Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje naukowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Artykuły
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(25)
tylko na miejscu
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(26)
Czytelnia
(4)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(4)
Kisiel Bożena
(3)
Przasnyska Maria
(3)
Kirby Amanda
(2)
Knill Christopher (1948- )
(2)
Ostafin Zuzanna (1971- )
(2)
Twardowski Andrzej (1956- )
(2)
Barłóg Krystyna
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(1)
Fröhlich Andreas D
(1)
Giczewska Aneta
(1)
Gryniewicz Hanna
(1)
Hundertmarck Gisela
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kasica Alicja
(1)
Knill Marianne (1947-1986)
(1)
Kolasa-Skiba Agata
(1)
Kostecki Ryszard (pedagogika)
(1)
Machel Henryk (1940-2016)
(1)
Maciak Grażyna
(1)
Martowicz Zdzisława
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Sadowska Ludwika (1940- )
(1)
Serafin Teresa
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Smereka Tomasz
(1)
Sowa Józef (1939- )
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Tkaczyk Grażyna (1955-2009
(1)
Walczak Grażyna (pedagogika)
(1)
Warrick Anne (1933- )
(1)
Włodek-Chronowska Jadwiga (1938-1998)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(12)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Terapeuci
(1)
Temat
Dziecko z niepełnosprawnością
(21)
Rehabilitacja medyczna
(9)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Metoda Sherborne
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Pedagogika specjalna
(4)
Komunikacja wspomagająca
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Dotyk
(2)
Dyspraksja
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metody nauczania
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wspomaganie rozwoju
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Affolter, Félicie (1926- )
(1)
Borzyszkowska, Halina (1929-2008)
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Edukacja domowa
(1)
Harcerstwo
(1)
Integracja społeczna
(1)
Knill, Christopher (1948- )
(1)
Knill, Marianne (1947-1986)
(1)
Lovaas, Ivar (1927-2010)
(1)
Masaż
(1)
Metoda ośrodków pracy
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Mowa
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież niedostosowana społecznie
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Niedowidzenie
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Ośrodek Rehabilitacyjno-Wychowawczy dla Dzieci Niepełnosprawnych (Zielona Góra)
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Podmiotowość
(1)
Pomoce techniczne dla niepełnosprawnych
(1)
Psychomotoryka
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Służba więzienna
(1)
Terapia pedagogiczna
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zakład Pedagogiki Specjalnej (Uniwersytet Gdański)
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Zastosowanie i wykorzystanie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Polska
(1)
Zielona Góra (woj.lubuskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Praca zbiorowa
(4)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Podręcznik
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Medycyna i zdrowie
(4)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311863, 311862 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285420, 269301 (2 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okł. nadtyt.: Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
Bibliogr. s. 177-181.
Streszczenie: Geneza metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne. Sposoby badania efektywności tej metody, jej zastosowania we wspomaganiu rozwoju dzieci z domu dziecka oraz w terapii z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie i z innymi zaburzeniami rozwoju. W zakończeniu pracy przedstawiono wypowiedzi praktyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 313710 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 117-119.
Streszczenie: Autorka omawia dotyk i masaż jako formę kontaktu między ludźmi (stymulacja taktylna). Zwraca uwagę na somatognozję (identyfikację własnego ciała), integrację sensoryczną i zaburzenia sensomotoryczne występujące w mózgowym porażeniu dziecięcym i autyzmie. Przedstawia przykłady ćwiczeń stymulujących układ taktylny. Książka przeznaczona dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290775, 290774 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 305308, 266080 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. tł. z niem.
Streszczenie: Artykuły omawiają zagadnienia dotyczące m.in.: integracji we współczesnej edukacji, metod rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością, roli dotyku w psychospołecznym rozwoju dziecka, niepełnosprawności intelektualnej (zespół Fra X, zespół Retta), autyzmu, zespołu Turnera, zespołu kruchego chromosomu X, rehabilitacji dzieci niesłyszących, rysunku dziecka, terapii dziecka nadpobudliwego, uzdolnień dzieci niepełnosprawnych, wolontariatu oraz zaspokojenia potrzeby własnej wartości dzieci niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294752 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono różne formy wspierania rodzin dzieci z zaburzeniami rozwoju oraz ukazano rolę psychoterapii we wspomaganiu dzieci z dysfunkcjami. W kolejnych artykułach omówiono metody pracy z dziećmi: metodę Weroniki Sherborne, metodę stymulacji sensomotorycznej, system kształcenia i terapii "Edukacja poprzez ruch", metody kształcące sprawność manualną oraz metodę "plany aktywności dla dziecka". E. Gruszczyk-Kolczyńska zaprezentowała autorski program wspomagania dzieci w rozwijaniu zdolności do świadomego zapamiętywania i odtwarzania informacji. Poruszono problem edukacji dzieci niepełnosprawnych, jej prawnych i edukacyjnych uwarunkowań oraz ukazano znaczenie wczesnej diagnozy zaburzeń rozwoju dziecka dla wyboru właściwej terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 306805 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 138-140.
Streszczenie: Pięć prac współwydanych - każda poświęcona innemu rodzajowi upośledzeń. Standardy postępowania zespołu orzekającego w poradniach psychologiczno- -pedagogicznych (wraz z uwagami do realizacji standardu) wobec dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, z dysfunkcją narządu wzroku. Medyczne aspekty wady słuchu u dzieci; specyfika rozwoju dziecka z wadą słuchu w wieku 0-6 lat, ze szczególnym uwzględnieniem mowy; problemy rodziców dziecka z wadą słuchu; uwarunkowania wyboru szkoły dla dziecka z wadą słuchu; wskazówki dla nauczyciela, który ma w klasie ucznia z wadą słuchu, dot. nauczania i integracji społ. Postępowanie diagnostyczne, oddziaływanie, orzecznictwo w przypadku dzieci z autyzmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289093, 289092 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(ISSAC Seria 1)
Bibliogr. s. 89.
Streszczenie: Praca ukazująca możliwe sposoby prozumiewania się z osobami niepełnosprawnymi fizycznie lub umysłowo w sposób bezsłowny. Podstawowe wyjaśnienia dot. komunikacji wspomagającej i alternatywnej wraz z przykładami osób wykorzystujących różne metody komunikowania się. Na podst. doświadczeń w uzyskanych w pracy ośrodków w Kwidzynie i w (głównie) Kalkucie podano wskazówki do oceniania możliwości komunikacyjnych dzieci i osób dorosłych, wyboru słownictwa i sposobów kominikacji, wykonania tablicy lub książki do komunikacji, dostosowania pomocy komunikacyjnej do możliwości osoby niepełnosprawnej, stosowania "Modelu uczestnictwa".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 288077 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedstawiono: ocenę funkcjonowania dziecka i zasady prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju, model opieki realizowany w Ośrodku Wczesnej Interwencji, studium przypadku dziecka z upośledzeniem umysłowym (ocena funkcjonalna i terapia), wady słuchu i wychowanie słuchowe dziecka poniżej 1 miesiąca życia, wspomaganie rozwoju oparte na samodzielności i naturalnej aktywności dziecka z opóźnieniami w rozwoju zwłaszcza intelektualnymi, wczesną interwencję w autyzmie dziecięcym i studium przypadku dziecka z autyzmem, zasady finansowania programów wczesnego wspomagania rozwoju dzieci wraz z rozporządzeniem z 4. 04. 2004 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289101, 289100 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 61-[62].
Streszczenie: Program dla rodziców dzieci upośledzonych i dla wszystkich, którzy mają małe dzieci. Może być także stosowany w stosunku do młodzieży i dorosłych z trudnościami w komunikacji. Książka adresowana jest do opiekunów-terapeutów. Ukazano znaczenie reguralnego dotyku dla rozwoju kontaktu i komunikacji. Przedstawiono znaczenie kontaktu fizycznego dla prawidłowego rozwoju i sytuację dziecka z zaburzeniami komunikacji. Zaprezentowano sposób określania potrzeb (na przykładzie konkretnych osób), rolę rodziców i personelu, założenia organizacyjne, strukturę sesji kontaktu, przebieg poszczególnych sesji (z wykorzystaniem przypadków poszczególnych osób), wskazówki do sporządzania notatek. Opis uzupełniają fotografie z przykładami ćwiczeń. (Ukazała się też kaseta ze specjalnie skomponowaną muzyką i kaseta wideo).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278531 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Programy przeznaczone do pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z różnymi upośledzeniami fizycznymi i intelektualnymi. Podstawowym założeniem jest stwierdzenie, że rozwój człowieka uzależniony jest od jego wiedzy o sobie, w tym od świadomości własnego ciała. Przedstawiono 4 programy aktywności ruchowej oraz program wprowadzający i program specjalny dla dzieci bardzo niesprwnych fizycznie, psychotycznych lub autystycznych. Każdy program składa się z aktywności, do których podano cel i sposób wykonania. Omówieniom ćwiczeń towarzyszą fotografie. Zaproponowano też sposób notowania postępów dzieci. Integralną część programów stanowi muzyka, ponieważ specjalny akompaniament ma być sygnałem każdego ruchu dziecka (ukazały się 3 kasety ze specjalnie skomponowaną muzyką i kaseta wideo).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 151-164.
Dla studentów nauczania początkowego, pedagogiki opekuńczo-wychowawczej studiów dziennych i zaocznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 255522, 255521, 255520, 255519 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Polskie Testy Logopedyczne)
Bibliogr. s. 36-37.
Streszczenie: Omówienie zestawu zadań do diagnozy stanu myślenia dziecka w aspekcie przetwarzania informacji słownych wykorzystywanego przez autorów w ramach realizowania psychostymulacyjnej metody kształtowania i rozwoju mowy i myślenia. Zadania przeznaczone są dla dzieci, z którymi można porozumieć się słownie - w wieku przedszkolnym w normie intelektualnej lub starszych lekko upośledzonych umysłowo. Przedstawiono teoretyczne i metodologiczne podstawy testu, scharakteryzowano zadania testowe i procedurę testowania, podano przykładowy protokół badania i terapii dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9.072 TES (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 300-[304].
Streszczenie: Autor - teoretyk i praktyk w dziedzinie nauczania specjalnego, twórca koncepcji stymulacji od podstaw, wyjaśnia pojęcie głębokiej wielorakiej niepełnosprawności i opisuje jej przyczyny, rodzaje, cechy. Omawia zagadnienia głębokiej wielorakiej niepełnosprawności specyficzne dla dzieci i osób dorosłych: ich potrzeby, miejsce w rodzinie, zachowania. Prezentuje najczęściej spotykane zaburzenia rozwoju ruchowego; funkcje porozumiewania się ; czynności pielęgnacyjne; codzienną stymulację ułatwiającą uczenie się i uczestnictwo w czynnościach życiowych. Wiele cennych, praktycznych wskazówek może okazać się pomocnych w pracy z osobami głęboko niepełnosprawnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 277449, 277448 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 101-[103].
Streszczenie: Autor prezentuje możliwości twórczego wspierania rozwoju dziecka z zaburzeniami narządu ruchu po różnych schorzeniach (mózgowe porażenie dziecięce, przepuklina oponowo-rdzeniowa, choroby nerwowo-mięśniowe). Przedstawia koncepcje J.Piageta, J.S.Brunera, F.Affoltera, zwraca uwagę na wspomaganie rozwoju dzieci poprzez gry i zabawę (aktywizujące zajęcia indywidualne i grupowe). Krótko omawia następujące metody ehabilitacyjne: metodę Bobathów, V.Vojty, A.Pet~:o, W.Sherborne, terapię zabawą. Obszerna część publikacji dotyczy przygotowania dzieci niepełnosprawnych do wypełniania obowiązku szkolnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292948 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Ukazano możliwości zastosowania komputera jako narzędzia w procesie eliminowania zaburzeń rozwojowych, w tym funkcji wzroku, słuchu oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. Zaprezentowano programy komputerowe do wykorzystania w pracy z dziećmi mającymi trudności w nauce czytania i pisania oraz z dziećmi wykazującymi deficyty intelektualne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274572, 274571 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono: założenia dot. wspomagania rozwoju, diagnozę umiejętności dziecka (np. z niepełnosprawnością intelektualną i z uszkodzonym wzrokiem) i metody wspomagania jego rozwoju; teoretyczne podstawy metody integracji sensorycznej A. Jean Ayres i propozycje ćwiczeń związanych z codziennymi czynnościami przeznaczonych do wykonywania przez rodziców z dzieckiem z uszkodzonym wzrokiem; metody pracy z dzieckiem głuchoniewidomym, w tym metody komunikowania się; przegląd programów stanowiących podstawę do formułowania indywidualnego programu wspomagania rozwoju dziecka; podstawy prawne wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Uzupełnienie tego opracowania stanowi "Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem" z 2005 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289091, 289090 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 345-355.
Streszczenie: Monografia poświęcona metodzie ośrodków pracy, będącej rezultatem osiągnieć najbardziej postępowych pedagogów i psychologów. Część teoretyczna książki zawiera przegląd zagadnień z teorii nauczania i uczenia się dzieci upośledzonych intelektualnie w stopniu lekkim. Zaprezentowano koncepcję procesu rehabilitacji, wyrównania szans, autonomii tych dzieci, kształtowania ich gotowości do podejmowania decyzji. W następnych rozdziałach przedstawiono przebieg badań empirycznych i ich wyniki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287287 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 TKA (CZYTELENIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace Pedagogiczne ; z. 24)
Numeracja ser. gł.: 1183.
Bibliogr., streszcz., Zsfassung przy ref.
Tyt. równol., nazwa serii i podserii łac. - 4 ref., przedmowa, spis treści równol. niem.
Streszczenie: 16 ref., z których 2 dot. metody Marii Montessorii jako metody pedagogiki specjalnej, a 11 stosowania neurokinezjologicznej metody diagnostyki i terapii Vaclava Vojty w rehabilitacji dzieci z zaburzeniami o charakterze neurologicznym np. mózgowym porażeniem dziecięcym, przepukliną oponowo-rdzeniową. Jako pierwszy ref. o konieczności przygotowania rodziny na przyjęcie dziecka z zaburzeniami rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 273372 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej