Forma i typ
Książki
(23)
Publikacje fachowe
(8)
Artykuły
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Proza
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(21)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(23)
Czytelnia
(3)
Autor
Dzionek Elżbieta
(3)
Gmosińska Małgorzata
(3)
Goddard Sally (1957- )
(3)
Kościelniak Anna
(3)
Szwajkajzer Miroslawa
(3)
Crahay Anne (1973- )
(2)
Zieja Elżbieta
(2)
Zwoleńska Joanna
(2)
Albański Leszek
(1)
Bayer Katarzyna
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Blythe Peter
(1)
Borowiecka Renata (1972- )
(1)
Bujak Justyna
(1)
Cieplińska Elżbieta
(1)
Dennison Gail
(1)
Dennison Paul Ehrlich
(1)
Drejer Fryderyk
(1)
Dzikomska-Kaczan Anna
(1)
Förder Gabrielle (1958- )
(1)
Grzywniak Celestyna
(1)
Koneberg Ludwig (1947- )
(1)
Konstanty-Ignaciuk Barbara
(1)
Korab Kazimierz
(1)
Korbut Anna
(1)
Kornas-Biela Dorota (1949- )
(1)
Kowalczyk Anna
(1)
Macuga Karolina
(1)
Mańkowska Izabela (1961- )
(1)
Nieduziak Edyta M
(1)
Nikodemska El Tairy Hanna
(1)
Parzych-Kurkiewicz Elżbieta
(1)
Petrykiewicz Ewa
(1)
Rejszel-Stępień Kamila Olga
(1)
Rose Colin (1940- )
(1)
Sikorski Wiesław (psycholog)
(1)
Skalska Katarzyna
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Walęciak Maja
(1)
Wójcik Magdalena (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Nauczanie początkowe
(4)
Nauczyciele
(4)
Rodzice
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Przedszkola
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Terapeuci pedagogiczni
(2)
Arteterapeuci
(1)
Pedagodzy
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura belgijska
(2)
Temat
Kinezjologia edukacyjna
(29)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Uczenie się
(5)
Dzieci
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Odruchy
(3)
Psychomotoryka
(3)
Choreoterapia
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Metody nauczania
(2)
Programowanie neurolingwistyczne
(2)
Techniki relaksacyjne
(2)
Terapia plastyczna
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Arteterapia
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Gniew
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Inteligencje wielorakie
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Mózg
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Neuroedukacja
(1)
Niemowlę
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Noworodek
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pantomima
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Psychologia prenatalna
(1)
Psychoterapia
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Twórczość chorych i niepełnosprawnych
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zmysły
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(6)
Artykuł z pracy zbiorowej
(5)
Scenariusz zajęć
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Broszura
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Opracowanie
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(21)
Psychologia
(9)
Medycyna i zdrowie
(4)
Rozwój osobisty
(2)
29 wyników Filtruj
Książka
CD
W koszyku
ISBN: 978-83-937054-0-5
Bibliogr. s. [62].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 309323 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-89370-09-3
Na okł. podtyt. : podstawowy podręcznik kinezjologii edukacyjnej dla rodzicow i nauczycieli dzieci w każdym wieku.
Tekst tł. z ang.
Streszczenie: Książka w prosty sposób wyjaśnia funkcjonowanie mózgu w odniesieniu do procesu uczenia się. Przedstawia ona historię chłopca, Tomka, który doświadcza trudności związanych z czytaniem, pisaniem i ortografią. Liczne rysunki pokazują, w jaki sposób podczas uczenia się pracuje jego mózg. Książka obrazowo przedstawia proces integracji półkulowej, którą można osiągnąć dzięki ćwiczeniom programu "gimnastyka mózgu". Ćwiczenia te skutecznie zwiększają integracje oczu, uszu i całego ciała, co daje poprawę pisania, czytania i umiejętności pisania ortograficznego. Gimnastyka mózgu przynosi efekty nie tylko w zakresie przedmiotów szkolnych, ale i wszelkiego działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292290, 287661 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 431)
ISBN: 83-7271-361-8
Bibliogr. s. 134-141.
Streszczenie: Opis: metod wchodzących w skład terapii psychomotorycznej (system N. Kepharta, teoria i metoda J. Ayresa, koncepcja i metoda M. Bogdanowicz, koncepcja A.J. Fawcett i R.I. Nicolsona); podstaw kinezjologii edukacyjnej P. i G. Dennisonów, charakterystyka i przykłady ćwiczeń. Omówienie badań własnych (w l. 1994-1998 w Rybniku i w Krakowie) nad możliwością stymulacji rozwoju opóźnionych funkcji wzrokowo-przestrzennych u dzieci w młodszym wieku szkolnym z trudnościami szkolnymi. Porównano efekty terapii prowadzonej przy pomocy ćwiczeń kinezjologii edukacyjnej i ćwiczeń korekcyjno-kompensacyjnych. Przykładowe opisy przypadków dzieci z obu grup badawczych. Propozycja programu terapeutycznego (ze scenariuszami) dla dzieci z opóźnionym rozwojem funkcji wzrokowo-przestrzennych z klas I-III szkoły podstawowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290638 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7134-347-6
Na okł. podtyt.: Jak uwolnić się od blokad w uczeniu się.
Bibliogr. s. 123. Indeks.
Streszczenie: Autorzy przedstawiają w poradniku teorię kinezjologii edukacyjnej i praktyczne zagadnienia związane z kinezjologią dotyczące dzieci (rozpoznawanie blokad w uczeniu się, metody usuwania blokad) oraz rozpoznawanie i uwalnianie blokad u rodziców (problemy ze stresem).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 300652, 297753 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Streszczenie: Zawiera głównie materiały z konferencji, która odbyła się 21 listopada 2007 w Warszawie.
Streszczenie: Zbiór wystąpień wygłoszonych na konferencji 21 listopada 2007 roku na Wydziale Nauk Humanistycznych SGGW nt."Kinezjologia edukacyjna. Nauka, pseudonauka czy manipulacja?". Autorzy analizują podstawy naukowe kinezjologii edukacyjnej i stwierdzają, że kinezjologia edukacyjna Denissona nie posiada rzetelnych podstaw naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294987, 294986 (2 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-62182-10-7
Bibliogr. s. 163-164.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 303259, 302260 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.95 KIN (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.95 DZI (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 55.
Streszczenie: 18 scenariuszy zajęć dla dzieci 6-7-letnich. Zamieszczono też wstępne omówienie metody Dennisonów, opisy ćwiczeń "Gimnastyki mózgu" i technik twórczego myślenia wykorzystanych w scenariuszach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290769 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przygoda z Kinezjologią ; 1)
Bibliogr. s. 160-161.
Streszczenie: Przykłady scenariuszy zajęć, zabaw i rymowanek z dziećmi w różnym wieku i na różnych etapach edukacyjnych oraz z osobami dorosłymi, w których ważną rolę odgrywają ćwiczenia z gimnastyki mózgu Paula E.Dennisona. Zaprezentowanie możliwości wykorzystania kinezjologii edukacyjnej zarówno we wspomaganiu naturalnego rozwoju dziecka, jak i stymulowaniu dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79 TWÓ (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 109-[110].
Streszczenie: Niniejsza publikacja zawiera wskazówki dla terapeutów, nauczycieli, pedagogów i rodziców wspierających dziecko z ADHD i ADD. Autorka omawia przyczyny trudności w nauce, ADHD, zastosowanie rysunku w psychoterapii (metoda Florence Goodenough, test rysunkowy Goodenough-Harrisa), terapię kolorami, aromaterapię, metodę niedokończonych zdań, program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, kinezjologię edukacyjną (ćwiczenia, narzędzia, scenariusz zajęć terapeutycznych dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową oraz z trudnościami w uczeniu się) oraz rodzaje terapii i ich zakres znaczeniowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298052, 298051 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 385-403. Indeks.
Streszczenie: Książka poświęcona fizycznym podstawom trudności w uczeniu się i metodzie diagnozy rozwoju dziecka opracowanej przez Sally Goddard Blythe i Petera Blythe'a w Instytucie Psychologii Neurofizjologicznej (INPP) w Chester w Wielkiej Brytanii. Omówiono rodzaje odruchów i ich rozwój. Przedstawiono: pytania Kwestionariusza przesiewowego dla dzieci Blythe'a i McGlowwna, sposób posługiwania się Kwestionariuszem, badania użyteczności Kwestionariusza w wykrywaniu opóźnień neurorozwojowych, pytania Kwestionariusza dot. rozwoju prenatalnego i okołoporodowego dziecka. Wyjaśniono znaczenie poszczególnych czynników dla rozwoju dziecka, przedstawiono skutki opóźnienia neurorozwojowego w dzieciństwie dla młodzieży i dorosłych, inne czynniki istotne w specyficznych zaburzeniach uczenia się.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.04 BLY (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.04 BLY (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Ortograffiti)
U góry okładki: Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży.
Streszczenie: Dla nauczycieli terapeutów do terapii uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zaprezentowano: cele dwuletniego programu; charakterystykę kinezjologii edukacyjnej ze szczegółowymi omówieniami (i rysunkami) ćwiczeń "Gimnastyki Mózgu", podstawy przyspieszonego uczenia się z planem zajęć terapeutycznych, opis treningu interpersonalnego z planem pracy terapeutycznej dla grup uczniów kl. V i VI, i innych metod; rozkład zajęć terapii pedagogicznej uczniów szk. podstawowej i gimnazjum, scenariusz zajęć w grupie klas VI, rozkład zajęć w kl. I szk. podstawowej z przykładowym scenariuszem; propozycję celów operacyjnych, form ich realizacji i ewaluacji; zestawy ćwiczeń wspomagających rozwój emocjonalny, stymulujących funkcje móżdżka, podnoszących poziom graficzny pisma, wspomagających inne umiejętności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289515, 289514 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 289516 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Ruch, który uczy myśleć! / Kamila Olga Rejszel-Stępień. W: Wychowanie w Przedszkolu. 2019, nr 4, s. 62-64. - 2019.
Artykuł z czasopisma "Wychowanie w Przedszkolu".
Bibliografia na stronie 64.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Radosna kinezjologia / Joanna Zwoleńska. W: Arteterapia w działaniu : propozycje warsztatów i działań arteterapeutycznych, s. 165-173. - 2016.
Bibliografia na stronie 162.
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: słowno-ruchowe ćwiczenia relaksacyjne z twoim dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 82-93 CRA (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 461-542.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Streszczenie: Monografia omawia szanse rozwoju pedagogiki prenatalnej jako nauki. Autorka przedstawia zmiany postaw wobec prokreacji, prenatalną relację z dzieckiem (przemoc, stres matki, więź, ojcostwo), psychologię prenatalną, wczesne dzieciństwo, cele i przedmiot pedagogiki prenatalnej, wychowanie prenatalne, edukację prenatalną, metodologię badań, współpracę z innymi dyscyplinami pedagogicznymi (pedagogika: rodziny, zdrowia, opiekuńcza, społeczna, kultury, dorosłych, starości, specjalna, chrześcijańska) oraz z dyscyplinami psychologicznymi i biologicznymi a także naukami humanistycznymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298153 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.018 KOR (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: słowno-ruchowe ćwiczenia relaksacyjne z twoim dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II 82-93 CRA (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej