Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(3)
Autor
Buczek Katarzyna
(1)
Chmielowski Piotr (1848-1904)
(1)
Janowski Ludwik (1878-1921)
(1)
Nowak Zbigniew (pedagog)
(1)
Schmeil Otto (1860-1943)
(1)
Szafran Przemysław
(1)
Sławińska Eugenia
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
1920 - 1929
(1)
1900 - 1909
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Rosja
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Oświata
(3)
Czacki, Tadeusz (1765-1813)
(2)
Janowski, Ludwik (1878-1921)
(1)
Kołłątaj, Hugo (1750-1812)
(1)
Liceum Krzemienieckie
(1)
Literaturoznawcy
(1)
Nauka
(1)
Przyroda
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(1)
Uniwersytet Stefana Batorego (Wilno)
(1)
Wsie
(1)
Wychowanie
(1)
Wydanie masowe
(1)
Temat: czas
1701-
(3)
1801-
(3)
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Krzemieniec (Ukraina)
(1)
Prusy Królewskie
(1)
Wilno (Litwa)
(1)
Gatunek
Biografia
(2)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S 327 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Hugo Kołłątaj i edukacja / Katarzyna Buczek. - Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, cop. 2007. - 194, [2] s., [4] s. tabl. : ilustracje ; 24 cm.
ISBN: 978-83-235-0364-4
Bibliogr. s. 185-189. Indeks.
Streszczenie: Książka jest próbą całościowego ukazania poglądów Hugo Kołłątaja na edukację pod kątem jej zadań politycznych i społecznych. Omówione zagadnienia osadzone zostały w kontekście filozoficznym, pedagogicznym i politycznym oświecenia europejskiego. Autorka przedstawia stosunek Kołłątaja do zagadnień koncepcji szkoły wyższej, narodowotwórczej funkcji edukacji, znaczenia języka polskiego w kształtowaniu poczucia wspólnoty narodowej, funkcji edukacji historycznej i prawnej, roli religii i duchowieństwa, relacji między państwem a Kościołem, relacji między szkołą i społeczeństwem, a ponadto stosunek Kołłątaja do innych języków używanych w Rzeczypospolitej oraz do kwestii edukacji Żydów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 294614 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S 831 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeks.
Streszc. niem.
Streszczenie: Autorka ukazuje rozwój koncepcji literatury dla niższych warstw społecznych (dostosowanej do ich możliwości percepcyjnych), na przestrzeni dwóch epok: oświecenia i romantyzmu. Sięga do źródeł tej gałęzi literatury, analizuje dynamikę jej rozwoju oraz związki z ówczesnymi przemianami ekonomiczno-społecznymi, prądami ideowymi, postępem oświaty oraz sytuacją polityczną narodu i jego dążeniem do niepodległości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275108 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 168860 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 293739Tylko na miejscu (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej