Forma i typ
Artykuły
(213)
Książki
(181)
Publikacje naukowe
(174)
Publikacje fachowe
(66)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(167)
tylko na miejscu
(21)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(173)
Czytelnia
(22)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(13)
Schulz Roman (1941- )
(10)
Grzesiak Jan (1946- )
(6)
Ekiert-Grabowska Dorota
(5)
Raszka Renata
(5)
Kordziński Jarosław
(4)
Kędra Marzena (nauczycielka)
(4)
Pielachowski Józef (1940- )
(4)
Przyborowska Beata (1968- )
(4)
Moos Janusz
(3)
Moss Janusz
(3)
Rusakowska Daniela
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Adamek Irena
(2)
Aksman Joanna
(2)
Aronica Lou (1958- )
(2)
Balcerek Marian
(2)
Baumgartner-Schaffner Martin
(2)
Bilewicz-Kuźnia Barbara
(2)
Bortliczek Małgorzata
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Elsner Danuta
(2)
Florczykiewicz Janina
(2)
Giza Teresa
(2)
Goźlińska Elżbieta
(2)
Gromadziński Stanisław
(2)
Jaszczyszyn Elżbieta
(2)
Jońca Edmund (1932)
(2)
Kobyliński Władysław (1940-2006)
(2)
Kopczewski Marian (1946- )
(2)
Kołodziejski Maciej
(2)
Kropiwnicki Jan (1936- )
(2)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(2)
Kujawiński Jerzy (1928-2022). Postęp pedagogiczny w szkole
(2)
Lausz Karol (1909-1987)
(2)
Lewandowski Jan (pedagog)
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Malinowski Mariusz (1960- )
(2)
Marek Elżbieta
(2)
Maślanka Jan
(2)
Nakoneczna Danuta
(2)
Okraj Zofia
(2)
Oldroyd David Roger
(2)
Perzycka Elżbieta
(2)
Petlák Erich (1942- )
(2)
Piasecka Małgorzata (1963- )
(2)
Plebańska Marlena
(2)
Robinson Ken (1950-2020)
(2)
Rozmus Andrzej
(2)
Sawiński Julian Piotr
(2)
Tołwińska-Królikowska Elżbieta
(2)
Trzcionka-Wieczorek Anna
(2)
Winczewski Piotr
(2)
Wojciechowska Ewa
(2)
Łukasik Beata (pedagog)
(2)
Adamska-Staroń Monika
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Andrzejewska-Wasilenko Alicja ( -2008)
(1)
Auch-Szkoda Monika
(1)
Augienė Dalia
(1)
Balkiewicz Olga
(1)
Bandura Roman
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Barańska Magdalena
(1)
Barański Czesław (1932- )
(1)
Bartol Izabella
(1)
Barycz Halina
(1)
Batzogianni Evanthia
(1)
Baum Alicja
(1)
Bebel Danuta
(1)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(1)
Belina Beata
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Boguszewska Anna (pedagog)
(1)
Bojarska Natalia (socjolog)
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Breguła Izabela
(1)
Breidenbach Stephan
(1)
Bryła Paweł (ekonomista)
(1)
Brzdąk Jadwiga
(1)
Budniak Alina
(1)
Burczyk Irena
(1)
Buła Anna
(1)
Chmiel Magda
(1)
Chmielnicka-Plaskota Aleksandra
(1)
Chorab Gabriela
(1)
Chyła Czesław
(1)
Ciarkowska Martyna
(1)
Ciepał Ryszard
(1)
Cieślik Karolina
(1)
Ciupka Stanisław
(1)
Claparede Édouard (1873-1940)
(1)
Cybort-Zioło Natalia
(1)
Cywińska Marta (1968- )
(1)
Czarnecka Sławomira
(1)
Czerwińska Ewa (pedagog)
(1)
Czetwertyńska Grażyna
(1)
Czetwertyński Adam
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(75)
2010 - 2019
(198)
2000 - 2009
(35)
1990 - 1999
(49)
1980 - 1989
(31)
1970 - 1979
(7)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(254)
1901-2000
(6)
1989-2000
(5)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(396)
Język
polski
(254)
angielski
(6)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(21)
Nauczyciele języka polskiego
(7)
Dyrektorzy szkół
(5)
Rodzice
(5)
Szkoły podstawowe
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Bibliotekarze
(3)
Nauczyciele bibliotekarze
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Przedszkola
(2)
Szkoły średnie
(2)
Dyrektorzy
(1)
Klasa 4.
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele etyki
(1)
Nauczyciele fizyki
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Innowacje pedagogiczne
(379)
Metody nauczania
(78)
Nauczyciele
(48)
Pedagogika
(42)
Szkolnictwo
(41)
Nauczanie
(36)
Nauczanie początkowe
(29)
Kreatywność
(28)
Kształcenie
(27)
Myślenie twórcze
(24)
Uczniowie
(19)
Wychowanie przedszkolne
(19)
Innowacje
(16)
Efektywność nauczania
(15)
Uczenie się
(15)
Dziecko zdolne
(12)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(12)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(12)
Wychowanie
(12)
Dzieci
(11)
Nauczanie języków obcych
(11)
Język polski (przedmiot szkolny)
(10)
Szkoły
(10)
Szkoły podstawowe
(10)
Twórczość
(10)
Zarządzanie oświatą
(10)
Zmiana społeczna
(10)
Kształcenie nauczycieli
(9)
Metody wychowawcze
(9)
Pomoce dydaktyczne
(9)
Wsparcie edukacyjne
(9)
Zastosowania multimediów w edukacji
(9)
Uczniowie klas początkowych
(8)
Wychowanie estetyczne
(8)
Zdolności
(8)
Metoda projektów
(7)
Pedagogika wczesnoszkolna
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Współdziałanie
(7)
Edukacja artystyczna
(6)
Edukacja włączająca
(6)
Indywidualizacja (pedagogika)
(6)
Kompetencje społeczne
(6)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(6)
Podmiotowość
(6)
Szkolnictwo zawodowe
(6)
Techniki Freineta
(6)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(6)
Dobre praktyki
(5)
Edukacja ekologiczna
(5)
Kształcenie ustawiczne
(5)
Oświata
(5)
Studenci
(5)
Arteterapia
(4)
Doskonalenie zawodowe
(4)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(4)
Kompetencje kluczowe
(4)
Motywacja uczenia się
(4)
Muzyka
(4)
Młodzież
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Pedagodzy
(4)
Polityka oświatowa
(4)
Popularyzacja wiedzy
(4)
Prawo oświatowe
(4)
Przyroda (przedmiot szkolny)
(4)
Publiczna Szkoła Podstawowa Cogito (Poznań)
(4)
Rodzice
(4)
Rzeczywistość wirtualna
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Zarządzanie
(4)
Badania naukowe
(3)
Biblioteki pedagogiczne
(3)
Dyrektorzy szkół
(3)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(3)
Edukacja medialna
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Globalizacja
(3)
Grywalizacja
(3)
Inteligencja emocjonalna
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Komunikacja elektroniczna
(3)
Muzykoterapia
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Nauczyciele muzyki
(3)
Nauczyciele wychowania estetycznego
(3)
Neuroedukacja
(3)
Pedagogika krytyczna
(3)
Pedagogika przedszkolna
(3)
Podstawa programowa
(3)
Praktyki studenckie
(3)
Program nauczania
(3)
Przysposobienie wojskowe
(3)
Reforma oświaty
(3)
Społeczeństwo
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Uczniowie szkół podstawowych
(3)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(3)
Temat: dzieło
Zemsta
(1)
Temat: czas
2001-
(211)
1901-2000
(29)
1989-2000
(19)
1989-
(8)
1945-1989
(7)
1801-1900
(3)
1701-1800
(1)
1901-
(1)
1918-
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(107)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(6)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice)
(3)
Lublin (woj. lubelskie)
(2)
Rosja
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(2)
Słowacja
(2)
Ukraina
(2)
Berlin (Niemcy)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Dolsk (woj. wielkopolskie, pow. śremski, gm. Dolsk)
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Grecja
(1)
Koronowo (woj. kujawsko-pomorskie, pow. bydgoski, gm. Koronowo)
(1)
Kwiatonowice (woj. małopolskie, pow. gorlicki, gm. Gorlice)
(1)
Litwa
(1)
Norwegia
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie ; okolice)
(1)
RFN
(1)
Racibórz (woj. śląskie)
(1)
Radowo Małe (woj. zachodniopomorskie, pow. łobeski, gm. Radowo Małe)
(1)
Rybnik (woj. śląskie)
(1)
Słowenia
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(135)
Artykuł problemowy
(133)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(61)
Praca zbiorowa
(50)
Artykuł z czasopisma fachowego
(37)
Materiały konferencyjne
(23)
Artykuł z czasopisma naukowego
(20)
Opracowanie
(15)
Poradnik
(11)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(9)
Raport z badań
(9)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(6)
Podręcznik
(6)
Case study (studium przypadku)
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Informator
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Biografia
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Monografia
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(1)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(1)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Biogram
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Mowy szwajcarskie
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Program nauczania
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(265)
Psychologia
(22)
Socjologia i społeczeństwo
(20)
Informatyka i technologie informacyjne
(16)
Językoznawstwo
(12)
Zarządzanie i marketing
(12)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(9)
Media i komunikacja społeczna
(8)
Nauka i badania
(8)
Historia
(7)
Biologia
(5)
Kultura i sztuka
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Fizyka i astronomia
(3)
Matematyka
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Inżynieria i technika
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
396 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2022
Przedsiębiorstwo społeczne partnerem innowacji / Andrzej Michalik. W: Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej. 2022, nr 2, s. 43-46. - 2022.
Artykuł z czasopisma "Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej".
Wykaz aktów prawnych na stronie 46.
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2022
Różnorodność funkcji emoji w edukacji dzieci  / Aleksandra Kruszewska. W: Edukacja małego dziecka : praca zbiorowa. T. 17, Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole, s. 103-113. - 2022.
Bibliografia, netografia na stronach 112-113.
Streszczenie w języku angielskim.
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2022
"Śladami dawnych mieszkańców Dolska" / Magdalena Szymańska. W: Poradnik Bibliotekarza : miesięcznik Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich. 2022, nr 1, s. 27-28. - 2022.
Artykuł z czasopisma "Poradnik Bibliotekarza".
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2022
W jaki sposób dyrektor przedszkola może wzmocnić atrakcyjność zajęć nauczycieli / Jarosław Kordziński. W: Monitor Dyrektora Przedszkola. T. 132, październik (2022), nr 7, s. 43-46. - 2022.
Artykuł z czasopisma "Monitor Dyrektora Przedszkola".
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2021
Cogito : szkoła z własnym obliczem / Marzena Kędra. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2021. - 289 stron : fotografie, ilustracje ; 21 cm.
(Drogowskazy (w) Edukacji)
Bibliografia, netografia na stronach 283-289.
Streszczenie: Od Autorki: Niniejsza książka ma stanowić głos w dyskusji na temat polskiej szkoły na tle mojego własnego biograficznego doświadczenia, moich doświadczeń jako pedagoga i nauczyciela, jako dyrektorki szkoły, ale także jako twórcy rozwiązań w zakresie edukacji szkolnej. Jest to książka, w której wyrażam optymistyczne przekonanie, iż niezależnie od wszelkich uwarunkowań strukturalnych (a niekiedy ideologicznych) można zmieniać szkołę, a dzięki temu – zmieniać społeczeństwo. Szkoła może być źródłem postępu. Przy czym oczywiście zmiana szkoły nie powinna być nigdy celem samym w sobie. […] W niniejszej książce chciałabym pokazać pedagogikę Freineta z własnej perspektywy biograficznej, a szkołę Cogito jako studium przypadku urzeczywistnienia jej założeń . Spotkanie z Freinetem, chociaż metaforyczne, a jednak bardzo osobiste, stanowiło przełomowe wydarzenie w moim życiu, zarówno jako pedagoga i nauczyciela, jak i jako człowieka. Freinet został moim pedagogicznym autorytetem, a jego koncepcja stanowiła źródło nieprawdopodobnej inspiracji i rozszerzania horyzontów myślenia o dziecku, szkole i nauczaniu / uczeniu się. Z perspektywy dekad mogę jednak stwierdzić, że myśl Freineta była we mnie, w moim pedagogicznym sercu i pedagogicznym umyśle, zanim przeczytałam jego książki i spotkałam się z przedstawicielkami polskiego ruchu freinetowskiego. Mogę powiedzieć, że byłam emocjonalnie i intelektualnie gotowa na spotkanie z Freinetem. I francuski pedagog stał się dla mnie znaczącą osobą w życiu, a jego idee weszły na stałe do mojej tożsamości. W książce pokazuję, w jaki sposób moja fascynacja pedagogiką Celestyna Freineta stała się źródłem adaptacji tej koncepcji pedagogicznej na grunt praktyki szkolnej. Przedstawiam w niej założenia koncepcji Freineta, ale najważniejsze jest dla mnie ukazanie form i sposobów jej urzeczywistniania. Koncepcja Freineta posiada bowiem – jestem o tym przekonana – potencjał i żywotność ponadczasową, a jednym z moich celów zawodowych stało się wykazanie tego w praktyce. Czytelnicy znajdą także w niniejszej książce nauczycielskie opisy działań poparte krytyczną, niekiedy osobistą w swoim wyrazie refleksją; znajdą wypowiedzi rodziców i uczniów. Pragnę przy tym zwrócić uwagę na sposób przedstawiania szkolnej freinetowskiej rzeczywistości, który daje możliwość Czytelnikowi samodzielnej interpretacji tej innej – w pewnym sensie nowej – kultury pedagogicznej, która cechuje szkołę Cogito. Mam przy tym nadzieję, że rodzice, których dzieci uczęszczają do Cogito, dostrzegą po przeczytaniu książki w swoich dzieciach kulturę Cogito, a nauczyciele – siebie samych. Chcę przy tym dodać, że propozycje przedstawione w tej książce i praktyki szkolne, które są z nimi związane, wpisują się nie tylko w ideę „innej szkoły”, ale przede wszystkim stanowią wyraz mojego pragnienia stworzenia lepszej edukacji. Stanowią przy tym jednak także pewną szeroko rozumianą alternatywę edukacyjną. Aleksander Nalaskowski ujmuje to następująco: Alternatywność edukacyjna może być postrzegana jako pewien rodzaj „konstruktywnej krytyki”. Jest bowiem ekspresją niezgody na określony typ działań edukacyjnych z jednoczesną propozycją stosowania […] innych rozwiązań. Można tu także przytoczyć, za Czesławem Kupisiewiczem, klasyczną definicję alternatywnej szkoły, którą sformułował niemiecki pedagog G. Brinkman. Jest to szkoła, która „»odkrywa« wychowanka”, który staje się centrum wychowania i kształcenia; odrzuca ideę edukacji zorientowanej wyłącznie na „nauczanie”, przesuwając punkt ciężkości w kierunku kształtowania charakteru i przekazywania wartości; przyjmuje całościowe postrzeganie „osobowości każdego ucznia”, przy zachowaniu równowagi między „rozwojem umysłowym, jak fizycznym, emocjonalnym i wolicjonalnym”. Moja książka skierowana jest do wszystkich tych, którzy poszukują niekoniecznie zupełnie nowych, ale rozsądnych i posiadających ogromny potencjał – a przy tym przesyconych orientacją na rozwój człowieka – humanistycznych ze swojej istoty rozwiązań dla edukacji szkolnej. To książka o konieczności podejmowania wysiłków na rzecz kreowania nowej kultury pedagogicznej w szkole, pewnie w znacznej mierze alternatywnej wobec kultury tradycyjnej. Kultury, która stanowiłaby przy tym płaszczyznę zarówno urzeczywistnienia ciekawych, a przy tym prorozwojowych pomysłów edukacyjnych, jak i pasji uczenia. Propagując w książce z pełnym przekonaniem pedagogikę Freineta, nie twierdzę, że jest to jedyna koncepcja, która może stać się źródłem edukacyjnej zmiany oraz unowocześnienia pracy i praktyki szkolnej. Istnieje wiele propozycji i metod, które mogą spełnić ten cel, ale wśród pedagogów-nowatorów Freinet jest mi najbliższy, gdyż wieloletnie już stosowanie proponowanych przez niego zasad i metod kształcenia oraz wychowania pozwoliło mi przekonać się o ich wartości i skuteczności, w szczególności w odniesieniu do tego najbliższego mi ideału, jakim jest wszechstronny rozwój dziecka. Byłoby dla mnie niezwykle satysfakcjonujące, gdyby po lekturze książki Czytelnik mógł wzbogacić swoje myślenie o edukacji, szczególnie w kontekście odpowiedzi na następujące pytania: 1. Czy jest możliwa taka szkoła, w której znajdują się twórczy nauczyciele, pewnego typu przewodnicy, koncentrujący się na potrzebach i rozwoju dziecka, a nie tylko na formalnej realizacji podstawy programowej? 2. Czy dziecko, które przebywa w szkole, może być radosne i szczęśliwe, a nie zalęknione i sfrustrowane? 3. Czy szkoła może być miejscem twórczego życiowego dorastania młodego człowieka, kształtowania jego woli i kompetencji w zakresie eksperymentowania, doświadczania, badania i „wydłużania swoich korzeni”? 4. Czy szkoła może rozbudzać ciekawość świata i zapał, a jednocześnie kształtować poczucie odpowiedzialności, kreatywność i permanentny zapał do stawiania pytań? [ze strony wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.4 KĘD (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2021
Grzyby też mają sekrety - co he łączy z technologią? / Aleksandra Mazgaj. W: Biologia w Szkole : czasopismo dla nauczycieli. 2021, nr 3, s. 13-16. - 2021.
Artykuł z czasopisma "Biologia w Szkole".
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2021
Innowacja dla zdrowia / Barbara Szczerska. W: Bliżej Przedszkola. 2021, nr 12, s. 28-30. - 2021.
Artykuł z czasopisma "Bliżej Przedszkola".
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2021
Innowacja teatralna w liceum / z Ewą Dziekan-Feliksiak rozmawia Danuta Elsner. W: Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej. 2021, nr 3, s. 24-26. - 2021.
Artykuł z czasopisma "Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej".
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2021
Jak realizować innowacje na lekcjach matematyki / Agata Szadowiak. W: Matematyka : czasopismo dla nauczycieli. 2021, nr 6, s. 29-33. - 2021.
(Pomysł na lekcję)
Artykuł z czasopisma "Matematyka".
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2021
Artykuł z czasopisma "Studia Edukacyjne".
Bibliografia, netografia na stronach 78-79.
Część tekstu w języku rosyjskim. Streszczenie w języku angielskim.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej