Forma i typ
Publikacje naukowe
(23)
Książki
(19)
Artykuły
(16)
Publikacje fachowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(15)
tylko na miejscu
(4)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(18)
Czytelnia
(4)
Autor
Limont Wiesława (1949- )
(3)
Dawson Peg
(2)
Guare Richard
(2)
Stańczak Małgorzata Anna
(2)
Sękowski Andrzej Edward
(2)
Badora Anna Karolina
(1)
Banaszkiewicz Agnieszka (nauki filologiczne)
(1)
Borowska Alicja
(1)
Czarnocka Marzenna
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Giercarz-Borkowska Magdalena
(1)
Giza Teresa
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Guare Colin
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Karpa Agnieszka
(1)
Krasoń Katarzyna
(1)
Lechta Viktor
(1)
Limont Wiesława (1949-)
(1)
Miluska Jolanta
(1)
Mróz Anna (psycholog)
(1)
Muszyńska Ewa E
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Oszustowicz Barbara Maria
(1)
Piotrowski Eugeniusz (pedagog)
(1)
Popławska Agata
(1)
Porzucek-Miśkiewicz Maria
(1)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(1)
Stańczak Irena
(1)
Szafraniec Grażyna
(1)
Szlachta Ewelina
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Słyszowa Stefania
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Walencik-Topiłko Anna
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Łubianka Beata
(1)
Śleziński Krzysztof (1962- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(9)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(4)
Arteterapeuci
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Temat
Dziecko zdolne
(35)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(33)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(10)
Zdolności
(10)
Nauczanie
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Efektywność nauczania
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Osiągnięcia szkolne
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Nauczyciele
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rozwój emocjonalny
(3)
Uczniowie
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Dziecko niedostosowane społecznie
(2)
Logopedia
(2)
Mentoring
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Oceny szkolne
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Rodzice
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wzmocnienie pozytywne (psychologia)
(2)
Arteterapia
(1)
Asynchronia rozwojowa
(1)
Biblioterapia
(1)
Czytanie
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja domowa
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Liczenie w pamięci
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mowa
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nastolatki
(1)
Ontogeneza
(1)
Pamięć
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samodzielność
(1)
Socjalizacja
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Sternberg, Robert J. (1949- )
(1)
Szkolnictwo
(1)
Teatroterapia
(1)
Terapia zabawą
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wartość
(1)
Wizualizacja (psychologia)
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zadania rozwojowe
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Temat: czas
2001-
(16)
1901-2000
(3)
1801-1900
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Niemcy
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(14)
Artykuł problemowy
(10)
Monografia
(5)
Poradnik
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Raport z badań
(4)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Opracowanie
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(28)
Psychologia
(20)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922 GUA (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 UMI (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie: Omówiono: pojęcie terapii pedagogicznej, specyfikę pracy pedagoga i psychologa w rewalidacji osób niepełnosprawnych, konstruktywistyczne podejście do nauczania początkowego i pracy korekcyjno-kompensacyjnej (w opozycji do podejścia instrukcjonistycznego), zagadnienia terapii logopedycznej, zagadnienia terapii dzieci z wadą słuchu, wykorzystanie metody ruchu rozwijającego Veroniki Sherborne w pracy z dziećmi z zaburzeniami integracji sensorycznej, wspieranie rozwoju umiejętności komunikacyjnych uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualną, kinezjologię edukacyjną jako kontrowersyjną metodę terapii, muzykoterapię dzieci niepełnosprawnych, arteterapię dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, pracę z uczniem agresywnym, zasady projektowania indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla uczniów niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 297121, 297120 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Osiągnięcia uczniów zdolnych / Andrzej E. Sękowski. - Wydanie drugie rozszerzone. - Lublin : Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, copyright 2001. - 254 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 67)
Streszczenie angielskie.
Bibliografia na stronach 231-251.
Streszczenie: Dodano rozdział poświęcony inteligencji sprzyjającej powodzeniu życiowemu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.09 SĘK (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 57)
Bibliografia na stronach 221-240.
Streszczenie angielskie.
Streszczenie: Przedstawiono koncepcje psychologiczne wybitnych zdolności, badania dot. wpływu różnic indywidualnych na osiągnięcia szkolne uczniów zdolnych, poglądy na rozwój emocjonalny i społ. uczniów zdolnych, związek zdolności i mądrości, przegląd badań dot. obrazu siebie uczniów zdolnych. Omówiono badania własne dot. roli oceny w procesie rozwiązywania problemów przez zdolnych uczniów szk. średniej i dokonywanej przez nich samooceny. Podano wyniki badań własnych dot. systemu wartości uczniów zdolnych. Zamieszczono prównanie własnych badań (przeprowadzonych wśród uzdolnionych 17-18-letnich uczniów w Polsce i w Niemczech), które dot. psychologicznych uwarunkowań osiągnięć uczniów zdolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 280470 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 227-244. Indeksy.
Zbiór artykułów poświęconych zagadnieniom szczegółowym z zakresu terapii pedagogicznej. Podano podstawowe informacje nt.: dysleksji, zdolności, ADHD, agresywności, uzależnień, przemocy domowej, i wskazówki do pracy nauczyciela z uczniami z tymi problemami. Omówiono istotę inteligencji emocjonalnej, asertywności, empatii z propozycjami ćwiczeń służących rozwijaniu ich u uczniów. Opisano założenia teatroterapii i dramy, muzykoterapii, biblioterapii i ich wykorzystanie w pracy z dziećmi i młodzieżą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 302283 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.091.12 KOM (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Streszczenie: Panorama zagadnień dot. sytuacji współczesnej szkoły w Polsce i jej podmiotów: nauczycieli, uczniów, a także rodziców. W poszczególnych pracach przedstawiono: problemy nauczycieli i uczniów, autorytet szkoły i nauczyciela, przemoc, subkultury, sekty, integrację społ. niepełnosprawnych i problemy szkolnictwa integracyjnego, ucznia zdolnego i mniej zdolnego, dorastanie seksualne, lęk dzieci, zachowania autodestruktywne, uzależnienia, rzeczywistść wirtualną, wypalenie zawodowe nauczycieli, porozumiewanie się rodziców i nauczycieli, komunikację interpersonalną, rozwiązywanie problemów uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284052, 284051, 284050, 284049 (4 egz.)
Książka
W koszyku
Uczeń zdolny : jak go rozpoznać i jak z nim pracować / Wiesława Limont. - Wydanie pierwsze. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010. - 317 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [272]-311. Indeksy.
Streszczenie: Przedstawiono definicje zdolności oraz jej typologię wg A.J. Tannenbauma. Opisano różne koncepcje zdolności: modele zdolności ogólnych, specyficznych, modele systemowe (m.in. R. Sternberga), rozwojowe (tj. Wieloczynnikowy Model Zdolności F.J. Mönksa, model A.J. Tannenbauma, Piramida Rozwoju Talentu J. Piirto, Zróżnicowany Model Zdolności i Talentu F. Gagné). Przedstawiono charakterystykę dzieci zdolnych z uwzględnieniem zagrożeń rozwojowych (asynchrronia) i metody identyfikacji zdolnych uczniów. Scharakteryzowano koncepcje kształcenia uzdolnionych uczniów na świecie i w Polsce (m.in.: kształcenie przyspieszone, wzbogacone, zindywidualizowane, Trójetapowy Model Purdue, rosyjski program "Konstelacja"), podano przykłady programów edukacyjnych rozwijających zdolności twórcze (np. Inkubacyjny Model Nauczania E.P. Torrancea'a) oraz metody ewaluacji tych programów. Podano charakterystykę nauczyciela ucznia zdolnego, jako osoby o szczególnych cechach osobowości - osoby będącej zarówno mistrzem i mentorem, jak i przewodnikiem dla swych wychowanków. Poruszono kwestię uczniów zdolnych mających problemy w uczeniu się (np. osoby uzdolnione z zespołem Aspergera) i osiągających niskie wyniki w nauce nieadekwatne do posiadanych możliwości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 299444 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 LIM (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 315961 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej