grabias Stanisław (1942- )
(1)
Hennies Johannes
(1)
Hewelt Genowefa
(1)
Hofmann Kristin
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Januszewicz Małgorzata (filolog)
(1)
Jeske Karolina
(1)
Jura Marcin
(1)
Karpińska-Szaj Katarzyna (1964- )
(1)
Kisielewska-Meller Julia
(1)
Klus Wioletta
(1)
Kocoń Malwina
(1)
Korendo Marta
(1)
Kowal Justyna
(1)
Kłos-Dacka Agnieszka
(1)
Lane Harlan (1936- )
(1)
Lorenc Anita
(1)
Löwe Armin (1922-2001)
(1)
Mugnier Saskia
(1)
Muzyka-Furtak Ewa
(1)
Peterek Magdalena
(1)
Peterek Magdalena (językoznawstwo stosowane)
(1)
Plutecka Katarzyna
(1)
Prillwitz Siegmund
(1)
Rakowska Alicja
(1)
Sosnowska-Wieczorek Iwona
(1)
Sękowska Jadwiga
(1)
Tomaszewski Piotr (psycholog)
(1)
Wereszka Katarzyna
(1)
Wojciechowska Adrianna
(1)
Wojtas-Rduch Anna
(1)
Zadrożniak Marek
(1)
Zuziowa Wacława
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(35)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(3)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(33)
1901-2000
(11)
1945-1989
(7)
1989-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(63)
Język
polski
(33)
Odbiorca
Surdopedagodzy
(9)
Szkoły specjalne
(8)
Szkoły podstawowe
(6)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Klasa 1.
(3)
Klasa 4.
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 6.
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Logopedzi
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Rodzice
(2)
Gimnazja
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Pediatrzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Surdologopedzi
(1)
Tyflopedagodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko głuche
(62)
Język migowy
(18)
Dziecko niedosłyszące
(14)
Mowa
(14)
Język dziecka
(13)
Język polski
(9)
Język polski (przedmiot szkolny)
(8)
Polski język migowy
(8)
Nauczanie
(7)
Surdopedagogika
(7)
Metody nauczania
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Młodzież głucha
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dojrzałość szkolna
(4)
Dwujęzyczność
(4)
Głusi
(4)
Kompetencje komunikacyjne
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Surdologopedia
(4)
Szkolnictwo specjalne
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Fonogesty
(3)
Implanty ślimakowe
(3)
Język
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Nauczanie języków obcych
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Szkolnictwo podstawowe specjalne
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Audiometria
(2)
Czytanie
(2)
Czytanie ze zrozumieniem
(2)
Głuchota
(2)
Historia
(2)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(2)
Język migany
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Kształcenie
(2)
Młodzież niedosłysząca
(2)
Psycholingwistyka
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzice
(2)
Słuch
(2)
Wczesna interwencja
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Aparaty słuchowe
(1)
Cisza
(1)
Czytanie z ruchu warg
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuchonieme
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami słuchu
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja dwujęzyczna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Fonetyka akustyczna
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Gesty
(1)
Język angielski
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Logopedia
(1)
Metafora
(1)
Niewidomi
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Pisanie
(1)
Podręcznik
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Postawy
(1)
Poznanie
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Prawo do nauki
(1)
Psychologia rodziny
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rozumienie
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Sanatoria dziecięce
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczucia
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wymowa
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Temat: czas
2001-
(22)
1901-2000
(10)
1945-1989
(5)
1989-2000
(4)
1801-1900
(3)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Niemcy
(2)
Europa
(1)
Francja
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(26)
Artykuł problemowy
(15)
Opracowanie
(6)
Poradnik
(6)
Podręcznik
(5)
Raport z badań
(4)
Artykuł przeglądowy
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Powieść graficzna
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(43)
Psychologia
(15)
Językoznawstwo
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Historia
(4)
Medycyna i zdrowie
(4)
Literaturoznawstwo
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
63 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 590)
Bibliogr. s. 261-[273].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 302877 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace Psychologiczno - Pedagogiczne ; z. 6)
Numeracja ser. gł.: no 99.
Bibliogr. s. 131-137.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55284, 55283 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 55285 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 299997 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 302-[324].
Streszczenie: Cenne źródło wiedzy o procesie kształtowania się komunikacji językowej u dzieci niesłyszących, o wzajemnym związku języka, postrzegania, myślenia i kształtowania pojęć, a także o wpływie języka na rozwój osobowości. Zebrane dane z badań nad komunikacją językową dzieci niesłyszących w rodzinie oraz przedstawione w podsumowaniu wnioski mogą dopomóc każdemu nauczycielowi i wychowawcy w organizowaniu procesu dyd.-wych. Ostatnie rozdziały poświęcone są problematyce dorosłych osób niesłyszących. Podkreślono tu rolę i znaczenie języka migowego oraz przedstawiono koncepcję komunikacji metodą oralno-migową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274481, 274059 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 301031, 301030 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie ; nr 146)
Bibliogr. s. 276-285.
Streszczenie: W oparciu o badania przeprowadzone w ośrodkach szkolno-wychowawczych dla dzieci głuchych ukazano rozwój systemu gramatycznego dziecka niesłyszącego w szkole dla głuchych. Przedstawiono wyniki dot. poziomu umięjętności językowych uczniów klas III, IV i V po przeprowadzeniu stymulacji językowej w formie zabaw i ćwiczeń. Sprawności tu ukazane dot. m.in. : rozumienia określonego słownictwa, budowy tematyczno-funkcjonalnej zdań, budowania zdań i równoważników, rozumienia znaczenia i formy wyrazów, budowy gramatycznej wyrazów. Pracę kończy propozycja strategii kształcenia umiejętności językowych w trakcie procesu dydaktycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276545, 276544 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Komunikacja Językowa i jej Zaburzenia ; 7)
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Prace tu zebrane sygnalizują niespójność, która występuje między osiągnięciami lingwistyki a metodyką nauczania języka niesłyszących. Zawarto w nich opinie, poglądy, a także propozycje usprawniania językowego osób z zaburzonym słuchem. Przedstawiają one m.in.: stosunek społeczeństwa do niesłyszących, postępy nauk medycznych w przywracaniu zdolności słyszenia, znaczenie języka w procesie rozwoju głuchych i metody kształcenia językowego oraz związane z ich realizacją bariery.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272242, 272241 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 419-436. Indeksy.
Streszczenie angielskie.
Podręcznik akademicki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 308532 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 KRA (czytelnia) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Komunikacja Językowa i Jej Zaburzenia ; 14)
Bibliogr. s. 97-98.
Streszczenie: Autorka porusza dyskusyjne problemy związane z nauczaniem języka osób głuchych (który warunkuje poznanie przez nie świata), takie jak: sposób postępowania w stosunku do dzieci z uszkodzonym słuchem, poznawanie języka przez dziecko głuche i potrzeba specjalistycznego przygotowania nauczycieli jęz. polskiego w szkołach dla głuchych, zagadnienia języka migowego, fundamentalne warunki opanowania języka przez dziecko, stosowanie fonogestów i in.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276190, 276189 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 312327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 843)
ISSN 0239-6025 odnosi się do pierwotnego tytułu serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Bibliografia, netografia na stronach 136-159.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-056.263 KOT (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 108-[110].
Streszczenie: Fonogesty - specjalne rytmiczne ruchy jednej ręki towarzyszące mówieniu, pomagające wsłuchiwać się w mowę. Książka przeznaczona dla rodziców dzieci z uszkodzonym słuchem. Daje wiedzę na temat: jak funkcjonują fonogesty, jak jest zbudowany system fonogestów, jak mówić z fonogestami. Przedstawia zadania do wykonania przez rodziców i dzieci pomagające w uczeniu się mówić z fonogestami oraz służące do przygotowania małego dziecka do korzystania z fonogestów. Ponadto omawia korzyści jakie daje dzieciom stosowanie fonogestów (czy warto je stosować i jak długo).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 294)
Bibliogr. s. 180-[185].
Streszczenie: Książka ukazuje związek między aktywnością dzieci niesłyszących a ich rozwojem językowym. Szczególną uwagę zwrócono na porozumiewanie się dziecka niesłyszącego w przedszkolu, rodzinie i szkole w aspekcie jego aktywności oraz środowiska, w którym żyje i którego wpływom podlega. Praca zalecana studentom pedagogiki specjalnej oraz nauczycielom zajmującym się zagadnieniami związku między uszkodzeniem słuchu a opanowaniem systemu języka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283279, 283278 (2 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The mask of benevolence - disabiling the deaf community".
Autor, amerykański specjalista zajmujący się głuchotą, uważa społeczność głuchych za mniejszość językową i kulturową, a nie populację ludzi niepełnosprawnych (w odniesieniu do ludzi głuchych od urodzenia lub tych, którzy wcześnie stracili słuch). Prezentuje wyobrażenia nt. osób głuchych występujące wśród słyszących, politykę wobec osób głuchych, kulturowe modele ludzi głuchych, ukazuje dyskryminowanie języka migowego, analizuje kształcenie integracyjne, problemy rodziców dzieci głuchych, opowiada się za kształceniem dwujęzycznym (jęz. migowy i jęz. angielski), omawia zagadnienia związane z wszczepianiem implantów ślimakowych. Praca z pogranicza socjologii, psychologii i pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275021 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 251-[260].
Streszczenie w języku angielskim.
Autor konstruuje własną koncepcję kształcenia niesłyszących opartą na naukowej teorii języka i negującą tradycyjną dźwiękowo-logopedyczną pedagogikę głuchoty, w której według niego trening dydaktyczny zaburza pozajęzykową sferę osobowości. Problem ontogenezy języka ojczystego dzieci głuchych ukazuje na tle zagadnień lingwistyki, metodologii nauk, zagadnień kulturowych i filozoficznych. Dokonuje próby wstępnej rekonstrukcji Mechanizmu Poznawania Języka w Ciszy Absolutnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274055, 253723 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 DZI (czytelnia) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 319-326.
Streszczenie: Autorka opisuje doświadczenia, obserwacje i wyniki oddziaływań wychowawczych z powołanej i prowadzonej przez siebie (wraz z niesłyszącą nauczycielką) klasy dwujęzycznej dla dzieci głuchych od urodzenia, w której to język migowy jest nauczany i używany w praktyce równolegle z językiem fonicznym. Praca D. Bouvet odnosi się nie tylko do praktyki pedagogicznej związanej z dzieckiem niesłyszącym - dot. także badania warunków rozwoju językowego dziecka (np. klimatu emocjonalnego); za punkt wyjścia przyjmując sytuację eksperymentalną - na nowo pokazuje relacje zachodzące pomiędzy przyswajaniem języka przez dziecko a rozwojem poznawczym. Książka adresowana dla nauczycieli dzieci głuchych, a także wszystkich interesujących się psychologią dziecka oraz uczących języka mówionego i pisanego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272781, 272481 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Do kształcenia specjalnego na poziomie klasy III gimnazjum, dla uczniów niesłyszących.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 012011 Pd (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 220-226. Indeks.
Tyt. również w jęz. ang.
Streszczenie: Kompendium wiedzy w zakresie audiofonologii przydatne nauczycielom i wychowawcom dzieci niesłyszących, logopedom, surdologopedom, studentom pedagogiki specjalnej i integracyjnej oraz innym osobom zainteresowanym problemami słuchu, mowy i komunikowaniem się z osobami z uszkodzonym słuchem. W książce przedstawiono teorię dźwięku (w tym metody badania słuchu, protezownie słuchu - implanty), zagadnienie percepcji dźwięków z uwzględnieniem ubytków słuchu, sposoby wspomagania rozwoju przez wychowanie słuchowe. Omówiono mowę dźwiękową, jej zaburzenia, kody manualne - fonogesty i alfabet palcowy oraz język migowy jako niezależny środek komunikowania się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 296413 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Komunikacja Językowa i Jej Zaburzenia ; 9)
Bibliogr. s. 347-361.
Streszczenie: Celem monografii jest wszechstronne przedstawienie metody stosowania fonogestów na tle innych sposobów rehabilitacji i kształcenia językowego dzieci głuchych. Cz. I zawiera przegląd najważniejszych problemów związanych z ograniczeniami i barierami utrudniającymi rozwój językowy i kształcenie dzieci z głęboko uszkodzonym słuchem. Cz. II prezentuje system fonogestów jako adaptację idei Cued Speech do języka polskiego; zawiera opis empirycznej weryfikacji tego systemu i analizę funkcji fonogestów w czynnościach językowych. Cz. III - omówienie i interpretacja wyników 7-letniego doświadczalnego stosowania fonogestów w rehabilitacji. Cz. IV - wnioski metodyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 271027 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej