Forma i typ
Publikacje naukowe
(23)
Książki
(19)
Artykuły
(16)
Publikacje fachowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(15)
tylko na miejscu
(4)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(18)
Czytelnia
(4)
Autor
Limont Wiesława (1949- )
(3)
Dawson Peg
(2)
Guare Richard
(2)
Stańczak Małgorzata Anna
(2)
Sękowski Andrzej Edward
(2)
Badora Anna Karolina
(1)
Banaszkiewicz Agnieszka (nauki filologiczne)
(1)
Borowska Alicja
(1)
Czarnocka Marzenna
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Giercarz-Borkowska Magdalena
(1)
Giza Teresa
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Guare Colin
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Karpa Agnieszka
(1)
Krasoń Katarzyna
(1)
Lechta Viktor
(1)
Limont Wiesława (1949-)
(1)
Miluska Jolanta
(1)
Mróz Anna (psycholog)
(1)
Muszyńska Ewa E
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Oszustowicz Barbara Maria
(1)
Piotrowski Eugeniusz (pedagog)
(1)
Popławska Agata
(1)
Porzucek-Miśkiewicz Maria
(1)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(1)
Stańczak Irena
(1)
Szafraniec Grażyna
(1)
Szlachta Ewelina
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Słyszowa Stefania
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Walencik-Topiłko Anna
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Łubianka Beata
(1)
Śleziński Krzysztof (1962- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(9)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(4)
Arteterapeuci
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Temat
Dziecko zdolne
(35)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(33)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(10)
Zdolności
(10)
Nauczanie
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Efektywność nauczania
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Osiągnięcia szkolne
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Nauczyciele
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rozwój emocjonalny
(3)
Uczniowie
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Dziecko niedostosowane społecznie
(2)
Logopedia
(2)
Mentoring
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Oceny szkolne
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Rodzice
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wzmocnienie pozytywne (psychologia)
(2)
Arteterapia
(1)
Asynchronia rozwojowa
(1)
Biblioterapia
(1)
Czytanie
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja domowa
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Liczenie w pamięci
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mowa
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nastolatki
(1)
Ontogeneza
(1)
Pamięć
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samodzielność
(1)
Socjalizacja
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Sternberg, Robert J. (1949- )
(1)
Szkolnictwo
(1)
Teatroterapia
(1)
Terapia zabawą
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wartość
(1)
Wizualizacja (psychologia)
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zadania rozwojowe
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Temat: czas
2001-
(16)
1901-2000
(3)
1801-1900
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Niemcy
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(14)
Artykuł problemowy
(10)
Monografia
(5)
Poradnik
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Raport z badań
(4)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Opracowanie
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(28)
Psychologia
(20)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 161480 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: W książce zaprezentowano wybrane zagadnienia z zakresu pedagogiki zdolności oraz ukazano możliwości wspierania rozwoju zdolności najmłodszych uczniów w praktyce edukacujnej. Omówiono m.in. diagnozowanie zdolności oraz kompetencji poznawczych dziecka, stymulowanie twórczej aktywności językowej. Podano przykłady metod i ćwiczeń inspirujących aktywność twórczą uczniów (burza pytań, test zdań niedokończonych, inscenizacje, doświadczenia poszukujące). Przedstawiono sposoby stymulacji ciekawości poznawczej dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 302047, 298891, 295719 (3 egz.)
Artykuł
W koszyku
Asynchronia rozwojowa u dzieci zdolnych / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. W: Życie Szkoły. 2022, nr 4, s. 11-14. - 2022.
Artykuł z czasopisma "Życie Szkoły".
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klubu Ergo)
U góry okładki: Vademecum nauczyciela.
Bibliografia na stronach 87-[88].
Streszczenie: Celem publikacji jest zwrócenie uwagi na potrzebę wykrywania i rozwoju talentów u dzieci. Autorki omawiają m.in. narzędzia do rozpoznawania wielorakich talentów dzieci, matrycę talentów dzieci starszych na podstawie teorii Wielorakich Inteligencji H.Gardnera (inteligencja: lingwistyczno-językowa, logiczno-matematyczna, muzyczna, wizualno-przestrzenna, kinestetyczna, przyrodniczo-ekologiczna, interpersonalna, intrapersonalna, kreatywna), problemy opieki pedagogicznej nad uczniami zdolnymi, procedury dobrej opieki nad dzieckiem zdolnym w przedszkolu i w szkole oraz charakteryzują nauczyciela bardzo zdolnego ucznia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298600, 298599 (2 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7850-657-7 ("Impuls", t. 9) ; 978-83-7587-468-6 (całość)
Artykuły tej ksiązki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostepne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
Tekst częściowo czeski, słowacki. Streszczenia angielskie, polskie przy pracach. Spis treści także angielski.
Streszczenie: Tom poświęcony postrzeganiu współczesnej szkoły, jako środowiska służącego uczeniu się i poznawaniu świata. Podjęto próbę wskazania nowych strategii edukacyjnego działania: refleksyjności i myślenia krytycznego wobec poszukiwania, tworzenia i zmiany w aktywności dziecka i nauczyciela. Omówiono: diagnozowanie dojrzałości neuropsychologicznej dzieci sześcio- i siedmioletnich; edukację włączającą w procesie wychowania i kształcenia dzieci z uszkodzeniami słuchu i wzroku; kształcenie dzieci utalentowanych w Polsce i za granicą (na przykładzie szkół kanadyjskich); koncepcję i model uzdolnień matematycznych opracowaną przez E. Gruszczyk Kolczyńską; znaczenie zadań problemowych we wczesnoszkolnej edukacji matematycznej; aktywne uczenie się muzyki w pedagogice Edwina E. Gordona; terapeutyczne walory muzyki w aktywizacji dzieci w wieku wczesnoszkolnym; kształcenie nauczycieli wczesnej edukacji; przygotowanie nauczycieli do pracy z uczniem w szkole wiejskiej w kontekście wyrównywania szans edukacyjnych.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311245 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.92 ZDO (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 269-291.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018.1 STA (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 180-[188].
Streszczenie: W publikacji będącej owocem pracy badawczej, skierowanej do pedagogów o twórczych osobowościach, autorki omawiają dwoistość przestrzeni edukacyjnej. Zaprezentowano narzędzia poznania dziecka oraz sposoby niesienia mu pomocy. W części pierwszej książki zawarto materiał postdiagnostyczny, w części drugiej formułę zajęć będącą efektem eksperymentu z dziećmi wymagającymi pomocy terapeuty. Badaniami diagnostycznymi objęto dzieci uzdolnione oraz dzieci z zaburzeniami rowoju. Obszarami badań były: rozwój intelektualny, lateralizacja, rozwój motoryczny, percepcja wzrokowa, rozwój mowy, rozwój intelektualny, funkcjonowanie dziecka w szkole. Następnie podano materiał przeznaczony do indukowania wizualizacji, jako elementu procesów poznawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 287105 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 287106 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Bibliografia na stronach 366-373. Indeks.
Streszczenie: Publikacja skierowana do wychowawców i rodziców dzieci w wieku 4-14 lat z deficytem umiejętności wykonawczych, objawiającym się problemami z wykonaniem i organizacją swoich działań, samokontrolą oraz utrzymaniem dobrych relacji z otoczeniem. Autorzy objaśniają, czym są umiejętności wykonawcze, jaka jest ich funkcja, jak się rozwijają od chwili urodzenia. Wskazują jak pomóc dziecku rozwijać umiejętności wykonawcze takie jak: wykonywanie codziennych czynności, pamięć robocza, hamowanie reakcji, zwiększanie kontroli emocjonalnej, utrzymywanie uwagi, rozpoczynanie zadań, planowanie i ustalanie priorytetów, poprawienie organizacji, umiejętne zarządzanie czasem, pobudzenie elastyczności, zwiększenie wytrwałości w dążeniu do celu i kształtowanie umiejętności metapoznania, czyli zdolności nabrania dystansu i spojrzenia na siebie z boku. Autorzy zamieszczają też informacje jak współpracować ze szkołą w zakresie zwiększenia umiejętności wykonawczych, jak szukać fachowej pomocy, gdy sami sobie nie radzimy oraz jak pomóc dziecku w kolejnych etapach życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 305252 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy moje dziecko jest zdolne? / Alicja Borowska. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, copyright 2009. - 103 stron : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronie 103.
Streszczenie: Autorka omawia cechy dziecka zdolnego i różne typy talentu. Tłumaczy kim jest dziecko "zdolne' i "utalentowane". Opisuje kontakt dziecka zdolnego i rodziców. Określa potrzeby dziecka zdolnego. przedstawia metody i formy pracy z dzieckiem zdolnym. W części praktycznej opracowania autorka charakteryzuje sposoby stymulacji procesów poznawczych dziecka zdolnego, funkcjonowanie dziecka zdolnego w przedszkolu. Prezentuje zajęcia i zabawy rozwijające zdolności, podaje zestawy kontrolne do rozpoznawania określonych zdolności dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298752 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Nadzór)
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
Płyta zawiera: Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu i szkole : narzędzia, wzory i procedury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.04 CZA (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Jak rozpoznać indywidualne zdolności dziecka i rozwijać jego potencjał? / Magdalena Goetz. W: Biologia w Szkole : czasopismo dla nauczycieli. 2018, nr 2, s. 30-33. - 2018.
Artykuł z czasopisma "Biologia w Szkole".
Bibliografia na stronie 33.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej