Forma i typ
Książki
(14)
Dostępność
dostępne
(14)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Czytelnia
(1)
Autor
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(3)
Barłóg Krystyna
(1)
Fairbairn Gavin (1950- )
(1)
Fairbairn Susan (1947- )
(1)
Heine Marek
(1)
Huszcz Mirosław
(1)
Kostecki Ryszard (pedagogika)
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Sadowska Sławomira
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(3)
Kraj wydania
Polska
(14)
Temat
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(8)
Dziecko z niepełnosprawnością
(6)
Integracja społeczna
(4)
Kształcenie integracyjne
(3)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Młodzież z niepełnosprawnością
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rodzice
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Ośrodek Rehabilitacyjno-Wychowawczy dla Dzieci Niepełnosprawnych (Zielona Góra)
(1)
Rodzina
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Uczniowie
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
1989-
(5)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie ; okolice)
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie ; okolice)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Zielona Góra (woj.lubuskie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Psychologia
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
14 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2008
Bibliogr. s. 307-320.
Streszczenie: Publikacja podaje propozycje optymalizacji współpracy szkoły specjalnej i rodziny. Autorka omawia podstawowe środowiska wychowawcze (szkoła, rodzina), zjawisko upośledzenia umysłowego w stopniu lekkim, rolę rodziny i szkoły w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym. W swoich badaniach charakteryzuje braki powodujące niewydolność wychowawczą rodziny, przedstawia wnioski na temat stosowanych działań służących zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dziecka i wskazujących na współpracę szkoły i rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294846, 294696 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2007
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. niem.
Streszczenie: Praca przedstawia najbardziej aktualne dylematy edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną (możliwości integracji, sposoby jej organizowania, zakres pomocy pedagogicznej, kompetencje nauczycieli). Publikacja zawiera omówienie systemu edukacji osób niepełnosprawnych w Polsce, Republice Irlandii i RFN.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 293696 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2007
Bibliogr. s. 207-227.
Streszczenie: Autorka przedstawiła problem zdolności zaradczych rodziców dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym. Omówiła takie zagadnienia, jak: preferencje radzenia sobie w sytuacjach trudnych, samoocenę rodziców, ich postawy wychowawcze oraz uzyskiwane wsparcie społeczne. Zawarła analizę przeprowadzonych badań na temat zależności występujących pomiędzy radzeniem sobie a sytuacją psychospołeczną rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 295438, 291983, 291982 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2006
Bibliogr. s. 289-314.
Streszcz. ang., niem.
Streszczenie: W prezentowanej pracy, opartej na badaniach, jakość życia jest traktowana jako kategoria doświadczeniowa i łączy się ją z refleksyjną oceną życia. Część empiryczną pracy stanowią analizy badań przeprowadzonych wśród 820 uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim uczęszczających do dwóch typów szkół: integracyjnej i specjalnej. Znajdują się tu również wyniki badań przeprowadzonych w grupie rodziców i nauczycieli badanych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Jakość życia uczniów w szkole została odniesiona do ocen wyrażanych przez samych uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 291196, 291195 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2006
Bibliogr. s. 223-243.
Streszcz. ang.
Streszczenie: W książce zaprezentowano definicje, kryteria i klasyfikacje niepełnosprawności intelektualnej. Poddano analizie przyczyny i symptomy niepełnosprawności intelektualnej. Ukazano rys historyczny kształtowania się opieki nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawnymi intelektualnie do 1989 r. Omówiono skalę zjawiska niepełnosprawności intelektualnej dzieci i młodzieży w województwie podkarpackim. Podano wybrane standardy prawa międzynarodowego dotyczące niepełnosprawności. Przedstawiono uregulowania polskie, normujące zwłaszcza kształcenie oraz wybrane uregulowania dotyczące udziału osób niepełnosprawnych w życiu społecznym. Zaprezentowano programy pomocy organów administracji rządowej i samorządowej na rzecz dzieci w woj. podkarpackim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 291213, 291212 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287545, 287544 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2001
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Większość artykułów dot. społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych w szkole, jeden artykuł dot. sądowej kurateli rodzinnej, inny - sieroctwa po II wojnie światowej, inny - uczestnictwa w kulturze i czasu wolnego studentów, jeden o przemianach w kształceniu pedagogów opiekuńczych w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284180 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Tłumaczenie pracy zbiorowej ukazującej problemy związane z integracją dzieci w Wielkiej Brytanii. Rozważono problem integracji w świetle przepisów prawnych i sytuacji ekonomicznej, w kontekście równości społecznej oraz równości szans, z punktu widzenia psychologii, polityki (władzy), jakości życia. Całość rozważań zakorzeniona jest w etyce. Poszczególne kwestie zilustrowano studiami przypadków, zamieszczono też wypowiedź osoby niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281652, 281651 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
Bibliogr. s. 188-205..
Streszczenie: Omówiono wyniki badań przeprowadzonych w l. 1992-1993 w Bydgoszczy, Włocławku i Toruniu wśród rodzin dzieci normalnie rozwijających się i upośledzonych uczęszczających do klas I-III szkół podstawowych. Badano rodziny pod kątem 3 grup zagadnień: materialno-bytowych warunków życia, psychospołecznych warunków życia (postawy, bilans uczuciowy), organizowania procesu opiekuńczego. W części teoretycznej podsumowano stan wiedzy o rodzinie jako środowisku wychowawczym i rodzinach z dzieckiem upośledzonym umysłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 282902, 282901 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 1908)
Bibliogr. s. 82-92.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Omówiono przyczyny niepełnosprawności dzieci, sytuację socjalo-bytową rodzin, wypełnianie funkcji opiekuńczo-wychowawczej przez rodzinę i rehabilitację dzieci. Informacje zebrano na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród 610 rodziców dzieci i młodzieży uczęszczającej do różnych placówek specjalistycznych (wiek dzieci od 0 do powyżej 35 lat).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 282742 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2000
Bibliogr. s. 227-237.
Streszczenie: Istota i środowiskowo-pedagogiczne uwarunkowania integracji społecznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Czynniki zewnętrzne (organizacyjne, dydaktyczne i techniczne) oraz wewnętrzne (dotyczące szeroko omówionej samooceny tych dzieci) wpływające na integrację społeczną. Kliniczne, rozwojowe, społeczne i pedagogiczne rozumienie niepełnosprawności intelektualnej. Prezentacja metod i technik badawczych oraz wyników badań własnych dotyczących samooceny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281209, 281208 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1999
Bibliogr. s. 175-184.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Przedstawiono teoretyczne podstawy, założenia i uwarunkowania edukacji seksualnej, a następnie metodologię i wyniki badań własnych z l. 1991-97. Zastosowano eksperyment - oceniano stan wiedzy uczniów klas trzecich wybranych 20 szkół podstawowych, w których nauczyciele zgodzili się realizować program elementarnej wiedzy o seksie w formie pogadanek (badano wiedzę uczniów przed i po przeprowadzeniu pogadanek). Badano również stan wiedzy seksualnej u dzieci 9-10-letnich: upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, z zaburzeniami neurologicznymi, ulegających demoralizacji, niewidomych. Przeprowadzono też badania ankietowe dot. problematyki edukacji seksualnej dzieci w wieku wczesnoszkolnym wśród rodziców badanych dzieci (w tym rodziców przebywających w zakładach karnych i samotnych matek) i nauczycieli nauczania początkowego szkół powszechnych i specjalnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 280975 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 280976 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
Bibliogr. s. 218-[228].
Streszczenie: W książce scharakteryzowano proces adaptacji zawodowej nauczycieli nauczania początkowego i jego uwarunkowania. Wyjaśniono pojęcie "adaptacja" oraz przedstawiono stan badań w zakresie adaptacji jednostek i zbiorowości do nowych warunków życia. Omówiono dydaktyczno-wychowawcze problemy pracy z dziećmi odchylonymi od normy w edukacji wczesnoszkolnej ze wskazaniem na konieczność integracji tych dzieci oraz ich rewalidację poprzez włączanie do klas w szkołach masowych i do zespołów korekcyjno-wyrównawczych. Zaprezentowano wyniki badań własnych nad: indywidualizacją pracy nauczyciela, jego oceną, stymulowaniem rozwoju uczniów oraz wytwarzaniem właściwej atmosfery w klasie. Określono zależność między stylem pracy nauczyciela a poziomem niepokoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 277663, 277662 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1995
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Podstawowe informacje o powstaniu i działalności Ośrodka Rehabilitacyjno-Wychowawczego dla Dzieci Niepełnosprawnych w Zielonej Górze i pojawiających się problemach. Jest to ośrodek dzienny dla dzieci w różnym wieku i z różnymi upośledzeniami (fizycznymi i umysłowymi). Formy pracy z dziećmi w grupie przedszkolnej, rodzaje terapii prowadzone w Ośrodku (np. terapia zajęciowa, terapia logopedyczna, biblioterapia dzieci upośledzonych umysłowo), wnioski z pracy w przedszkolnej grupie integracyjnej. Rola rodziców w rehabilitacji oraz w organizacji czasu wolnego dzieci uczęszczających do Ośrodka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279268, 279267 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej