Form of Work
Książki
(205)
Publikacje naukowe
(45)
Artykuły
(38)
Publikacje fachowe
(21)
Poradniki i przewodniki
(11)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
only on-site
(136)
available
(113)
unavailable
(32)
Branch
Wypożyczalnia
(144)
Czytelnia
(137)
Author
Naprawa Renata
(14)
Tanajewska Alicja
(13)
Pilecki Jan
(7)
Twardowski Andrzej (1956- )
(7)
Olechnowicz Hanna (1918-2013)
(6)
Pilecka Władysława (1948- )
(6)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(5)
Kielin Jacek (1965- )
(5)
Mihilewicz Stanisława
(5)
Borkowska Maria (pediatra)
(4)
Kisiel Bożena
(4)
Przasnyska Maria
(4)
Barłóg Krystyna
(3)
Brzeziński Włodzimierz (1929-2004)
(3)
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Grochmal-Bach Bożena (1942- )
(3)
Kaja Barbara (1944- )
(3)
Maternicka Kornela
(3)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(3)
Szczygieł Beata
(3)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(3)
Zaorska Marzenna (1960- )
(3)
Bołtuć Iwona
(2)
Bujnowska Anna
(2)
Czownicka Ewa
(2)
Giczewska Aneta
(2)
Grossman Jerzy (1936- )
(2)
Grzyb Barbara
(2)
Gąsienica-Szostak Aldona
(2)
Hulek Aleksander (1916-1993)
(2)
Jędrzejczak Marian (1938- )
(2)
Kaczan Teresa
(2)
Kirby Amanda
(2)
Knill Christopher (1948- )
(2)
Korzeniewska Ewa
(2)
Kosakowski Czesław (1940- )
(2)
Kostecki Ryszard
(2)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(2)
Kuleczka-Raszewska Maria
(2)
Kulesza Ewa Maria
(2)
Majewicz Piotr
(2)
Maurer Alicja
(2)
Młynarska Małgorzata
(2)
Palak Zofia (1951- )
(2)
Parol Urszula Zofia
(2)
Pennock Keith (1939- )
(2)
Smereka Tomasz
(2)
Sowa Józef (1939- )
(2)
Straßmeier Walter (1938- )
(2)
Strumińska Anna
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Walczak Grażyna (pedagogika)
(2)
Śmigiel Robert
(2)
Aly Monika
(1)
Banasiak Maciej
(1)
Baran Jadwiga (1923-1986)
(1)
Bartkiewicz Wioletta
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Batorowicz Beata
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Bidzan Mariola
(1)
Bidziński Karol
(1)
Bieleninik Łucja
(1)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(1)
Bobik Bogumiła
(1)
Bobińska Kinga
(1)
Bogucka Jadwiga
(1)
Boksa Ewa
(1)
Borowski Marek
(1)
Brejnak Wojciech (1944-2020)
(1)
Bräker Ulrich (1735-1798)
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Buczyńska-Nazderko Joanna (1972- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chodkowska Eliza
(1)
Chrabota Urszula
(1)
Cichocka-Segiet Katarzyna (1984- )
(1)
Czajkowska Małgorzata
(1)
Dega Wiktor (1896-1995)
(1)
Dinh Nguyen Trang Thu
(1)
Dobrzeniecki Romuald
(1)
Durek Iwona
(1)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(1)
Eckert Urszula (1928-2019)
(1)
Florkowski Antoni
(1)
Franczyk Anna
(1)
Fröhlich Andreas (1946- )
(1)
Fröhlich Andreas D
(1)
Furgał Mariusz
(1)
Gałecki Piotr
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(1)
Giryński Andrzej
(1)
Glesmer Ewa
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Godawa Joanna (pedagogika)
(1)
Gorzulowa Małgorzata
(1)
Gołek Patrycja
(1)
Grodzicka Irena ( -2003)
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Year
2020 - 2021
(5)
2010 - 2019
(81)
2000 - 2009
(76)
1990 - 1999
(53)
1980 - 1989
(23)
Time Period of Creation
2001-
(49)
1901-2000
(12)
1989-2000
(12)
Country
Poland
(243)
Language
Polish
(53)
English
(4)
Audience Group
Szkoły wyższe
(16)
Nauczyciele
(11)
Rodzice
(11)
Nauczanie początkowe
(3)
Fizjoterapeuci
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Terapeuci
(2)
Gimnazja
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Subject
Dziecko z niepełnosprawnością
(131)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(85)
Rehabilitacja medyczna
(68)
Pedagogika specjalna
(29)
Wychowanie w rodzinie
(19)
Kształcenie integracyjne
(14)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(13)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(13)
Integracja społeczna
(11)
Rehabilitacja społeczna
(10)
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
(9)
Osoby z niepełnosprawnością
(9)
Rodzina
(9)
Szkolnictwo specjalne
(9)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
Gry i zabawy ruchowe
(8)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(8)
Psychoterapia
(8)
Wychowanie
(7)
Chorzy w rodzinie
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Terapia zajęciowa
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Choroby genetyczne
(5)
Komunikacja wspomagająca
(5)
Metoda Sherborne
(5)
Mowa
(5)
Wczesna interwencja
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Zastosowania komputerów w edukacji
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dziecięce porażenie mózgowe
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko z zespołem Downa
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Gry i zabawy
(4)
Nauczanie
(4)
Niepełnosprawności sprzężone
(4)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Wady rozwojowe
(4)
Dziecko
(3)
Dziecko chore
(3)
Kultura fizyczna
(3)
Młodzież z niepełnosprawnością
(3)
Podstawa programowa
(3)
Rodzice
(3)
Zespół Williamsa
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Alalia
(2)
Autyzm
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dogoterapia
(2)
Dotyk
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(2)
Dziecko z uszkodzeniem mózgu
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Hipoterapia
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Kształcenie
(2)
Leczenie
(2)
Macierzyństwo
(2)
Metody nauczania
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Muzykoterapia
(2)
Myślenie
(2)
Młodzież
(2)
Niemowlę
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(2)
Niewidomi
(2)
Oligofrenopedagogika
(2)
Opieka społeczna
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Przedszkola specjalne
(2)
Rehabilitacja zawodowa
(2)
Rozwój osobowości
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Szkoły ogólnodostępne
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Terapia rodzinna
(2)
Układ nerwowy
(2)
Uszkodzenie mózgu
(2)
Więź rodzinna
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Afazja dziecięca
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Alkoholizm w rodzinie
(1)
Arteterapia
(1)
Choroba sieroca
(1)
Choroby narządu ruchu
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dom Pomocy Społecznej dla Dzieci Zgromadzenia Sióstr Służebniczek NMP NP
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Subject: time
2001-
(41)
1901-2000
(7)
1989-2000
(7)
1945-1989
(2)
Subject: place
Polska
(9)
Europa
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Stara Wieś (woj. podkarpackie, pow. brzozowski, gm. Brzozów)
(1)
Wietnam
(1)
Zielona Góra (woj.lubuskie)
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(39)
Artykuł z pracy zbiorowej
(22)
Poradnik
(19)
Artykuł problemowy
(18)
Podręcznik
(18)
Materiały konferencyjne
(13)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(6)
Wydawnictwa popularne
(5)
Opracowanie
(4)
Program nauczania
(4)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Case study (studium przypadku)
(3)
Monografia
(3)
Raport z badań
(3)
Programy nauczania początkowego
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Bibliografia adnotowana
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Programy nauczania dla szkół zawodowych specjalnych
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(54)
Medycyna i zdrowie
(39)
Psychologia
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Kultura fizyczna i sport
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura i sztuka
(1)
250 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Omówiono: pojęcie terapii pedagogicznej, specyfikę pracy pedagoga i psychologa w rewalidacji osób niepełnosprawnych, konstruktywistyczne podejście do nauczania początkowego i pracy korekcyjno-kompensacyjnej (w opozycji do podejścia instrukcjonistycznego), zagadnienia terapii logopedycznej, zagadnienia terapii dzieci z wadą słuchu, wykorzystanie metody ruchu rozwijającego Veroniki Sherborne w pracy z dziećmi z zaburzeniami integracji sensorycznej, wspieranie rozwoju umiejętności komunikacyjnych uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualną, kinezjologię edukacyjną jako kontrowersyjną metodę terapii, muzykoterapię dzieci niepełnosprawnych, arteterapię dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, pracę z uczniem agresywnym, zasady projektowania indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla uczniów niepełnosprawnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 297120 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-i-193 297121 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(ABC Hipoterapii)
Uwaga defekt! Brak gry.
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono: definicję hipoterapii; upośledzenie umysłowe; zasady pracy hipoterapeuty z upośledzonymi umysłowo; wpływ zajęć hipoterapeutycznych na usprawnianie ruchowe, rozwój społeczny; psychoterapię na zajęciach hipoterapeutycznych; wpływ hipoterapii na usprawnianie językowe dzieci z różnymi zaburzeniami; hipoterapię dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej; wykorzystanie hipoterapii w metodzie F. Affolter i metodzie M. i Ch. Knillów; rolę zabawy w hipoterapii i pomoce dydaktyczne do zajęć.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-230 291517 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(ABC Hipoterapii)
Uwaga! W egz. o sygnaturze 310446 brak dokumentu towarzyszącego (gry).
Bibliogr. przy rozdz.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 310446, 301121 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Podsumowanie doświadczeń nauczycieli pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie w różnych ośrodkach w Polsce. Przedstawiono: diagnozę funkcjonalną ucznia niepełnosprawnego umysłowo; rodzaje ćwiczeń dla uczestników zespołu rewalidacyjno-wychowawczego; konspekty zajęć z dziećmi głęboko wielorako niepełnosprawnymi; edukację regionalną w Biskupcu (z konspektami zajęć); metody pracy z dzieckiem autystycznym; metody terapii logopedycznej; sprzęt rehabilitacyjny i pomoce dydaktyczne; program "Dobry kontakt" (i scenariusze zajęć) dla rodziców i nauczycieli placówki edukacyjnej, w której przebywa dziecko; metody pracy psychologicznej z rodziną dziecka niepełnosprawnego. Krótkie omówienie działań rodziców po II wojnie światowej na rzecz rozwoju opieki nad dziećmi upośledzonymi umysłowo w Polsce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 296603 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-e-195 296530 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 244582, 244581 (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 138-140.
Streszczenie: Pięć prac współwydanych - każda poświęcona innemu rodzajowi upośledzeń. Standardy postępowania zespołu orzekającego w poradniach psychologiczno- -pedagogicznych (wraz z uwagami do realizacji standardu) wobec dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, z dysfunkcją narządu wzroku. Medyczne aspekty wady słuchu u dzieci; specyfika rozwoju dziecka z wadą słuchu w wieku 0-6 lat, ze szczególnym uwzględnieniem mowy; problemy rodziców dziecka z wadą słuchu; uwarunkowania wyboru szkoły dla dziecka z wadą słuchu; wskazówki dla nauczyciela, który ma w klasie ucznia z wadą słuchu, dot. nauczania i integracji społ. Postępowanie diagnostyczne, oddziaływanie, orzecznictwo w przypadku dzieci z autyzmem.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 289092 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-221 289093 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 305308 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-I-a-62 266080 PNS (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 310922 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-e-243 306932 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 263650, 254535, 254533 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-e-58 254537 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 295-301 i przy rozdz.
Streszczenie: Książka jest przewodnikiem metodycznym do prowadzenia zajęć w zakresie usprawniania i nauczania osób głębiej upośledzonych w okresie niemowlęcym, przedszkolnym, szkolnym. Praca przedstawia: zasady i metody stosowane w pracy z osobami głębiej upośledzonymi umysłowo; konieczność stosowania wczesnej i intensywnej stymulacji osób głębiej upośledzonych; wychowanie i nauczanie w szkołach dla dzieci upośledzonych; terapię i edukację dziecka autystycznego; metody pracy z dziećmi mózgowym porażeniem; specyfikę metod komunikowania się z osobami głębiej upośledzonymi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 277489 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-e-115 277490 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 114-120.
Streszczenie: Publikacja dotyczy procesów i mechanizmów uruchamianych przez dziecko upośledzone. Zreferowano piśmiennictwo (niedostępne polskiemu czytelnikowi), z dziedziny neuropsychologii, psychopatologii percepcji i integracyjnej czynności mózgu. Procesy poznawcze omówione są w świetle dorobku szkoły piagetowskiej i wywodzącej się od Wygotskiego, szkoły radzieckiej. Omówiono m.in. zag. związane z: oceną funkcjonowania dzieci głębiej upośledzonych umysłowo, deficytami w rozwoju ich inteligencji, rozwojem percepcji wzrokowej, rozwojem języka i jego kształtowaniem, uczeniem się dzieci upośledzonych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 272486, 272098 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-e-85 272099 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. tł. z niem.
Streszczenie: Artykuły omawiają zagadnienia dotyczące m.in.: integracji we współczesnej edukacji, metod rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością, roli dotyku w psychospołecznym rozwoju dziecka, niepełnosprawności intelektualnej (zespół Fra X, zespół Retta), autyzmu, zespołu Turnera, zespołu kruchego chromosomu X, rehabilitacji dzieci niesłyszących, rysunku dziecka, terapii dziecka nadpobudliwego, uzdolnień dzieci niepełnosprawnych, wolontariatu oraz zaspokojenia potrzeby własnej wartości dzieci niepełnosprawnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-i-183 294752 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Nota o aut. s. 265-266.
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: W publikacji scharakteryzowano rzadkie choroby genetyczne (zespół Tourette'a, zespół Landau-Kleffnera, zespół Turnera, zespół Marshalla, MECP2 duplication syndrome). Autorzy przedstawiają zagadnienia dotyczące m.in. wiedzy nauczycieli na temat rzadkich chorób genetycznych, metody nauki matematyki (dodawanie, odejmowanie), rozwoju Ja u dzieci niepełnosprawnych, roli Warsztatów Terapii Zajęciowej, logorytmiki w terapii dziecka z wadą słuchu, roli zajęć muzycznych we wspomaganiu dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu lekkim, godności osoby niepełnosprawnej we wspólnotach L'Arche oraz wspólnotach różnych wyznań. Książka zawiera praktyczne rady dla rodziców dziecka niepełnosprawnego dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach i szkołach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 315762 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-190 296537 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono różne formy wspierania rodzin dzieci z zaburzeniami rozwoju oraz ukazano rolę psychoterapii we wspomaganiu dzieci z dysfunkcjami. W kolejnych artykułach omówiono metody pracy z dziećmi: metodę Weroniki Sherborne, metodę stymulacji sensomotorycznej, system kształcenia i terapii "Edukacja poprzez ruch", metody kształcące sprawność manualną oraz metodę "plany aktywności dla dziecka". E. Gruszczyk-Kolczyńska zaprezentowała autorski program wspomagania dzieci w rozwijaniu zdolności do świadomego zapamiętywania i odtwarzania informacji. Poruszono problem edukacji dzieci niepełnosprawnych, jej prawnych i edukacyjnych uwarunkowań oraz ukazano znaczenie wczesnej diagnozy zaburzeń rozwoju dziecka dla wyboru właściwej terapii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-255 306805 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Prezentowane w tym zbiorze zagadnienia rewalidacji dziecka niepełnosprawnego obejmują przegląd koncepcji wychowania specjalnego i ukazują sytuację psychologiczno-pedagogiczną rewalidowanych dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. Książka omawia m.in.: psychologiczne problemy dzieci i młodzieży jąkającej się; udział rodziny w terapii dziecka z wadą słuchu prowadzonej metodą audytywno-werbalną; środowisko rodzinne dzieci i młodzieży pogotowia opiekuńczego; rolę aktywności twórczej w procesie radzenia sobie z własną niepełnosprawnością. Pracę kończy ukazanie możliwości komputerowego wspomagania rewalidacji dziecka niewidomego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 279738, 279737 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-a-115 279739 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie, Podręczniki, Skrypty AWF [Akademii Wychowania Fizycznego] w Poznaniu. Monografie ; nr 195)
Wyd. w Międzynarodowym Roku Inwalidy.
Bibliogr. przy referatach.
Częśc. tł. z ang. i niem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 195457 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 119-125.
Streszczenie: Publikacja zawiera opracowanie teoretyczne, wyniki badań oraz diagnozy dotyczące problemu wykorzystania sztuki (muzyki, ruchu i plastyki) w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Gotowe plany zastosowania dzieł muzyki klasycznej i technik plastycznych w terapii dzieci upośledzonych w stopniu lekkim. Pozycja skierowana do wszystkich zainteresowanych twórczością i ekspresją dziecka oraz rozbudzaniem i kształtowaniem dziecięcej wyobraźni.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 287670 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-e-153 PNS 287671 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Wyd. 1 pt.: Ortopedagogika dzieci i młodzieży dorastającej.
Bibliogr. s. 283-288.
Dla nauczycieli, wychowawców i studentów kierunku pedagogiki specjalnej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 264491, 264490 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-a-70 264492 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Terapia z udziałem psa / Beata Pawlik-Popielarska. - Gdańsk : Wydawnictwo Medyczne "Via Medica", 2005. - 76, s., [7] s. tabl. : ilustracje ; 21 cm.
Bibliogr. s. 71-72.
Streszczenie: Autorka wprowadza w specyficzne zagadnienie, jakim jest terapia z udziałem zwierzęcia. Dużo uwagi poświęca szczególnej "oprawie" terapeutycznej jaką jest pies. Zapoznaje z długą historią przyjaźni człowieka z psem, rozwojem psychicznym psa i jego walorami terapeutycznymi na różnych etapach rozwoju człowieka. Przedstawia własny program zajęć terapeutycznych z udziałem psa i podsumowuje efekty swojej rocznej pracy z ośmiorgiem podopiecznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-247 293870 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 49.
Streszczenie: Propozycje ćwiczeń i zabaw z dogoterapii, oparte na doświadczeniach w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi (z różnymi rodzajami niepełnosprawności) z przedszkola specjalnego. Celem programu dogoterapii jest przełamanie lęku dziecka przed psami, nawiązanie i pogłębienie jego kontaktu ze zwierzętami oraz wyzwalanie spontanicznej aktywności dziecka niepełnosprawnego - zarówno w sferze ruchowej, jak i werbalnej. Realizowanie zajęć z udziałem psów ma ułatwić dziecku m.in.: nabrania zaufania do psów uczestniczących w zajęciach, aktywny udział w ćwiczeniach i zabawach z udziałem psów, rozpoznawanie i nazywanie części własnego ciała i ciała psa, zdobycie umiejętności wyciszenia się w czasie kontaktu z psem, osiąganie samodzielności w trakcie wykonywania zadań.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently unavailable
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-202 PNS 288398 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again