Forma i typ
Książki
(9)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Autor
Anweiler Oskar (1925- )
(2)
Greger Norbert F. B
(2)
Hörner Wolfgang (1944- )
(2)
Szymański Mirosław Stanisław (1954-2023)
(2)
Dubas Elżbieta (1957- )
(1)
Gieseke Wiltrud (1947- )
(1)
Griese Hartmut M. (1944- )
(1)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(1)
Nalaskowski Aleksander (1957- )
(1)
Portmann Rosemarie
(1)
Samlowski Michael
(1)
Stolarczyk Hanna
(1)
Wesołowska Eugenia Anna (1929-2016)
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(5)
Kraj wydania
Polska
(9)
Temat
Oświata
(5)
Oświata dorosłych
(4)
Pedagogika
(3)
Heinrich-Thöne-Volkshochschule (Mülheim an der Ruhr)
(1)
Integracja europejska
(1)
Kobieta
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Miasta partnerskie
(1)
Nauczyciele
(1)
Szkolnictwo
(1)
Uczniowie
(1)
Uniwersytet powszechny
(1)
Współpraca naukowo-techniczna
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Muhlheim an der Ruhr (Niemcy)
(1)
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Informator
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(1)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 300323 (1 egz.)
Książka
W koszyku
("Jedność" dla Dzieci)
Streszczenie: Publikacja włącza się do debaty wokół szkół całodziennych, prowadzonej przez rodziców i pedagogów. Autorka przedstawia wyczerpujące informacje, które pozwalają spojrzeć na całodzienne szkoły z różnych punktów widzenia (Cudowny środek na nieudolny system kształcenia? Całodzienna opieka czy szkoła całodzienna? Szkoła całodzienna - za i przeciw, korzyści czy ograniczenia? Przez cały dzień - szkoła, co sądzą o tym uczniowie?). W przedstawionym modelu szkoły całodziennej najważniejszą rolę odgrywa współpraca szkoły z domem rodzinnym oraz pozaszkolnymi instytucjami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 293643, 293642 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mater. z siódmego niemiecko-polskiego kolokwium, 8-11 maja 1997 r. na Zamku Siebeneichen pod Miśnią.
Bibliogr. przy ref.
Streszczenie: Referaty omawiają m.in.: trendy zmian kształcenia zawodowego w Polsce; zmiany w pedagogice społecznej w okresie społecznych przemian; edukacyjne strategie jako międzynarodowe partnerstwo; reformę programów szkolnych w perspektywie integracji europejskiej w Polsce i w Niemczech; wychowanie estetyczne w szkole współczesnej; pedagogiczny ruch reform na rzecz autonomii szkolnej edukacji w Polsce lat 90; autonomię szkoły w Polsce i w Niemczech ; obraz nauczyciela i perspektywy zawodowe kandydatów na nauczycieli w międzynarodowym ujęciu porównawczym; bilans niemiecko - polskiej współpracy w zakresie nauki o wychowaniu i badań oświatowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278057 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Edukacji Dorosłych ; t. 24)
Bibliogr. przy pracach.
Tekst równol. pol., niem., tł. z pol., niem.
Streszczenie: Prezentując (metodą wywiadów narracyjnych) biografie polskich i niemieckich kobiet w zakresie ich doświadczeń edukacyjnych określono wyniki badań dotyczące sposobów oraz motywów kształcenia, dokształcania, samokształcenia i rekwalifikacji kobiet.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285513 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Edukacji Dorosłych ; t. 8)
Tyt. i tekst równol. niem.-pol.
Streszczenie: Ref. dot. celów współpracy partnerskiej w dziedzinie oświaty dorosłych, polityki oświatowej MEN w zakresie oświaty dorosłych, oceny partnerstwa miast (gmin) polskich i niemieckich, współpracy pol.-niem. w dziedzinie oświaty dorosłych na obszarze przygranicznym, Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej, programów wymiany młodzieży. Podano przykłady form współpracy wybranych miast partnerskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272031 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 137-139.
Tekst częśc. tł. z niem.
Streszczenie: Pokłosie dwóch sesji naukowych zorganizowanych przez Instytut Pedagogiki UMK i Uniwersytet w Oldenburgu. Publikacja zawiera artykuły dotyczące: akademickiego kształcenia nauczycieli - odpowiedniego do reformy szkolnej i w europejskich uwarunkowaniach; zmian zachodzących w strukturze i funkcjonowaniu rodzin niemieckich; przemian oświatowych w Polsce wobec zmian ustrojowych; polskiej edukacji niepaństwowej rozwijającej się po 1989 r.; przejawów, przyczyn i zapobiegania przemocy w szkołach niemieckich. Przedstawiono dwie biografie naukowe: T.Adorno - pedagoga i badacza osobowości oraz I.Illicha - autora wielu książek, w tym "Społeczeństwo bez szkoły".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281420 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji, zamek Wendgräben (pod Magdeburgiem), 23-26 maja 2002 r.
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: W publikacji, oprócz referatu wprowadzającego dotyczącego szkolnictwa polskiego w dobie kryzysu ekonomicznego, wyróżniono główne bloki tematyczne omawiające: kwestie dotyczące roli nauczyciela i kształcenia nauczycieli, społeczno-pedagogiczne aspekty roli nauczyciela, szczególną rolę nauczyciela w czasach społecznej transformacji. Umieszczono zarys europejskiego projektu badawczego, dotyczącego miejsca i roli świadomości europejskiej w "indywidualnych planach" nauczycieli niemieckich, polskich i czeskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289945 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka "Edukacji Dorosłych" ; t. 2)
Tekst częśc. tł. z niem.
Streszczenie: Działalność uniwersytetów powszechnych (Volkshochschulen) - komunalnych instytucji oświatowych prowadzących różne kursy i programy edukacji dorosłych, najczęściej placówek miejskich i bez internatu (w przeciwieństwie do Heimvolkshochschule). Skupiono się na współczesności kształcenia: pozycja i zadania uniwersytetu ludowego w RFN, działalność Niemieckiego Związku Uniwersytetów Ludowych - DVV, Uniwersytetów Ludowych u M~:ulheim nad Rurą i w Siegen oraz ref. poświęcony tendencjom w niemieckiej edukacji dorosłych po 1945 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 268094, 268093 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Edukacji Dorosłych ; t. 16)
Bibliogr. s. 157-160 i przy pracach.
Streszczenie: Tom zawiera artykuły dotyczące opracowania projektu badawczego na temat Europy, przeprowadzonego przez dwa zespoły badawcze: łódzki i hanowerski. Zarówno strona niemiecka jak i polska odnoszą się do zastosowanych w projekcie metod badawczych oraz uzyskanych dzięki nim wniosków na temat Europy. W części teoretycznej pt.:"Europa jako temat w literaturze" dokonano oceny zawartości polskiego czasopisma "Znak" i przedstawiono obraz Europy w znaczącej literaturze naukowej RFN. W części empirycznej dotyczącej wyników współpracy badawczej omówiono metody badawcze: "warsztaty przyszłości", wywiad narracyjno-biograficzny, "dyskusję grupową", wywiad z ekspertem. Dokonano analitycznej oceny treściowej polskiego czasopisma "Europejczyk".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 277683, 277682 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej