Forma i typ
Książki
(98)
Publikacje naukowe
(30)
Artykuły
(22)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Poradniki i przewodniki
(6)
Proza
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Druki ulotne
(1)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(89)
tylko na miejscu
(13)
wypożyczone
(10)
Placówka
Wypożyczalnia
(99)
Czytelnia
(13)
Autor
Eckert Urszula (1928-2019)
(4)
Krakowiak Kazimiera (1946- )
(3)
Mystkowska Halina
(3)
Nawrocka Danuta
(3)
Piramowicz Grzegorz (1735-1801)
(3)
Rodak Hanna (1946-2005)
(3)
Sachajska Elżbieta
(3)
Skorek Ewa Małgorzata
(3)
Cooper Pamela J
(2)
Dryżałowska Grażyna
(2)
Miksza Małgorzata (1957- )
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Mrozowska Kamilla (1917-2002)
(2)
Młynarska Małgorzata
(2)
Smereka Tomasz
(2)
Stawowy-Wojnarowska Irena (1926-1993)
(2)
Szczepankowski Bogdan (1939- )
(2)
Tońska-Mrowiec Anna
(2)
Tułodziecki Wacław (1904-1985)
(2)
Twardowski Andrzej (1956- )
(2)
Walencik-Topiłko Anna
(2)
Andrejewicz Urszula
(1)
Angielczyk Magdalena
(1)
Awramiuk Elżbieta
(1)
Barczak Andrzej (1946-2019)
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Białas-Paluch Katarzyna
(1)
Biernacka Michalina
(1)
Bilbin Krystyna
(1)
Bober-Pełzowska Maria
(1)
Bogdanowicz Katarzyna Maria
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borowiec Helena (1952- )
(1)
Bouvet Danielle
(1)
Bryła Maria
(1)
Bucyk Magdalena
(1)
Błasiak-Tytuła Marzena
(1)
Centner-Guz Małgorzata
(1)
Chilińska-Karpowicz Elżbieta
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Clark Linda A
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Dembińska Małgorzata
(1)
Dolińska Dominika
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Dziamska Dorota
(1)
Dzięcioł-Pędich Agnieszka
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Florek Jacek
(1)
Geppertowa Lidia
(1)
Glej Sandra
(1)
Gofron Andrzej (1952- )
(1)
Gołoś Alicja
(1)
Grabias Stanisław (1942- )
(1)
Grochowalska Magdalena
(1)
Grycman Magdalena (1961- )
(1)
Gulip Małgorzata
(1)
Góral-Półrola Jolanta
(1)
Góralówna Maria (1919-1995)
(1)
Hołyńska Bożena
(1)
Ireland Catherine
(1)
Jakubowski Stanisław (informatyk)
(1)
Janowska Anna
(1)
Jaworska Agnieszka
(1)
Jerzyk Monika
(1)
Jurkiewicz Celina
(1)
Kapela-Bagińska Beata
(1)
Kida Jan (1931- )
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Kijowska Iwona Maria
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kochańska Magdalena (pedagog)
(1)
Kotowicz Aneta
(1)
Krakowian Bogdan
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krawczun Magdalena
(1)
Krysiak Beata
(1)
Kurkowski Zdzisław Marek
(1)
Kurowska Marlena
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Kyrc Barbara
(1)
Kędzierski Mateusz (1984- )
(1)
Liebmann Albert
(1)
Lipowiecka Barbara
(1)
Lubner-Piskorska Anna
(1)
Machowska Jolanta (filolog)
(1)
Martinsen Harald
(1)
Meisterjahn-Knebel Gudula
(1)
Michalewska Maria Teresa (1942-2002)
(1)
Mikulska Anna
(1)
Mizia Tadeusz
(1)
Mosiołek Marta
(1)
Mrózek Robert
(1)
Muszyńska Aneta
(1)
Myczko Kazimiera
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta (1953- )
(1)
Nowak-Chomicz Lidia (1964- )
(1)
Orłowska Urszula
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(39)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(27)
1980 - 1989
(9)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(3)
1950 - 1959
(5)
1900 - 1909
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(39)
1901-2000
(9)
1945-1989
(5)
1989-2000
(4)
1701-1800
(3)
Kraj wydania
Polska
(127)
Język
polski
(36)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(9)
Logopedzi
(5)
Nauczanie początkowe
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Przedszkola
(3)
Rodzice
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Dzieci
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Klasa 4.
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 6.
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Psycholodzy
(2)
Surdopedagodzy
(2)
Terapeuci
(2)
6-8 lat
(1)
Menedżerowie systemów dydaktycznych
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Pedagodzy
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Muzyka polska
(1)
Temat
Mowa
(96)
Dziecko głuche
(28)
Język polski
(24)
Nauczanie początkowe
(20)
Język dziecka
(18)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(16)
Wychowanie przedszkolne
(16)
Zaburzenia mowy
(15)
Nauczanie
(14)
Rozwój psychiczny
(13)
Gry edukacyjne
(11)
Nauczanie języków obcych
(10)
Metody nauczania
(9)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(8)
Dziecko z niepełnosprawnością
(7)
Komunikacja społeczna
(7)
Czytanie
(6)
Korekcja mowy
(6)
Słuch
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Język migowy
(5)
Literatura polska
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Diagnoza logopedyczna
(4)
Język polski (przedmiot szkolny)
(4)
Metoda Montessori
(4)
Pisanie
(4)
Słuchanie
(4)
Terapia logopedyczna
(4)
Dwujęzyczność
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Gry i zabawy
(3)
Język
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Komunikacja wspomagająca
(3)
Logopedia
(3)
Myślenie
(3)
Oświata
(3)
Piramowicz, Grzegorz (1735-1801)
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zastosowanie i wykorzystanie
(3)
Dzieci
(2)
Fonogesty
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Głusi
(2)
Język polski jako obcy
(2)
Język środowiskowy
(2)
Języki
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Logorytmika
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Psycholingwistyka
(2)
Reranie
(2)
Spółgłoski
(2)
Surdologopedia
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Twórczość
(2)
Uczniowie
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wychowanie
(2)
Wymowa
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
Akty mowy
(1)
Aparaty słuchowe
(1)
Architektura informacji
(1)
Audiometria
(1)
Autyzm
(1)
Bateria testów czytania
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Czasownik
(1)
Czytanie na głos
(1)
Czytanie z ruchu warg
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Doktor honoris causa
(1)
Dostępność (informatyka)
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dyskurs dziecięcy
(1)
Dziecko dwujęzyczne
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Elementarz
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Temat: dzieło
Elementarz
(1)
Litery
(1)
Nauczę się czytać
(1)
Temat: czas
2001-
(21)
1901-2000
(7)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(20)
Poradnik
(15)
Praca zbiorowa
(15)
Artykuł problemowy
(13)
Ćwiczenia i zadania
(11)
Materiały konferencyjne
(8)
Podręcznik
(8)
Scenariusz zajęć
(7)
Artykuł przeglądowy
(4)
Mowy
(4)
Listy
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Monografia
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Mowy i homilie papieskie
(1)
Mowy polskie
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Tablice i wzory
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(51)
Psychologia
(23)
Językoznawstwo
(19)
Medycyna i zdrowie
(4)
Literaturoznawstwo
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
127 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 61.
Streszczenie: Poradnik przeznaczony dla rodziców, opiekunów i wychowawców dzieci w wieku przedszkolnym, których mowa rozwija się z opóźnieniem lub rozwój jej jest zaburzony. Przedstawia zagadnienie usprawniania mowy, wskazuje celowość działań ukierunkowanych na rozwój mowy, omawia zasady jakie należy przestrzegać aby pomoc dziecku była możliwie skuteczna. Zasadniczy zrąb pracy stanowią przykłady ćwiczeń, odpowiednio pogrupowane, ukazujące jak pracować z dzieckiem nad rozwojem mowy w warunkach domowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272097 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 258652, 258651 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Komunikacja Językowa i Jej Zaburzenia ; 13)
Bibliogr. s. 203-210.
Streszczenie: Omówienie: językowego porozumiewania się dzieci z uszkodzonym narządem słuchu, rozwoju mowy takiego dziecka, metodologii badań własnych i ich wyników. Badano 26 dzieci 6-letnich z uszkodzonym narządem słuchu w stopniu znacznym i głębokim oraz ich słyszące matki. Badani pochodzili z makroregionu lubelskiego. Opisano zachowania społecznie ukierunkowane i proces porozumiewania się w interakcjach matka - dziecko, podano analizę umiejętności mówienia badanych dzieci, ocenę zrozumiałości ich wypowiedzi, podano też zasady prowadzenia dialogu matki z dzieckiem o znacznie ograniczonej percepcji słuchowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275890, 275889 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Powszechne kształcenie głosu jako problem pedagogiczny / Alojzy Suchanek. - Katowice : , 1989. - 172, [3] s. : ilustracje ; 24 cm.
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 1050)
Streszcz. ang., fr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 255766, 255765, 255764 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Wyjaśnienie znaczenia pojęcia opóźnionego rozwoju mowy (ORM), jego objawów i przyczyn. Klasyfikacja zaburzeń mowy dzieci opóźnionych umysłowo, z mózgowym porażeniem dziecięcym, apatycznych, autystycznych, niedosłyszących i głuchych, z trudnościami w czytaniu. Zasady i przykłady konstruowania programów stymulacyjno terapeutycznych oraz charakterystyka wybranych programów językowych dla dzieci opóźnionych w rozwoju mowy. Opis adaptacji Programu Bricker i współpracowników (z przykładami ćwiczeń). Prezentacja opracowania programu "Rozwijanie Mowy Dziecka" (RMP).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284165 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 95-[96].
Streszczenie: Propozycje wyliczanek, rymowanek, wierszyków oraz rysowanych wierszyków wspomagających rozwój mowy dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286497 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 108-[110].
Streszczenie: Fonogesty - specjalne rytmiczne ruchy jednej ręki towarzyszące mówieniu, pomagające wsłuchiwać się w mowę. Książka przeznaczona dla rodziców dzieci z uszkodzonym słuchem. Daje wiedzę na temat: jak funkcjonują fonogesty, jak jest zbudowany system fonogestów, jak mówić z fonogestami. Przedstawia zadania do wykonania przez rodziców i dzieci pomagające w uczeniu się mówić z fonogestami oraz służące do przygotowania małego dziecka do korzystania z fonogestów. Ponadto omawia korzyści jakie daje dzieciom stosowanie fonogestów (czy warto je stosować i jak długo).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 292)
Bibliogr. s. 175-[182].
Streszczenie: W publikacji Autorka omawia wypracowaną przez siebie "alternatywną metodę kształcenia systemu językowego" opartą na wczesnej nauce czytania, stosowaną u dzieci z uszkodzeniem słuchu w celu ich skutecznego porozumiewania się językiem werbalnym. Zamieszczona w dalszej części analiza słownika dwojga dzieci (od rozpoczęcia terapii do wieku szkolnego) stanowi próbę przyjrzenia się, z perspektywy logopedycznej, zjawisku nabywania omawianego systemu przez dzieci niesłyszące.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283283 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 CIE (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 269062 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 230060, 230059, 230058, 230056, 230055, 230054, 230053 (7 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 201259, 201258, 201257, 201256, 201255, 201254, 201251 (7 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 201837 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 319-326.
Streszczenie: Autorka opisuje doświadczenia, obserwacje i wyniki oddziaływań wychowawczych z powołanej i prowadzonej przez siebie (wraz z niesłyszącą nauczycielką) klasy dwujęzycznej dla dzieci głuchych od urodzenia, w której to język migowy jest nauczany i używany w praktyce równolegle z językiem fonicznym. Praca D. Bouvet odnosi się nie tylko do praktyki pedagogicznej związanej z dzieckiem niesłyszącym - dot. także badania warunków rozwoju językowego dziecka (np. klimatu emocjonalnego); za punkt wyjścia przyjmując sytuację eksperymentalną - na nowo pokazuje relacje zachodzące pomiędzy przyswajaniem języka przez dziecko a rozwojem poznawczym. Książka adresowana dla nauczycieli dzieci głuchych, a także wszystkich interesujących się psychologią dziecka oraz uczących języka mówionego i pisanego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272781, 272481 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66342, 66341, 66340, 66339 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedstawiono w ogólnym zarysie metodę "pełnego angażowania ciała i umysłu" dot. kształtowania rozwoju mowy i myślenia niesłyszących, zainicjowaną przez zespół zawodowy logopeda-psycholog. Podano ćwiczenia oddechowo-głosowe, ćwiczenia koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, rytmogesty (płynne ruchy towarzyszące mowie) oraz zabawy słowno-ruchowe. Załączono także scenariusze zajęć grupowych realizowanych tą metodą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275454 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 314022 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Komunikacja Językowa i Jej Zaburzenia ; 9)
Bibliogr. s. 347-361.
Streszczenie: Celem monografii jest wszechstronne przedstawienie metody stosowania fonogestów na tle innych sposobów rehabilitacji i kształcenia językowego dzieci głuchych. Cz. I zawiera przegląd najważniejszych problemów związanych z ograniczeniami i barierami utrudniającymi rozwój językowy i kształcenie dzieci z głęboko uszkodzonym słuchem. Cz. II prezentuje system fonogestów jako adaptację idei Cued Speech do języka polskiego; zawiera opis empirycznej weryfikacji tego systemu i analizę funkcji fonogestów w czynnościach językowych. Cz. III - omówienie i interpretacja wyników 7-letniego doświadczalnego stosowania fonogestów w rehabilitacji. Cz. IV - wnioski metodyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 271027 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nowoczesna Szkoła ; 13)
Mater. IX spotkania warsztatowego z serii Jesienna Szkoła Dydaktyków Literatury i Języka, które miało miejsce w Akademii Pedagogicznej w Krakowie w dniach 24-26 listopada 2003 r.
Streszczenie: Spojrzenie na: historię kształcenia językowego, kształcenie językowe jako przedmiot badań, wymiary funkcjonalności nauki o języku, zastosowanie modelu antropocentrycznego w kształceniu językowym, język młodzieży i jego związki z dydaktyką języka, nauczanie komunikacyjne w Anglii i w USA, semiotykę tekstów kultury, miejsce wartości w interpretacjach tekstów literackich, wartościowanie tekstów literackich przez uczniów, definiowanie miłości przez dziewięciolatków, miejsce obrazu w edukacji polonistycznej, kształtowanie kompetencji audiowizualnej, metodę samodzielnego dochodzenia uczniów do wzoru wypowiedzi, metody nauczania w opinii maturzystów, wykorzystanie recytacji, podręczniki "To lubię!" w świetle koncepcji podręcznika A. Dyduchowej, kształcenie sprawności komunikacyjnej w OHP.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 288872, 288871 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 178-[187].
Streszczenie: Rozróżniono definicyjne uszkodzenia słuchu (wg klasyfikacji: medycznej, audiometrycznej, pedagogicznej). W odniesieniu do upośledzeń zwrócono uwagę na rozwój języka i mowy. Scharakteryzowano rozwój języka (poznawczy, emocjonalny i społeczny) w kontekście rozwoju psychospołecznego dziecka niesłyszącego. Opisano rolę języka w edukacji (dojrzałość szkolna, umiejętność czytania i pisania, proces nauczania). Zaakcentowano rolę integracji w edukacji dzieci niepełnosprawnych (m.in. opieka i kształcenie dzieci niesłyszących w Polsce). Uwzględniono model integracyjnego systemu kształcenia dzieci niesłyszących. Poruszono zagadnienie wspomagania rozwoju dziecka z uszkodzeniem słuchu w domu, przedszkolu i szkole (prawa dziecka niepełnosprawnego w systemie oświaty).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 291945 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 167-[175].
Streszczenie: Całość pracy tworzą trzy części. Cz. I to analiza skutków upośledzenia słuchu, ich wpływ na rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny, a także możliwości, ograniczenia i efekty kształcenia dzieci z tą niesprawnością. Cz. II poświęcona jest problemom integracji edukacyjnej dzieci niesłyszących. Przedstawiono tu ewolucję poglądów na szkolnictwo specjalne i integrację oraz koncepcje kształcenia integracyjnego w wybranych krajach i w Polsce. Cz. III jest prezentacją założeń własnej koncepcji modelu systemowego kształcenia integracyjnego oraz jego eksperymentalnej realizacji. Przedstawione tu badania są próbą weryfikacji i oceny przyjętych założeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274577, 274576 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pragmalingwistyczne ; 5)
Na grzb. wyłącznie tyt. serii.
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Dyskurs edukacyjny nt.: stanu ortografii, użytkowych gatunków mowy, tekstów lektur, dyktand, własnych ucznia, wolności w wypowiedziach uczniów szkół średnich i studentów, rozwoju mowy dziecka (badanie języka, komunikacja dziecko-opiekun) oraz zaburzeń mowy i języka (lingwistyka, stymulacja rozwoju dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, dysleksja rozwojowa, kompetencja komunikacyjna uczniów z dyzartrią, niesłyszący gimnazjaliści a opis obrazka, tworzenie tekstów przez uczniów z deficytami słuchu).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 296261 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej