Forma i typ
Książki
(20)
Publikacje naukowe
(13)
Artykuły
(9)
Publikacje fachowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
tylko na miejscu
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(17)
Czytelnia
(7)
Autor
Oszwa Urszula
(3)
Dudel Barbara
(2)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(2)
Nawolska Barbara
(2)
Żądło-Treder Joanna
(2)
Aydoğdu Dorota
(1)
Burton Leone (1936- )
(1)
Gomółka-Walaszek Izabela
(1)
Gut Małgorzata
(1)
Góralski Andrzej (1936-2020)
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Hawrot Anna
(1)
Janiszewska Bożena
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Kandzia Joanna
(1)
Košč Ladislav
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Mason John (1944- )
(1)
Maćkowiak Antoni (1906-1978)
(1)
Maćkowiakowa Janina (1904-1982)
(1)
Michalewicz Matthew
(1)
Michalewicz Zbigniew
(1)
Nowak Jolanta (pedagog)
(1)
Nowak Zbigniew (pedagog)
(1)
Pisarek Jolanta
(1)
Roguska Agnieszka
(1)
Skemp Richard R. (1919-1995)
(1)
Stacey Kaye (1948- )
(1)
Stucki Edmund
(1)
Szczakiel Irena
(1)
Szczygieł Monika
(1)
Trochanowski Włodzimierz (1936-2011)
(1)
Turska Dorota
(1)
Wójcicka Maria (matematyk)
(1)
Żądło Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(2)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Studenci
(2)
Licea
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Matematyka
(15)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(14)
Nauczanie początkowe
(11)
Psychologia dziecka
(7)
Nauczanie
(6)
Uczniowie klas początkowych
(6)
Metody nauczania
(5)
Myślenie twórcze
(5)
Myślenie
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Kompetencje kluczowe
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Psychologia nauczania
(3)
Uczenie się
(3)
Badania jakościowe
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dyskalkulia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Zdolności
(2)
Czas
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Eksperymenty
(1)
Gry komputerowe
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Internet
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Mentoring
(1)
Myślenie matematyczne
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Polya, George‏ (1887-1985‏)
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Płeć
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Stereotyp
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Zastosowania internetu w edukacji
(1)
Świadomość językowa
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(8)
Opracowanie
(4)
Monografia
(3)
Poradnik
(3)
Raport z badań
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(25)
Psychologia
(22)
Matematyka
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
29 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
The psychology of learning mathematics / Richard R. Skemp. - Middlesex [etc.] : Penguin Books, 1971. - 319 s. : ilustracje ; 20 cm.
(Pelican Books)
Bibliogr. s. [314]. Index.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112404 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 149-155. Rez., summ.
Streszczenie: Praca prezentuje teoretyczne podstawy modelu zróżnicowanego nauczania matematyki (z zastosowaniem ciągów zdaniowych) oraz jego empiryczną weryfikację - wpływ na efekty dydaktyczne w zakresie wiadomości, umiejętności, operatywności, trwałości wiedzy i zainteresowań matematycznych - w porównaniu z nauczaniem konwencjonalnym. Badania przeprowadzono w roku szkolnym 1991/1992 w 13 szkołach podstawowych z 4 województw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272312 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 272313 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim.
Streszczenie: Praca zawiera zagadnienia dotyczące trudności w uczeniu się matematyki, poziomu funkcji poznawczych badanych dzieci, funkcji wzrokowo-przestrzennych, funkcji językowych oraz gotowości szkolnej dzieci do uczenia się matematyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 297622, 294843 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.016:51 WCZ (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Nauczyciela Matematyki)
ISBN: 83-02-09306-8
Bibliogr. s. 194. Indeks.
Streszczenie: Książka pozwala uzmysłowić czytelnikowi, jakie zjawiska zachodzą podczas odkrywania prawd matematycznych. Ukazuje jak prowokować, rozwiązywać i przyspieszać procesy myślowe. Praca niezwykle poglądowa wymaga od czytelnika udziału w rozwiązywaniu podstawowych problemów, dzięki czemu omówienie sposobów myślenia odwołuje się do właśnie doświadczonego przez czytelnika procesu odkrywania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289234 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 216534, 216532, 216531, 216530 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 136185, 135331 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.016:51 GÓR (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 259-269.
Streszczenie: Praca o charakterze teoretyczno-empirycznym jest kontynuacją planu badawczego, który dotyczył determinant powodzenia w uczeniu się matematyki uczniów klas I-III szkoły specjalnej oraz stanu osiągnięć uczniów upośledzonych umysłowo w procesie kształtowania podstawowych doświadczeń matematycznych. Przedstawiono rezultaty badań diagnostyczno-eksperymentalnych nad psychologiczno-pedagogicznym procesem zdobywania doświadczeń matematycznych przez dziecko upośledzone umysłowo w stopniu lekkim. Zaprezentowano "metodę baśniowych spotkań" jako wspomagającą wrażliwość edukacyjną dzieci upośledzonych umysłowo oraz kształtującą podstawy wiedzy matematycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 277047 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 277048 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4538 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Opis wg okł.
Bibliogr. s. 55.
Streszczenie: Część I publikacji to analiza materiału zaczerpniętego z wypowiedzi ankietowanych nauczycieli na temat odkrywania i kształcenia uczniów zdolnych zainteresowanych matematyką. W części II podano teksty zadań z rozwiązaniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 266601 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 274-289.
Streszczenie angielskie.
Streszczenie: Autorka porusza problematykę rozwoju zdolności i umiejętności matematycznych. Omawia mózgową i psychologiczną organizację procesów operowania liczbami (model przetwarzania liczb i dokonywania obliczeń, model potrójnego kodowania) oraz stan badań nad zaburzeniami umiejętności posługiwania się liczbami (akalkulia, dyskalkulia). W części empirycznej porównuje rezultaty uzyskane w grupach dzieci z izolowanymi trudnościami w matematyce, z trudnościami w czytaniu, mieszanymi trudnościami w matematyce i w czytaniu oraz bez trudności w czytaniu i liczeniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.016:51 OSZ (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 101-106.
Streszczenie: Praca z zakresu psychologii poznawczej, jest próbą empiryczno-diagnostycznej analizy środowiskowych determinant rozwoju procesu myślenia operacyjnego u dzieci. Jak podkreśla autorka, wskazanie uwarunkowań (zwłaszcza społeczno-wychowawczych) tempa rozwoju tego typu myślenia jest ważne dla optymalnej stymulacji rozwoju myślenia, a także podejmowania skutecznej korekcji w przypadkach trudności w myśleniu. Praca omawia literaturę na temat myślenia operacyjnego, problem i metodę badań własnych autorki oraz ich wyniki. Adresatami publikacji są psycholodzy i pedagodzy, studenci, nauczyciele klas I-III.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 273254 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287437, 287436 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.016:51 WÓJ (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 312228 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [139]-154.
Streszczenie: Książka stanowi odpowiedź na pytanie, jak nowe technologie informacyjne wpływają na postawy twórcze młodzieży w dobie przemian cywilizacyjnych. Składa się z siedmiu rozdziałów: pierwszy to próba analizy roli Internetu w procesie dydaktycznym, drugi prezentuje nowe podejście do procesu kształcenia z wykorzystaniem technologii informacyjnej na podstawie konstruktywistycznego modelu myślenia, trzeci i czwarty stanowią teoretyczne studium z zakresu psychologii twórczości i psychodydaktyki, dotyczące kształtowania podstaw twórczych młodzieży, piąty i szósty omawiają metodologię badań własnych oraz analizę wyników badań Kwestionariuszem Zachowań Twórczych KANH, ostatni to krytyczna analiza tychże.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.016:51 KAN (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej