Forma i typ
Książki
(38)
Publikacje naukowe
(33)
Artykuły
(30)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Poradniki i przewodniki
(2)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
dostępne
(32)
tylko na miejscu
(11)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(36)
Czytelnia
(11)
Autor
Głodkowska Joanna
(4)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(2)
Haring Norris G. (1923- )
(2)
Iljaszewicz Jacek
(2)
Kosmowska Barbara (1958- )
(2)
Nawrocka Danuta
(2)
Ostrowska Wacława
(2)
Radzicki Józef
(2)
Rodak Hanna (1946-2005)
(2)
Schiefelbusch Richard L
(2)
Wyczesany Janina (1937- )
(2)
Zachorowska Małgorzata (ilustrator)
(2)
Barłóg Krystyna
(1)
Biernat Renata
(1)
Biniszewska Katarzyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Brauner Alfred (1910-2002)
(1)
Brauner Françoise (1911-2000)
(1)
Bucyk Magdalena
(1)
Chrzanowska Katarzyna
(1)
Cylulko Paweł (1963- )
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dłuska Joanna
(1)
Giłka Katarzyna
(1)
Gołek Patrycja
(1)
Grycman Magdalena (1961- )
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Guzy Anna
(1)
Jaromin Lidia
(1)
Jasiński Jan (muzyka)
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jerzyk Monika
(1)
Jurkiewicz Patrycja
(1)
Kamińska Grażyna
(1)
Kantyka-Dziwisz Karolina
(1)
Kielar Aleksandra M
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Konaszkiewicz Zofia (1944- )
(1)
Kosowska-Maca Wioletta
(1)
Kostecki Ryszard (pedagogika)
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Košč Ladislav
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kuś Józef
(1)
Kwiatkowska-Zwolan Agnieszka
(1)
Latopolska Karolina
(1)
Lausch Krzysztof Maria (1954-2014)
(1)
Likszo Olga
(1)
Loska Magdalena
(1)
Maciak Grażyna
(1)
Maciejak Jolanta
(1)
Malik Teresa (pedagog)
(1)
Marcinkowska Barbara
(1)
Marek-Ruka Marianna
(1)
Michalska-Balcerek Lucyna
(1)
Mikrut Adam (1957- )
(1)
Morgała Monika
(1)
Muchacka Bożena (1953- )
(1)
Myślińska Dorota
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Opiat Jan
(1)
Opolska-Targosz Bogusława
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Pasternak Iwona
(1)
Pawela Justyna (logopeda)
(1)
Piwowarski Rafał
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Sadowska Sławomira
(1)
Serożyńska Helena
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Sikorski Jacek (pedagog)
(1)
Siwek Helena (1940- )
(1)
Skawina Beata
(1)
Smereka Tomasz
(1)
Szewczyk Małgorzata
(1)
Trochimiak Barbara
(1)
Tylewska-Nowak Beata
(1)
Wolak Tadeusz
(1)
Wróblewska Janina
(1)
Zawadzka Elżbieta (1943- )
(1)
Łaś Helena
(1)
Żółkowska Teresa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(13)
1980 - 1989
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(38)
1901-2000
(8)
1945-1989
(5)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(69)
Język
polski
(36)
Odbiorca
Pedagodzy specjalni
(8)
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(5)
Szkoły specjalne
(3)
Terapeuci
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Klasa 4.
(2)
Szkoły wyższe
(2)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy naukowo dydaktyczni
(1)
Psycholodzy
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(42)
Metody nauczania
(40)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(21)
Dziecko z niepełnosprawnością
(20)
Nauczanie początkowe
(9)
Szkoły specjalne
(7)
Wsparcie edukacyjne
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(6)
Nauczanie
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Kreatywność
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(4)
Metoda ośrodków pracy
(4)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(4)
Strategie uczenia się
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dziecko niedostosowane społecznie
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Edukacja włączająca
(3)
Integracja społeczna
(3)
Matematyka
(3)
Metoda Dobrego Startu
(3)
Metoda projektów
(3)
Mowa
(3)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Nauczanie języków obcych
(3)
Niepełnosprawności sprzężone
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Zastosowanie i wykorzystanie
(3)
Arteterapia
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Katecheza
(2)
Katolicyzm
(2)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele
(2)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(2)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Program nauczania
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uczniowie
(2)
Uczniowie szkół specjalnych
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Bajka i baśń
(1)
Choroby narządu ruchu
(1)
Choroby oczu
(1)
Czytanie
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Edukacja domowa
(1)
Egzaminy szkolne
(1)
Eksperymenty
(1)
Eucharystia
(1)
Filozofia brytyjska
(1)
Filozofia umysłu
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(1)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język dziecka
(1)
Kirejczyk, Kazimierz (1910-1986)
(1)
Kirejczykowa, Stefania
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kształcenie
(1)
Logorytmika
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie indywidualne
(1)
Nauczanie sztuką
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele szkół muzycznych
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Temat: dzieło
Dydaktyka specjalna
(1)
Temat: czas
2001-
(25)
1901-2000
(7)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Stany Zjednoczne (USA)
(2)
Wielka Brytania
(1)
Województwo warszawskie (1975-1998)
(1)
Zielona Góra (woj.lubuskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(24)
Artykuł problemowy
(13)
Poradnik
(9)
Praca zbiorowa
(5)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Raport z badań
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Artykuł przeglądowy
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Opracowanie
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET)
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(52)
Psychologia
(8)
Językoznawstwo
(2)
Matematyka
(2)
Religia i duchowość
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
69 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Streszczenie: Książka oparta na doświadczeniach terapeutycznych autorów stanowi swoiste źródło informacji na temat najskuteczniejszych metod docierania do dziecka upośledzonego umysłowo. Charakteryzuje specyficzne cechy uczenia się występujące u dzieci upośledzonych umysłowo i autystycznych. Zapoznaje z podstawowymi zajęciami socjalizującymi dzieci niepełnosprawne umysłowo: rytmiczno-muzycznymi, usprawniającymi mowę, język oraz rękę, a także wykorzystującymi taniec i zabawę. Szczegółowo omawia pierwsze kroki w uczeniu się - zdobywanie niezależności, kształcenie percepcji, opanowanie manipulowania ręką. Zamieszcza ponadto uwagi dot. przygotowania dziecka do szkoły w zakresie pisania, czytania i liczenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 271315 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kształcenie dzieci upośledzonych umysłowo / Jan Opiat. - Warszawa : Wydawnictwo Dra Jana Opiata, 1994. - 156, [1] s. : ilustracje ; 21 cm.
Bibliogr. s. 148-153. Indeks.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Praca jest próbą odpowiedzi na pytanie - w jaki sposób należy opracować treści programowe, by stworzyć korzystne warunki do kształtowania u dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim umiejętności porównyania i uogólniania i jakimi metodami? Rozważania teoretyczne dotyczą problemu upośledzenia umysłowego, jego wpływu na poznawanie przez dziecko otaczającej rzeczywistości oraz wybranych zagadnień kształcenia dzieci upośledzonych umysłowo. Cz. empiryczna analizuje rozwój czynności i operacji umysłowych u badanych uczniów pod wpływem działań stymulujących podjętych w toku eksperymentu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 268227, 268226 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 268228 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 259-269.
Streszczenie: Praca o charakterze teoretyczno-empirycznym jest kontynuacją planu badawczego, który dotyczył determinant powodzenia w uczeniu się matematyki uczniów klas I-III szkoły specjalnej oraz stanu osiągnięć uczniów upośledzonych umysłowo w procesie kształtowania podstawowych doświadczeń matematycznych. Przedstawiono rezultaty badań diagnostyczno-eksperymentalnych nad psychologiczno-pedagogicznym procesem zdobywania doświadczeń matematycznych przez dziecko upośledzone umysłowo w stopniu lekkim. Zaprezentowano "metodę baśniowych spotkań" jako wspomagającą wrażliwość edukacyjną dzieci upośledzonych umysłowo oraz kształtującą podstawy wiedzy matematycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 277047 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 277048 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 179703, 179701, 179469 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264369 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Polskie Testy Logopedyczne)
Bibliogr. s. 36-37.
Streszczenie: Omówienie zestawu zadań do diagnozy stanu myślenia dziecka w aspekcie przetwarzania informacji słownych wykorzystywanego przez autorów w ramach realizowania psychostymulacyjnej metody kształtowania i rozwoju mowy i myślenia. Zadania przeznaczone są dla dzieci, z którymi można porozumieć się słownie - w wieku przedszkolnym w normie intelektualnej lub starszych lekko upośledzonych umysłowo. Przedstawiono teoretyczne i metodologiczne podstawy testu, scharakteryzowano zadania testowe i procedurę testowania, podano przykładowy protokół badania i terapii dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9.072 TES (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 223827, 223826, 223825 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 101-[103].
Streszczenie: Autor prezentuje możliwości twórczego wspierania rozwoju dziecka z zaburzeniami narządu ruchu po różnych schorzeniach (mózgowe porażenie dziecięce, przepuklina oponowo-rdzeniowa, choroby nerwowo-mięśniowe). Przedstawia koncepcje J.Piageta, J.S.Brunera, F.Affoltera, zwraca uwagę na wspomaganie rozwoju dzieci poprzez gry i zabawę (aktywizujące zajęcia indywidualne i grupowe). Krótko omawia następujące metody ehabilitacyjne: metodę Bobathów, V.Vojty, A.Pet~:o, W.Sherborne, terapię zabawą. Obszerna część publikacji dotyczy przygotowania dzieci niepełnosprawnych do wypełniania obowiązku szkolnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292948 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 216534, 216532, 216531, 216530 (4 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 253-276.
Streszczenie: Autorka przedstawia postawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych, zwraca uwagę na miejsce niepełnosprawnych uczniów w reformie edukacji, na wiedzę i przygotowanie oraz postawę nauczycieli języków obcych do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi. W publikacji omawia kształcenie integracyjne (zalety, warunki, ograniczenia, kształcenie nauczycieli) oraz analizuje specjalne potrzeby edukacyjne i wskazania metodyczne (uczniowie: niedosłyszący, niesłyszący, słabo widzący, niewidomi, niepełnosprawni ruchowo, z zaburzeniami mowy, zaburzeniami komunikacji, dyslektyczni, z ADHD, przewlekle chorzy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 301837, 298296 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 219435, 201823 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Ukazano możliwości zastosowania komputera jako narzędzia w procesie eliminowania zaburzeń rozwojowych, w tym funkcji wzroku, słuchu oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. Zaprezentowano programy komputerowe do wykorzystania w pracy z dziećmi mającymi trudności w nauce czytania i pisania oraz z dziećmi wykazującymi deficyty intelektualne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274572, 274571 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 219437, 217363 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Zabawę ukazano tu jako czynnik stymulujący rozwój dziecka, umożliwiający eksplorację nie tylko świata, ale też własnych zachowań i pomysłów. Zaprezentowano badania dot. kształcących, poznawczych i wychowawczych zabaw w wychowaniu przedszkolnym i nauczaniu początkowym. Pokazano w jakim stopniu formy zabawowe wpływają na osiągnięcia szkolne uczniów w zakresie wiedzy, postaw społeczno-moralnych i aktywności psychomotorycznej. Wiele miejsca poświęcono zabawie jako metodzie projektowania okazji edukacyjnych, przedstawiając w tym zakresie działania nauczycieli poszczególnych przedmiotów. Terapeutyczny aspekt zabawy poruszono prezentując Metodę Dobrego Startu, podkreślono także funkcje zabaw i ich przydatność w procesie rewalidacyjnym, reedukacyjnym, rehabilitacyjnym oraz w postępowaniu logopedycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 276538 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 373 FUN (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 236018, 236017 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Katechety)
U góry okł. znak graficzny czasop.: Katecheta.
Streszczenie: Praca omawia wychowanie religijne uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualną (cele wychowania religijnego, program naucznia religii na I,II, III,IV etapie edukacyjnym, zasady katechizacji uczniów). Podstawowy zrąb publikacji stanowią metody katechizacji uczniów: oparte na słowie (modlitwa, opowiadanie, opis, pogadanka),na obserwacji (wycieczka, obraz, ilustracje, przezrocze. zdjęcie, film, program komputerowy), oparte na działaniu (ekspresja plastyczna, muzyczna i teatralna), przez naśladownictwo (ruchowe, werbalne, zachowań i postaw), instrumentalne (wzmocnienie pozytywne i negatywne). W końcowej części zawarte są relacje z przeprowadzonych katechez z zastosowaniem wielu metod.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 293799 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Methods in special education".
W egzemplarzu o numerze inwentarzowym brak stron 144-174 - dodano ich kserokopie.
Bibliografia przy artykułach. Indeksy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101679, 101678, 101676, 101675, 101674 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 101681 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150182, 150181 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Podstawowe informacje o powstaniu i działalności Ośrodka Rehabilitacyjno-Wychowawczego dla Dzieci Niepełnosprawnych w Zielonej Górze i pojawiających się problemach. Jest to ośrodek dzienny dla dzieci w różnym wieku i z różnymi upośledzeniami (fizycznymi i umysłowymi). Formy pracy z dziećmi w grupie przedszkolnej, rodzaje terapii prowadzone w Ośrodku (np. terapia zajęciowa, terapia logopedyczna, biblioterapia dzieci upośledzonych umysłowo), wnioski z pracy w przedszkolnej grupie integracyjnej. Rola rodziców w rehabilitacji oraz w organizacji czasu wolnego dzieci uczęszczających do Ośrodka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279268, 279267 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej