Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje naukowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Artykuły
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(25)
tylko na miejscu
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(26)
Czytelnia
(4)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(4)
Kisiel Bożena
(3)
Przasnyska Maria
(3)
Kirby Amanda
(2)
Knill Christopher (1948- )
(2)
Ostafin Zuzanna (1971- )
(2)
Twardowski Andrzej (1956- )
(2)
Barłóg Krystyna
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(1)
Fröhlich Andreas D
(1)
Giczewska Aneta
(1)
Gryniewicz Hanna
(1)
Hundertmarck Gisela
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kasica Alicja
(1)
Knill Marianne (1947-1986)
(1)
Kolasa-Skiba Agata
(1)
Kostecki Ryszard (pedagogika)
(1)
Machel Henryk (1940-2016)
(1)
Maciak Grażyna
(1)
Martowicz Zdzisława
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Sadowska Ludwika (1940- )
(1)
Serafin Teresa
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Smereka Tomasz
(1)
Sowa Józef (1939- )
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Tkaczyk Grażyna (1955-2009
(1)
Walczak Grażyna (pedagogika)
(1)
Warrick Anne (1933- )
(1)
Włodek-Chronowska Jadwiga (1938-1998)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(12)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Terapeuci
(1)
Temat
Dziecko z niepełnosprawnością
(21)
Rehabilitacja medyczna
(9)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Metoda Sherborne
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Pedagogika specjalna
(4)
Komunikacja wspomagająca
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Dotyk
(2)
Dyspraksja
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metody nauczania
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wspomaganie rozwoju
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Affolter, Félicie (1926- )
(1)
Borzyszkowska, Halina (1929-2008)
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Edukacja domowa
(1)
Harcerstwo
(1)
Integracja społeczna
(1)
Knill, Christopher (1948- )
(1)
Knill, Marianne (1947-1986)
(1)
Lovaas, Ivar (1927-2010)
(1)
Masaż
(1)
Metoda ośrodków pracy
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Mowa
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież niedostosowana społecznie
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Niedowidzenie
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Ośrodek Rehabilitacyjno-Wychowawczy dla Dzieci Niepełnosprawnych (Zielona Góra)
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Podmiotowość
(1)
Pomoce techniczne dla niepełnosprawnych
(1)
Psychomotoryka
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Służba więzienna
(1)
Terapia pedagogiczna
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zakład Pedagogiki Specjalnej (Uniwersytet Gdański)
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Zastosowanie i wykorzystanie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Polska
(1)
Zielona Góra (woj.lubuskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Praca zbiorowa
(4)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Podręcznik
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Medycyna i zdrowie
(4)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
31 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Podstawowe informacje o powstaniu i działalności Ośrodka Rehabilitacyjno-Wychowawczego dla Dzieci Niepełnosprawnych w Zielonej Górze i pojawiających się problemach. Jest to ośrodek dzienny dla dzieci w różnym wieku i z różnymi upośledzeniami (fizycznymi i umysłowymi). Formy pracy z dziećmi w grupie przedszkolnej, rodzaje terapii prowadzone w Ośrodku (np. terapia zajęciowa, terapia logopedyczna, biblioterapia dzieci upośledzonych umysłowo), wnioski z pracy w przedszkolnej grupie integracyjnej. Rola rodziców w rehabilitacji oraz w organizacji czasu wolnego dzieci uczęszczających do Ośrodka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279268, 279267 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Streszczenie: Pojęcia rozwoju oraz sporządzanie bilansów i profilów rozwojowych za pomocą metod diagnostycznych. Przedstawienie zastosowania pedagogiki Marii Montessori. Usprawnianie dzieci metodą Bobathów od okresu niemowlęcego. Zasady diagnostyki i terapii zaburzeń integracji sensorycznej. Wczesna diagnostyka i terapia zaburzeń rozwoju mowy i umiejętności komunikowania się w procesie wzrastania dziecka na przykładzie ustno-twarzowej terapii regulacyjnej wg Rodolfo Castillo Moralesa. Metody wspomagające proces rehabilitacji dziecka, takie jak budowanie więzi emocjonalnych wyrażanych językiem serca przez dotyk i ruch rozwijający oraz sztukę muzyczną. Piktogramy w komunikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 612.8 NEU (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 MET (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy artykułach.
Artykuły dot. różnych metod w pedagogice specjalnej i kształcenia integracyjnego dzieci z różnymi upośledzeniami. Przedstawiono np.: nauczanie zintegrowane w szkole szpitalnej, metodę F. Affolter w terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, wykorzystanie Metody Dobrego Startu, wykorzystanie bajek relaksacyjno-terapeutycznych, zastosowanie systemu komunikacji alternatywnej Ch. Blissa w nauczaniu dziecka z porażeniem mózgowym, arteterapię dziecka dyslektycznego, muzykoterapię, biblioterapię, zastosowanie lalek w rewalidacji dzieci głuchoniewidomych, wykorzystanie metodyki zuchowej w kształtowaniu autonomii, origami w rehabilitacji osób niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 298354 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 284207 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Kompleksowe ujęcie problematyki dyspraksji, jej przyczyn, objawów i konsekwencji dla chorego oraz jego otoczenia. Przedstawienie metodyki postępowania z osobą dyspraktyczną od jej narodzin po dorosłość, przede wszystkim w procesie edukacji. Omówienie narzędzi umożliwiających wczesną interwencję ze strony nauczycieli, terapeutów i lekarzy. Porady jak wyposażyć osobę dotkniętą rozwojowym zaburzeniem koordynacji w niezbędne umiejętności społeczne oraz odkryć jej talenty i zainteresowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 300586 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenie: Kompleksowe ujęcie problematyki dyspraksji, jej przyczyn, objawów i konsekwencji dla chorego oraz jego otoczenia. Przedstawienie metodyki postępowania z osobą dyspraktyczną od jej narodzin po dorosłość, przede wszystkim w procesie edukacji. Omówienie narzędzi umożliwiających wczesną interwencję ze strony nauczycieli, terapeutów i lekarzy. Porady jak wyposażyć osobę dotkniętą rozwojowym zaburzeniem koordynacji w niezbędne umiejętności społeczne oraz odkryć jej talenty i zainteresowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 302745 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problem podmiotowości człowieka w pedagogice specjalnej : praca zbiorowa / pod redakcją Henryka Machela. - Wyd. I. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, copyright 1997. - 206 stron, [1] karta tablic : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia przy referatach.
Pokłosie konferencji zorganizowanej z okazji 25-lecia działalności Zakładu Pedagogiki Specjalnej na Uniwersytecie Gdańskim. W części wstępnej scharakteryzowano historię i działalność placówki. Pozostałe materiały podzielono na część rewalidacyjną i resocjalizacyjną. Podjęto tu problemy dot.: podmiotowości w pedagogice specjalnej związane z nauczaniem i wychowaniem upośledzonych umysłowo w szkole i rodzinie; postaw młodzieży niepełnosprawnej wobec nauki, małżeństwa i rodziny; zachowań społecznych niedostosowanych i ich resocjalizacji, również w zakładach wychowawczych i karnych. M.in. Katarzyna Szady "Podmiotowość dziecka w systemie pedagogicznym Marii Montessori" s. 136-143.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275894, 275893 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej