Form of Work
Książki
(42)
Artykuły
(10)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(26)
available
(24)
unavailable
(10)
Branch
Wypożyczalnia
(32)
Czytelnia
(28)
Author
Twardowski Andrzej (1956- )
(5)
Piszczek Maria
(3)
Szczygieł Beata
(3)
Barłóg Krystyna
(2)
Kosmowska Barbara (1958- )
(2)
Smyczek Alina
(2)
Straßmeier Walter (1938- )
(2)
Atys Paulina
(1)
Babiarz Mirosław
(1)
Bieńkowska Sylwia
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(1)
Gemra Joanna
(1)
Giczewska Aneta
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Grycman Magdalena
(1)
Górecka Wiesława
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Halbig Johannes (1954- )
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jurkiewicz Celina
(1)
Kalota-Wilczyńska Karolina
(1)
Karásková Vlasta (1947- )
(1)
Kohut Dorota
(1)
Kowalewska Jadwiga
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Krasnodębska Renata
(1)
Kulesza Ewa Maria
(1)
Kurczak-Wawrowska Ewa
(1)
Kuzimska-Bartnik Katarzyna
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Kwaśny Agnieszka
(1)
Kwiatkowska-Żelazny Grażyna
(1)
Lechta Viktor
(1)
Malicka Monika
(1)
Matelowska Eliza
(1)
Mazanek Ewa
(1)
Milanowska Kazimiera (1926-2018)
(1)
Naciuk Alicja
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Ohme Małgorzata
(1)
Oszustowicz Barbara Maria
(1)
Pawelczak Katarzyna
(1)
Przybysz-Piwko Maria (1950-2016)
(1)
Sadowska Ludwika (1940- )
(1)
Serejski Jerzy
(1)
Skórczyńska Małgorzata
(1)
Szumiata Magdalena
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Walczak Grażyna (pedagogika)
(1)
Wehnert Reinhard
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Wojciechowska Aneta (pedagog)
(1)
Łosiowski Zbigniew
(1)
Year
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(53)
Language
Polish
(12)
Audience Group
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci
(1)
Subject
Dziecko z niepełnosprawnością
(31)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(21)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(10)
Neurologopedia
(9)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Rodzina
(5)
Gry i zabawy
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Mowa
(4)
Dziecięce porażenie mózgowe
(3)
Niemowlę
(3)
Gry edukacyjne
(2)
Małogłowie
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Nauczanie
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Choroby dziecięce
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Edukacja domowa
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Holoprosencefalia
(1)
Inność
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Masaż
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Niedowidzenie
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rytmika
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wady rozwojowe
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zespół łamliwego chromosomu X
(1)
Subject: time
2001-
(11)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(5)
Podręcznik
(4)
Poradnik
(4)
Materiały konferencyjne
(2)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
58 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Pojęcia rozwoju oraz sporządzanie bilansów i profilów rozwojowych za pomocą metod diagnostycznych. Przedstawienie zastosowania pedagogiki Marii Montessori. Usprawnianie dzieci metodą Bobathów od okresu niemowlęcego. Zasady diagnostyki i terapii zaburzeń integracji sensorycznej. Wczesna diagnostyka i terapia zaburzeń rozwoju mowy i umiejętności komunikowania się w procesie wzrastania dziecka na przykładzie ustno-twarzowej terapii regulacyjnej wg Rodolfo Castillo Moralesa. Metody wspomagające proces rehabilitacji dziecka, takie jak budowanie więzi emocjonalnych wyrażanych językiem serca przez dotyk i ruch rozwijający oraz sztukę muzyczną. Piktogramy w komunikacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-i-176 288721 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s.495-515.
Streszcz. w jęz. ang., niem.
Streszczenie: Książka omawia pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim ( rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej, holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju, wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe, wspomaganie dziecka w rodzinie, szkoła jako miejsce edukacji i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych). Autorka przedstawia polskie doświadczenia integracyjne na tle systemów edukacyjnych innych państw (Anglia, Niemcy, Dania). Część badawcza ukazuje możliwości organizowania efektywnej pracy wspomagającej rozwój dzieci niepełnosprawnych, uczących się w specjalnych, ogólnodostępnych lub integracyjnych formach edukacji przez organizowanie warunków rozwoju i pomocy ze strony rodziny, szkoły i środowiska lokalnego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 295048 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-249 295049 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Nazwy aut. na s. 227.
Bibliogr. przy ref.
Streszczenie: Przedstawiono zarówno ogólne zagadnienia opóźnienia rozwoju mowy i jego terapii (tym udział rodziców), jak i poszczególne sposoby wspomagania komunikacji i terapii (np. NLP, muzykoterapia, terapia logopedyczna z komputerem) w różnych rodzajach niepełnosprawności, jak dysleksja, autyzm, dziecko niemówiące (m.in. zastosowanie symboli Blissa, AAC i Model uczestnictwa), niesłyszące, upośledzone umysłowo.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-116 284901 PNS (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 178)
Bibliogr. s. 337-355.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Scharakteryzowano: rodzinę jako środowisko rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami, polskie koncepcje wczesnego wspomagania rozwoju, terminy dotyczące wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, paradygmat wczesnego wspomagania rozwoju dziecka skoncentrowanego na rodzinie, modele wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w środowisku rodzinnym (M. Guralnicka, R. McWilliama, G. Mahoneya, C. Dunsta, T. Hanock i A. Kaiser), autorski model wczesnego wspomagania rozwoju w środowisku rodzinnym dopełniony propozycjami współpracy specjalistów z rodzicami.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 310797 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-S-XLII-178 306263 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 123-136.
Streszczenie: W części teoretycznej omówiono środowiskowy kontekst rozwoju człowieka, współudział rodziny w tworzeniu i realizowaniu programów wczesnej interwencji. W części praktycznej opisano wybrane sposoby wspomagania rozwoju dziecka, takie jak: sytuacyjne uczenie się, dzielenie wspólnej uwagi, uczenie się przez pośrednictwo oraz czas podłogowy wg S.I. Greenspana. Przedstawiono doświadczenia w zakresie stosowania wczesnej interwencji w Szwecji, Austrii, Niemczech i Włoszech.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 290820 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-a-181 290821 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Na okł. podtyt.: program edukacyjny dla rodzin dzieci niemówiących, używających komunikacji wspomagającej (AAC).
Bibliogr. s. 156-157.
Na okł. podtyt.: program edukacyjny dla rodzin dzieci niemówiących, używających komunikacji wspomagającej (AAC).
Streszczenie: Omówiono sytuację dzieci nieniepełnosprawnych z zaburzeniami w porozumiewaniu się, ich rodziców i rodzeństwa, opinie rodziców i rodzeństwa o znaczeniu korzystania z metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) w porozumiewaniu się z dzieckiem. Przedstawiono: założenia i cele projektu edukacyjnego dla rodzin dzieci niemówiących, 8 scenariuszy warsztatów dla rodziców i rodzeństwa użytkowników AAC (wraz z materiałami pomocniczymi do zajęć), ocenę projektu dokonaną przez rodziców i rodzeństwo dzieci niemówiących.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-228 290770 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono: założenia dot. wspomagania rozwoju, diagnozę umiejętności dziecka (np. z niepełnosprawnością intelektualną i z uszkodzonym wzrokiem) i metody wspomagania jego rozwoju; teoretyczne podstawy metody integracji sensorycznej A. Jean Ayres i propozycje ćwiczeń związanych z codziennymi czynnościami przeznaczonych do wykonywania przez rodziców z dzieckiem z uszkodzonym wzrokiem; metody pracy z dzieckiem głuchoniewidomym, w tym metody komunikowania się; przegląd programów stanowiących podstawę do formułowania indywidualnego programu wspomagania rozwoju dziecka; podstawy prawne wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Uzupełnienie tego opracowania stanowi "Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem" z 2005 r.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 289090 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-211 289091 PNS (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 313428 (1 egz.)
Book
In basket
Na s. przytyt.: 2007 - Europejski Rok Równych Szans dla Wszystkich.
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Przyjęta w pracy perspektywa interdyscyplinarna pozwoliła na dokonanie przeglądu współczesnych tendencji w zakresie teorii i praktyki wczesnej interwencji. W pierwszej części "Postępowanie prewencyjne i wczesna interwencja w aspekcie medycznym" został omówiony problem w jego wymiarze prewencyjnym (kobiety ciężarne, noworodki). Druga część "Wspomaganie rozwoju dziecka i psychopedagogiczna pomoc rodzinie" to artykuły tematycznie związane z problematyką psychopedagogicznego funkcjonowania rodziny wychowującej dziecko niepełnosprawne. Ostatnia część "Współczesne tendencje we wczesnej interwencji" poświęcono przedstawieniu aktualnych tendencji w zakresie opieki i wsparcia dziecka i jego rodziny w systemie krajów UE i w perspektywie polskich rozwiązań.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 293663 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-J-c-337 293664 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 124-126.
Streszczenie: Książka przeznaczona dla terapeutów integracji sensorycznej. Autorka wyjaśnia, na czym polegają uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego, z jakimi dysfunkcjami się one wiążą i jak się przejawiają. Opisuje metodę integracji sensorycznej oraz wyjasnia, na czym polega jej skuteczność. Charakteryzuje zaburzenia mowy oraz dysfunkcje procesów integracji sensorycznej dzieci z zespołem Downa, autyzmem wczesnodziecięcym, mózgowym porażeniem dziecięcym i upośledzeniem umysłowym. Podaje praktyczne wskazówki dotyczące zastosowania metody SI w stymulacji rozwoju mowy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 299674 (1 egz.)
Czytelnia
All copies are currently on loan: sygn. I-M-e-212 298294 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 238-239.
Streszczenie: Celem publikacji jest ukazanie jednej ze skuteczniejszych form pracy stosowanej w rewalidacji indywidualnej - metody dobrego startu. Praca przedstawia: historię i założenia metody dobrego startu; sposoby adaptacji metody dobrego startu do pracy z dziećmi w szkole specjalnej oraz szczegółowe scenariusze tych zajęć. Scenariusze dotyczą rewalidacji indywidualnej w klasach I-IV. W części teoretycznej podano podstawowe wiadomości o upośledzeniu umysłowym. Zamieszczono śpiwenik - zbiór piosenek śpiewaych w trakcie realizowania zajęć opisanych w scenariuszach. Książka jest adresowano do nauczycieli, wychowawców, rodziców i osób pracujących nad usprawnieniem rozwoju psychofizycznego dzieci lekko upośledzonych umysłowo.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently unavailable
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-139 PNS 278704 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 238-239.
Streszczenie: Książka adresowana do nauczycieli, wychowawców, rodziców i osób pracujących nad usprawnieniem rozwoju psychofizycznego dzieci lekko upośledzonych nauczyciela.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 287926 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again