Forma i typ
Książki
(13)
Artykuły
(12)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Czytelnia
(5)
Autor
Czerwińska Kornelia
(2)
Jakubowski Stanisław
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga (1951-2022)
(2)
Sękowska Zofia (1924-1997)
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Czajkowski Tadeusz (fotograf)
(1)
Dziubińska Ryszarda
(1)
Dłuska Joanna
(1)
Gasik Justyna
(1)
Gatlik Magdalena
(1)
Giłka Katarzyna
(1)
Gosk Urszula
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Jabłonowska Małgorzata
(1)
Jedynak Małgorzata
(1)
Jurkiewicz Patrycja
(1)
Kokot Magdalena
(1)
Lemańska Agnieszka
(1)
Majewski Tadeusz (1931-2018)
(1)
Marchwicka Maria
(1)
Marcinkiewicz Natalia
(1)
Marcinkowska Barbara
(1)
Marzec Agata
(1)
Mirosław-Nawrocka Katarzyna
(1)
Moleda Joanna
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Paplińska Małgorzata
(1)
Pasteczka Magdalena
(1)
Rola Beata
(1)
Sokołowska-Kasperiuk Agnieszka
(1)
Stawowy-Wojnarowska Irena (1926-1993)
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Trochimiak Barbara
(1)
Widz-Malkowska Anna
(1)
Wrześniewska-Pietrzak Marta
(1)
Łukasiewicz-Wieleba Joanna
(1)
Żabińska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1901-2000
(5)
1945-1989
(4)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Nauczyciele szkół podstawowych
(4)
Szkoły specjalne
(4)
Szkoły podstawowe
(3)
Tyflopedagodzy
(3)
Klasa 4.
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Temat
Dziecko niedowidzące
(22)
Dziecko niewidome
(15)
Nauczanie
(7)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Program nauczania
(4)
Szkolnictwo podstawowe specjalne
(4)
Nauczanie języków obcych
(3)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niedowidzący
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Tyflopedagogika
(2)
Zastosowania komputerów w edukacji
(2)
Audiodeskrypcja
(1)
Barwy
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z afazją
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Metoda projektów
(1)
Młodzież niedowidząca
(1)
Młodzież niewidoma
(1)
Nauczanie indywidualne
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niedowidzenie
(1)
Niepełnosprawności sprzężone
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Niewidomi
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Pismo dla niewidomych
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Studenci
(1)
Sztuka
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie szkół specjalnych
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zdolności językowe
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(10)
Artykuł problemowy
(9)
Poradnik
(8)
Praca zbiorowa
(3)
Raport z badań
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(19)
Psychologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Językoznawstwo
(1)
25 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 177-178.
Streszczenie: Praca przedstawia problemy związane z funkcjonowaniem osób niedowidzących. Książka omawia: podstawowe wiadomości o anatomii i fizjologii oka i podstawowe wady i schorzenia oczu (przyczyny powstawania niedowidzenia) oraz porady praktyczne (ćwiczenia usprawniające widzenie, techniki czytania niedowidzących), które mogą być przydatne w codziennej pracy z dzieckiem z dysfunkcją wzroku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279316, 279315 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Zagadnienia ogólne: wzrok i jego uszkodzenia, funkcjonowanie dzieci z uszkodzonym wzrokiem, pomoce ułatwiające widzenie, wykorzystanie rysunku wypukłego i pisma brajla w nauczaniu dziecka niewidomego, środki techniczne w nauczaniu dzieci z uszkodzonym wzrokiem. Zagadnienia szczegółowe: wskazówki dla nauczycieli uczących dzieci z dysfunkcją wzroku na etapie początkowym, wskazówki dla nauczycieli poszczególnych przedmiotów lub grup przedmiotów. W dodatkach informacje praktyczne, m.in. przydatne adresy, także internetowe i tablice zawierające polski i obcojęzyczne alfabety brajlowskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 POR (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 302032, 299873 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [21-22].
Streszczenie: Omówiono zagadnienia: kształcenia integracyjnego, sytuacji ucznia z uszkodzonym wzrokiem w szkole masowej, roli klasy, rodziny i nauczyciela, pracy zawodowej. Przedstawiono organizacje wspomagające osoby niepełnosprawne. Opisano urządzenia elektroniczne i narzędzia informatyczne przeznaczone dla osób z dysfunkcją narządu wzroku, ukazano też możliwości wykorzystania internetu przez te osoby (np. teleedukacja). Oprócz specjalistów i nauczycieli praktyków poszczególne prace napisali też uczniowie, studenci i rodzice. Poradnik ten stanowi kontynuację i uzupełnienie "Poradnika dydaktycznego przeznaczonego dla nauczycieli realizujących podstawę programową w zakresie szkoły podstawowej i gimnazjum z uczniami niewidomymi i słabo widzącymi" z 2001 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289087, 289086 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(One Są Wśród Nas)
Bibliogr. s. [15].
Streszczenie: Praca ma pomóc nauczycielom, rodzicom i uczniom zrozumieć specyficzne problemy funkcjonowania dzieci z wadą wzroku. Pierwsza część książki napisana została przez autorkę w formie listu uczennicy V klasy poświęconego zagadnieniom występującym w życiu dzieci niewidomych (np. zainteresowania, sposób czytania i pisania). Następnie autorka krótko przedstawiła ograniczenia i możliwości dzieci niewidomych i słabowidzących, specyficzne problemy czytania i pisania uzupełnione podstawowymi radami dot. sposobu postępowania nauczyciela, jeśli w klasie są uczniowie z problemami wzrokowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275152, 275151 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Mater. z konferencji, 8-9 października 1999 r.
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Pokłosie konferencji na temat określony tytułem publikacji i nawiązującej do realizowanego od 1979 roku programu orientacji przestrzennej dla nauczycieli niewidomych dzieci w Laskach k. Warszawy. Prezentowane artykuły dotyczą różnych aspektów orientacji przestrzennej i zagadnień kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach oraz kształcenia integracyjnego. Poruszają też problemy organizacji placówek szkolnych i wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286737, 286736 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
Druk ulotny
W koszyku
Opis według okładki. 1., 2., 3. strona okładki wliczone w paginację. Stopka redakcyjna na 4. stronie okładki.
Maszynopis powielony.
Uwagi dotyczące realizcji programu nauczania szkoły masowej w szkole dla dzieci niedowidzących zatwierdzone przez Ministra Oświaty i Wychowania w dniu 27.08.1982 r. (Nr ZS 070-13/82) do powszechnej realizacji od roku szkolnego 1982/83.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 202584 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Maszynopis powielony.
Uwagi dotyczące realizacji programu nauczania szkoły masowej w szkole dla dzieci niewidomych zatwierdzone przez Ministra Oświaty i Wychowania w dniu 27 VIII 1982 r. (Nr ZS 070-13/82) do powszechnej realizacji od roku szkolnego 1982/83.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12774 Pd (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka IPS)
Oprac. m.in. na podst. : Uwagi dotyczące realizacji programu nauczania szkoły masowej w szkole dla niedowidzących kl. I-V, Warszawa 1982.
Bibliografia na stronach 127-[128].
"Uwagi o realizacji programów powszechnej szkoły podstawowej w szkole dla niedowidzących - klasy I-VIII" zatwierdzone przez ministra oświaty i wychowania w dniu 2 maja 1985 roku, nr OP 23-4112-12/85, obowiązują od roku szkolnego 1985/86.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8437 Pd (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Język drogą do świata kolorów i emocji / Marta Wrześniewska-Pietrzak. W: Edukacja Wczesnoszkolna. 2020/2021, nr 2, s. 39-54. - 2020.
Artykuł z czasopisma "Edukacja Wczesnoszkolna".
Bibliografia na stronie 52-54.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Poradnik opracowany i wydany na zlecenie Ministra Edukacji Narodowej.
Bibliografia na stronach 140-141, 143-145.
Przeznaczony dla nauczycieli pracujących z dziećmi z uszkodzonym wzrokiem w systemie integracyjnym.
Przedstawione w poradniku informacje mają rozwiać wszelkie wątpliwości i obawy nauczycieli przed kształceniem integracyjnym tej grupy dzieci, ale z zachowaniem pewnych warunków. Zawiera on: podstawowe wiadomości o dzieciach z uszkodzonym wzrokiem oraz ich trudnościach i ograniczeniach, o specjalnych potrzebach edukacyjnych, warunkach ich zaspokojenia w ramach szkoły ogólnodostępnej, a także informacje gdzie nauczyciele mogą szukać pomocy w rozwiązywaniu problemów nauczania tych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 275283 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej