Forma i typ
Książki
(33)
Publikacje naukowe
(10)
Artykuły
(6)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Druki ulotne
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(30)
wypożyczone
(3)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(33)
Czytelnia
(2)
Autor
Krakowiak Kazimiera (1946- )
(3)
Dryżałowska Grażyna
(2)
Miksza Małgorzata (1957- )
(2)
Młynarska Małgorzata
(2)
Nawrocka Danuta
(2)
Rodak Hanna (1946-2005)
(2)
Smereka Tomasz
(2)
Andrejewicz Urszula
(1)
Angielczyk Magdalena
(1)
Awramiuk Elżbieta
(1)
Barczak Andrzej (1946-2019)
(1)
Białas-Paluch Katarzyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bryła Maria
(1)
Bucyk Magdalena
(1)
Centner-Guz Małgorzata
(1)
Dembińska Małgorzata
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Dziamska Dorota
(1)
Eckert Urszula (1928-2019)
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Florek Jacek
(1)
Gofron Andrzej (1952- )
(1)
Grabias Stanisław (1942- )
(1)
Grycman Magdalena (1961- )
(1)
Jakubowski Stanisław (informatyk)
(1)
Jerzyk Monika
(1)
Kida Jan (1931- )
(1)
Kijowska Iwona Maria
(1)
Krakowian Bogdan
(1)
Meisterjahn-Knebel Gudula
(1)
Muszyńska Aneta
(1)
Mystkowska Halina
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta (1953- )
(1)
Nowak-Chomicz Lidia (1964- )
(1)
Ossowski Roman (1942- )
(1)
Sapela-Wiezorek Dorota
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Sosin Irena
(1)
Suchanek Alojzy
(1)
Sydoruk Tadeusz
(1)
Szczepankowski Bogdan (1939- )
(1)
Szewczyk Małgorzata
(1)
Sękowska Jadwiga
(1)
Tońska-Mrowiec Anna
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Wójcik-Dudek Małgorzata
(1)
Wójtowicz Janina (1930-2000)
(1)
Zaorska Marzenna (1960- )
(1)
Zwierzchowska Iwona
(1)
Łomża Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(41)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Dzieci
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Przedszkola
(2)
Rodzice
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
6-8 lat
(1)
Logopedzi
(1)
Menedżerowie systemów dydaktycznych
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Studenci
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Mowa
(35)
Dziecko głuche
(11)
Język polski
(11)
Metody nauczania
(9)
Język dziecka
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Metoda Montessori
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Gry i zabawy
(3)
Język migowy
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Zastosowanie i wykorzystanie
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Fonogesty
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Myślenie
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Architektura informacji
(1)
Audiometria
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie z ruchu warg
(1)
Dostępność (informatyka)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Głos
(1)
Głusi
(1)
Język
(1)
Języki
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Konstruktywizm
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kształcenie
(1)
Literatura polska
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metody badawcze
(1)
Młodzież głucha
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Niedosłyszący
(1)
Niedowidzący
(1)
Niepełnosprawności sprzężone
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Niewidomi
(1)
Nieśmiałość
(1)
Osoby z niepełnosprawnościami sprzężonymi
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Osoby z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pomoce techniczne dla niepełnosprawnych
(1)
Portal edukacyjny
(1)
Portale internetowe
(1)
Poznanie integralne
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rozumienie
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Studenci z niepełnosprawnością
(1)
Surdopedagogika
(1)
Synteza mowy
(1)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(1)
Słuch
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wymowa
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Śpiew
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(2)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(7)
Artykuł z pracy zbiorowej
(5)
Materiały konferencyjne
(5)
Poradnik
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Artykuł przeglądowy
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(19)
Językoznawstwo
(5)
Psychologia
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
41 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Powszechne kształcenie głosu jako problem pedagogiczny / Alojzy Suchanek. - Katowice : , 1989. - 172, [3] s. : ilustracje ; 24 cm.
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 1050)
Streszcz. ang., fr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 255766, 255765, 255764 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedstawiono w ogólnym zarysie metodę "pełnego angażowania ciała i umysłu" dot. kształtowania rozwoju mowy i myślenia niesłyszących, zainicjowaną przez zespół zawodowy logopeda-psycholog. Podano ćwiczenia oddechowo-głosowe, ćwiczenia koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, rytmogesty (płynne ruchy towarzyszące mowie) oraz zabawy słowno-ruchowe. Załączono także scenariusze zajęć grupowych realizowanych tą metodą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275454 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80371 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nauczycieli Języków Obcych)
Bibliogr. s. 204-[212].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 222235, 222233 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Komunikacja Językowa i Jej Zaburzenia ; 9)
Bibliogr. s. 347-361.
Streszczenie: Celem monografii jest wszechstronne przedstawienie metody stosowania fonogestów na tle innych sposobów rehabilitacji i kształcenia językowego dzieci głuchych. Cz. I zawiera przegląd najważniejszych problemów związanych z ograniczeniami i barierami utrudniającymi rozwój językowy i kształcenie dzieci z głęboko uszkodzonym słuchem. Cz. II prezentuje system fonogestów jako adaptację idei Cued Speech do języka polskiego; zawiera opis empirycznej weryfikacji tego systemu i analizę funkcji fonogestów w czynnościach językowych. Cz. III - omówienie i interpretacja wyników 7-letniego doświadczalnego stosowania fonogestów w rehabilitacji. Cz. IV - wnioski metodyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 271027 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39386, 38837, 38836, 38835 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Komunikacja Językowa i Jej Zaburzenia ; 14)
Bibliogr. s. 97-98.
Streszczenie: Autorka porusza dyskusyjne problemy związane z nauczaniem języka osób głuchych (który warunkuje poznanie przez nie świata), takie jak: sposób postępowania w stosunku do dzieci z uszkodzonym słuchem, poznawanie języka przez dziecko głuche i potrzeba specjalistycznego przygotowania nauczycieli jęz. polskiego w szkołach dla głuchych, zagadnienia języka migowego, fundamentalne warunki opanowania języka przez dziecko, stosowanie fonogestów i in.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276190, 276189 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Polskie Testy Logopedyczne)
Bibliogr. s. 36-37.
Streszczenie: Omówienie zestawu zadań do diagnozy stanu myślenia dziecka w aspekcie przetwarzania informacji słownych wykorzystywanego przez autorów w ramach realizowania psychostymulacyjnej metody kształtowania i rozwoju mowy i myślenia. Zadania przeznaczone są dla dzieci, z którymi można porozumieć się słownie - w wieku przedszkolnym w normie intelektualnej lub starszych lekko upośledzonych umysłowo. Przedstawiono teoretyczne i metodologiczne podstawy testu, scharakteryzowano zadania testowe i procedurę testowania, podano przykładowy protokół badania i terapii dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9.072 TES (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 108-[110].
Streszczenie: Fonogesty - specjalne rytmiczne ruchy jednej ręki towarzyszące mówieniu, pomagające wsłuchiwać się w mowę. Książka przeznaczona dla rodziców dzieci z uszkodzonym słuchem. Daje wiedzę na temat: jak funkcjonują fonogesty, jak jest zbudowany system fonogestów, jak mówić z fonogestami. Przedstawia zadania do wykonania przez rodziców i dzieci pomagające w uczeniu się mówić z fonogestami oraz służące do przygotowania małego dziecka do korzystania z fonogestów. Ponadto omawia korzyści jakie daje dzieciom stosowanie fonogestów (czy warto je stosować i jak długo).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274064 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 61.
Streszczenie: Poradnik przeznaczony dla rodziców, opiekunów i wychowawców dzieci w wieku przedszkolnym, których mowa rozwija się z opóźnieniem lub rozwój jej jest zaburzony. Przedstawia zagadnienie usprawniania mowy, wskazuje celowość działań ukierunkowanych na rozwój mowy, omawia zasady jakie należy przestrzegać aby pomoc dziecku była możliwie skuteczna. Zasadniczy zrąb pracy stanowią przykłady ćwiczeń, odpowiednio pogrupowane, ukazujące jak pracować z dzieckiem nad rozwojem mowy w warunkach domowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272097 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 309956, 309955 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 95-[96].
Streszczenie: Propozycje wyliczanek, rymowanek, wierszyków oraz rysowanych wierszyków wspomagających rozwój mowy dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286497 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenie: Zbiór artykułów, które były już wcześniej publikowane w czasopismach. Artykuły dot. m.in.: poznawania przez dziecko języka mówionego w domu i przedszkolu, problematyki dysleksji, sposobu wymowy kandydatów na logopedów oraz nauczycieli. Zamieszczono też propozycje ćwiczeń analizy i syntezy głoskowej i analizy sylabowej - ćwiczeń o zróżnicowanej formie, przeznaczonych dla rodziców i nauczycieli przedszkoli i klas początkowych, do wykorzystania w pracy z dziećmi mającymi trudności w tym zakresie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275149, 275148, 275147 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 178-[187].
Streszczenie: Rozróżniono definicyjne uszkodzenia słuchu (wg klasyfikacji: medycznej, audiometrycznej, pedagogicznej). W odniesieniu do upośledzeń zwrócono uwagę na rozwój języka i mowy. Scharakteryzowano rozwój języka (poznawczy, emocjonalny i społeczny) w kontekście rozwoju psychospołecznego dziecka niesłyszącego. Opisano rolę języka w edukacji (dojrzałość szkolna, umiejętność czytania i pisania, proces nauczania). Zaakcentowano rolę integracji w edukacji dzieci niepełnosprawnych (m.in. opieka i kształcenie dzieci niesłyszących w Polsce). Uwzględniono model integracyjnego systemu kształcenia dzieci niesłyszących. Poruszono zagadnienie wspomagania rozwoju dziecka z uszkodzeniem słuchu w domu, przedszkolu i szkole (prawa dziecka niepełnosprawnego w systemie oświaty).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 291945 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 167-[175].
Streszczenie: Całość pracy tworzą trzy części. Cz. I to analiza skutków upośledzenia słuchu, ich wpływ na rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny, a także możliwości, ograniczenia i efekty kształcenia dzieci z tą niesprawnością. Cz. II poświęcona jest problemom integracji edukacyjnej dzieci niesłyszących. Przedstawiono tu ewolucję poglądów na szkolnictwo specjalne i integrację oraz koncepcje kształcenia integracyjnego w wybranych krajach i w Polsce. Cz. III jest prezentacją założeń własnej koncepcji modelu systemowego kształcenia integracyjnego oraz jego eksperymentalnej realizacji. Przedstawione tu badania są próbą weryfikacji i oceny przyjętych założeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274577, 274576 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 013219 Pd (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Streszczenie: Referaty podzielono na pięć części: Historia działalności rehabilitacyjnej osób z uszkodzonym słuchem, Teoretyczne podstawy zaburzeń i rozwoju komunikacji, Osiągnięcia diagnozy i rehabilitacji medycznej, Metodyka diagnozy i rehabilitacji, Doniesienia z badań i opis doświadczeń. M.in.: T. Szefler "Metody nauczania i wychowania dzieci z uszkodzonym słuchem - rys historyczny i współczesność", M. Zieliński "X lecie oddziału dla dzieci głuchoniewidomych w Bydgoszczy", B. Szczepankowski "Znaczenie języka migowego w rozwoju niesłyszącego dziecka", A. Sienkiewicz "Szanse rehabilitacji osób po przebytej laryngektomii", K. Krakowiak "Fonogesty jako metoda wychowania werbalnego", K. Soszyńska "Jacy jesteśmy? Pacjenci Warszawskiej Poradni o sobie", M. Klaczak "Rola rodziców dzieci z wada słuchu w ich wczesnej rehabilitacji", B. Wicka "Praca nad rozwojem mowy dzieci z uszkodzonym słuchem w klasie integracyjnej".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 253841, 253840 (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-056.264 WĘD (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 314990 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 85.
Streszczenie: Książka zawiera program pracy logopedycznej w szkole podstawowej, 22 scenariusze zajęć logopedycznych ukierunkowanych na korekcję rotacyzmu u uczniów klas drugich i trzecich, 5 scenariuszy zajęć logopedycznych ukierunkowanych na korekcję rotacyzmu gardłowego u uczniów klas I-III (uwzględniono profilaktykę zachowań agresywnych i zagadnienia profilaktyki przemocy) oraz zasady pomocy logopedycznej w szkole podstawowej. Aneksy zawierają przykładowe sprawozdanie z pracy logopedycznej, 2 scenariusze zajęć dla klasy "0", 1 scenariusz zajęć dla klasy I oraz założenia programu terapii logopedycznej dziecka 4-letniego z zespołem Downa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 297132, 297131 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej