Forma i typ
Publikacje naukowe
(16)
Artykuły
(11)
Książki
(6)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(3)
Autor
Czerwińska Kornelia
(4)
Paplińska Małgorzata
(3)
Walkiewicz-Krutak Małgorzata
(2)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga (1951-2022)
(1)
Kędzierska Bogna
(1)
Mazur Beata
(1)
Olejnik Urszula
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Rutkowski Dariusz (kultura fizyczna)
(1)
Sowińska Bożena
(1)
Śmiechowska-Petrovskij Emilia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(15)
Odbiorca
Tyflopedagodzy
(3)
Psycholodzy
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Pedagodzy
(1)
Rehabilitanci
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Młodzież niedowidząca
(12)
Młodzież niewidoma
(8)
Dziecko niewidome
(6)
Niewidomi
(6)
Dziecko niedowidzące
(5)
Niedowidzący
(5)
Jakość życia
(4)
Integracja społeczna
(3)
Młodzież
(3)
Orientacja przestrzenna
(3)
Tyflopedagogika
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Dzieci
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Niedowidzenie
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Rola społeczna
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Aspiracje
(1)
Czytanie dotykiem
(1)
Czytelnictwo młodzieży
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Nauczanie indywidualne
(1)
Obozy integracyjne
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pismo dla niewidomych
(1)
Poczucie koherencji
(1)
Psychologia biegu życia
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rezyliencja
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samoakceptacja
(1)
Seksualność
(1)
Sens życia
(1)
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Niewidomych im. Róży Czackiej (Laski)
(1)
Szkoły średnie specjalne
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Tematy i motywy
(1)
Tolerancja
(1)
Tożsamość (psychologia)
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Tyflopsychologia
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Zaburzenia widzenia
(1)
Zadania rozwojowe
(1)
Ślepota
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(9)
Artykuł problemowy
(8)
Raport z badań
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Gry komputerowe
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Program nauczania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Nauka i badania
(1)
17 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Artykuł z czasopisma "Szkoła Specjalna".
Bibliografia na stronach 99-101.
Streszczenie w języku angielskim.
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, akty prawne na stronach 217-272. Indeks.
Publikacja kierowana do pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju, rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z niepełnosprawnością wzroku.
Streszczenie: Niepełnosprawność wzroku w istotny sposób wpływa na realizację zadań życiowych na każdym etapie rozwoju człowieka – od czesnego dzieciństwa do późnej dorosłości. Liczne obszary funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących wciąż nie zostały należycie rozpoznane i opisane. Tymczasem wyjaśnienie specyfiki funkcjonowania dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością umożliwia trafne rozpoznawanie ich potrzeb edukacyjno-rozwojowych, pozwala prawidłowo zorganizować proces edukacji oraz właściwie realizować oddziaływania wspierające. „Tyflopsychologia” to publikacja, w której dokonano analizy związków między niepełnosprawnością wzroku a poziomem, sposobem i czasem realizacji zadań rozwojowych w biegu życia, a także omówiono sytuację psychologiczną osoby tracącej wzrok w sposób stopniowy i nagły. Podstawą opracowania są wyniki najnowszych badań naukowych dotyczących poszczególnych aspektów funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących. Informacje zawarte w książce mają dużą użyteczność praktyczną – mogą zostać wykorzystane w planowaniu i realizacji oddziaływań wspierających przeznaczonych dla osób niewidomych i słabowidzących w różnym wieku. Publikacja kierowana jest do pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju zajmujących się diagnozą, edukacją i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością wzroku. Pozycja ta może również być przydatna dla rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z wrodzoną lub nabytą niepełnosprawnością wzroku. Podręcznik został zredagowany zgodnie z Międzynarodową Klasyfikacją Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF) przyjętą przez WHO w 2001 roku. Jest to nowoczesne podejście, w którym kładzie się główny nacisk na aktywa osoby, a nie przede wszystkim deficyty. Osoba posiada wiele zasobów i możliwości mimo uszkodzonego wzroku. Mam nadzieję, że w pedagogice specjalnej ten paradygmat będzie silniej akcentowany, także w stosunku do innych niepełnosprawności (z okładki).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9-05 TYF (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9-05 TYF (czytelnia) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7117 Pd (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 OLE (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-056.262 TYF (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 144-149.
Streszczenie: Przedmiotem analizy pracy są badania nad umiejętnościami dotyczącymi orientacji w przestrzeni i poruszania się młodzieży niewidomej i słabowidzącej na podstawie eksperymentu, którego zadaniem było kształcenie umiejętności z tym związanych. Dokonano porównania wyników w czasie rozpoczęcia eksperymentu i po jego zakończeniu. Z badań wyprowadzono wniosek, że wszystkie programy kształcenia i rehabilitacji dzieci z tym kalectwem powinny obejmować kształcenie sprawności pomocnej w ich funkcjonowaniu przestrzennym. Praca zawiera także omówienie wspomagania innych zmysłów w tym zakresie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 270448 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 270449 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Tolerancja na dwuznaczność a poziom zadowolenia z życia młodzieży niedowidzącej / Bogna Kędzierska. W: Acta Universitatis Lodziensis. Folia Psychologica, [Z.] 11 (2007), s. 97-109. - 2007.
Bibliografia na stronach 108-109.
Streszczenie angielskie.
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 223-234.
Dla tyflopedagogów, tyflopsychologów oraz wszystkich zainteresowanych problematyką rehabilitacji osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 BIL (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej