Forma i typ
Publikacje fachowe
(26)
Artykuły
(20)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Książki
(12)
Publikacje naukowe
(8)
Druki ulotne
(5)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(15)
Czytelnia
(5)
Autor
Naprawa Renata
(4)
Tanajewska Alicja
(4)
Branicki Andrzej
(2)
Gronkowski Piotr
(2)
Janiszewska Bożena
(2)
Rokicińska Iwona
(2)
Wesołowski Marcin
(2)
Bilewicz-Kuźnia Barbara
(1)
Billewicz Grażyna
(1)
Chmura Joanna (logopeda)
(1)
Czech Kamil
(1)
Czub-Czech Agnieszka
(1)
Elsner Danuta
(1)
Habrom-Rokosz Gabriela
(1)
Karoń Janina
(1)
Kałużny Anna
(1)
Klimkowska Lucyna
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Krukar Mariusz
(1)
Krysiak Beata
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Marek Elżbieta
(1)
Nadrowska Katarzyna
(1)
Nowak Beata (logopeda)
(1)
Skubiszewska Aldona
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Taraszkiewicz-Kępińska Zuzanna
(1)
Tryzno Ewa
(1)
Wąsik Iwona
(1)
Włoch Agnieszka
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Ziajka Wojciech
(1)
Zielińska Krystyna
(1)
Łoskot Małgorzata
(1)
Łyszczarz Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(36)
Kraj wydania
Polska
(37)
Język
polski
(26)
Odbiorca
Nauczyciele
(8)
Przedszkola
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Rodzice
(5)
Nauczyciele fizyki
(4)
Pedagodzy
(4)
Pedagodzy specjalni
(3)
Dyrektorzy
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele chemii
(1)
Nauczyciele geografii
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
Obserwacja pedagogiczna
(22)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(17)
Diagnoza pedagogiczna
(16)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(16)
Dojrzałość szkolna
(12)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Obserwacje astronomiczne
(5)
Fizyka (przedmiot szkolny)
(4)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Nadzór pedagogiczny
(3)
Rozwój poznawczy
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Dyrektorzy przedszkoli
(2)
Dzieci
(2)
Galaktyki
(2)
Gwiazdy
(2)
Kosmologia
(2)
Mowa
(2)
Nauczyciele
(2)
Planety
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Arboretum Bramy Morawskiej (Racibórz)
(1)
Chemia (przedmiot szkolny)
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Hospitacja zajęć
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Język dziecka
(1)
Komety
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Księżyc (satelita Ziemi)
(1)
Meteory i meteoryty
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Obserwacja uczestnicząca
(1)
Ocena pracowników
(1)
Ochrona danych osobowych
(1)
Odroczenie obowiązku szkolnego
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Prawo oświatowe
(1)
Przedszkola
(1)
Rezerwaty przyrody
(1)
Rozwój psychomotoryczny
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Różnice indywidualne
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Widoczność
(1)
Wychowawstwo
(1)
Wywiad socjologiczny
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Temat: czas
2001-
(14)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Racibórz (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
Arkusz obserwacji
(19)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(16)
Artykuł z czasopisma fachowego
(14)
Poradnik
(12)
Karty pracy ucznia
(8)
Ankieta
(5)
Materiały pomocnicze
(5)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(4)
Artykuł z pracy zbiorowej
(4)
Artykuł problemowy
(3)
Instrukcja
(3)
Artykuł z czasopisma chemicznego
(1)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Fotografia astronomiczna
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(36)
Psychologia
(5)
Fizyka i astronomia
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Chemia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
37 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2017
Sierpień - miesiącem spadających gwiazd- perseidów / Marcin Wesołowski, Piotr Gronkowski. W: Fizyka w Szkole z Astronomią. 2017, nr 5, s. 32-36. - 2017.
(Astronomia dla każdego)
Artykuł z czasopisma "Fizyka w Szkole z Astronomią".
Bibliografia na stronie 36.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2017
Zdjęcia nieba - jak nie patrzeć, jak czytać ? / Andrzej Branicki. W: Fizyka w Szkole z Astronomią. 2017, nr 5, s. 40-43. - 2017.
(Astronomia dla każdego)
Artykuł z czasopisma "Fizyka w Szkole z Astronomią".
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2017
Zdjęcia nieba - zastanawiające drobiazgi / Andrzej Branicki. W: Fizyka w Szkole z Astronomią. 2017, nr 6, s. 40-43. - 2017.
(Astronomia dla każdego)
Artykuł z czasopisma "Fizyka w Szkole z Astronomią".
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rok wydania: 2016
Obserwacja rozwoju dziecka zorientowana na zmianę / Barbara Bilewicz-Kuźnia. W: Aktywność poznawcza i działaniowa dzieci w badaniach pedagogicznych s. 66-72. - 2016.
Bibliografia i netografia na stronie 72.
Streszczenie w języku angielskim.
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
Rok wydania: 2015
Sprawność językowa dziecka a gotowość szkolna : kwestionariusz diagnostyczny / Grażyna Billewicz, Beata Nowak. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015. - 52 strony ; 24 cm. + Materiały diagnostyczne : teka (31 kart : ilustracje) ; 22 cm.
W załączniku teka : Sprawność językowa dziecka a gotowość szkolna : materiały diagnostyczne / Grażyna Billewicz, Beata Nowak, Wojciech Ziajka.
Tekst równoległy w języku polskim, angielskim, niemieckim, rosyjskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 313197, 312010 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.012 DIA (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 309116 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2011
Diagnoza gotowości szkolnej pięciolatka / Beata Krysiak, Krystyna Zielińska. - Wydanie 2, poprawione. - Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, copyright 2011. - 62 strony ; ilustracje kolorowe ; 30 cm.
(Zajrzyj i Znajdź)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 309115 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 300682 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.012 DIA (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 303774 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Rok wydania: 2010
Diagnoza dziecka rozpoczynającego naukę w klasie pierwszej / Iwona Rokicińska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010. - Teka (Broszura 28 stron, 31 kart tablic luzem) : ilustracje ; 30 cm.
W nadtytule: Kwestionariusz zgodny z nową podstawą programową.
Streszczenie: Kwestionariusz zawiera: wskazówki do pracy, badanie indywidualne, pomoce potrzebne do przeprowadzenia badania, sposób przeprowadzenia badania, badanie grupowe, ocena przygotowania dziecka - przykładowe oceny oraz arkusz diagnozy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.012 ROK (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Rok wydania: 2010
Bibliografia na stronach 71-[80].
Streszczenie: Autorki definiują pojęcie gotowości edukacyjnej. Opisują najważniejsze obszary rozwoju dziecka: dojrzałość fizyczną i motoryczną, dojrzałość umysłową (poznawczą), emocjonalną i społeczną. Publikacja zawiera arkusz niezbędny do diagnozy gotowości edukacyjnej dziecka. Powstał on na podstawie koncepcji badań dojrzałości szkolnej Aliny Szemińskiej (opublikowany 40 lat temu w pracy "Zapisy do klasy pierwszej szkoły podstawowej"). Autorki zaproponowały również ciekawe scenariusze zajęć, wskazówki dotyczące sposobu obserwacji pedagogicznej dzieci podczas ich diagnozowania oraz zasady informowania rodziców o poziomie gotowości szkolnej dziecka. Uzupełnieniem przewodnika są karty pracy używane podczas diagnozowania dziecka
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 301886, 301885 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.012 DIA (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2009
Bibliografia na stronach 208-217.
Streszczenie: Celem pracy jest ukazanie diagnozy jako ważnego elementu w procesie kształcenia i wychowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Autorki zwracają uwagę na problemy związane z wyrównywaniem szans edukacyjnych i likwidacją zaniedbań rozwojowych, analizują zaburzenia: rozwoju aparatu lokomocyjnego, rozwoju aparatu manipulacyjnego, percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, rozwoju języka, procesu myślenia, procesów emocjonalnych (niedojrzałość emocjonalna, zahamowanie emocjonalne, agresja), procesów dynamiki nerwowej (nadpobudliwość psychoruchowa, zahamowanie psychoruchowe, lęki dziecięce). W publikacji omawiają diagnozę i diagnozowanie (definicje, diagnoza holistyczna), podają metody diagnozowania (obserwacja, analiza wytworów dziecka, dialog, wywiad, dokumentoskopia).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 297086, 297085 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.012 DIA (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
Rok wydania: 2008
Diagnoza edukacyjna dzieci 6-, 7-letnich rozpoczynających naukę / Ewa Tryzno. - Wydanie 3. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2008. - Teka (14, [1] strona, [10] kart tablic luzem) : ilustracje kolorowe ; 31 cm + [6] Arkusz badania : 11 s.
W tece: Diagnoza edukacyjna dzieci 6-, 7-letnich rozpoczynających naukę : (wersja po badaniach pilotażowych) ; Karta pracy dziecka ; Arkusz badania.
Streszczenie: Materiały do wykorzystania w ramach postępowania diagnostycznego w poradni, którego celem jest określenie gotowości dziecka do nauki szkolnej - propozycje ćwiczeń dot. tych wiadomości i umiejętności, które są wskaźnikiem możliwości podjęcia nauki czytania, pisania i liczenia. Krótko scharakteryzowano proponowane narzędzie diagnostyczne. Ukazano analizę wyników badań pilotażowych przeprowadzonych wśród 100 dzieci 6-, 7-letnich w Tczewie i w Gdańsku. Przedstawiono badany zakres wiadomości i umiejętności dziecka 6-, 7-letniego (opracowany na podstawie programu wychowania przedszkolnego "Moje przedszkole" Cz. Cyrańskiego i M. Kwaśniewskiej z 2001 r. DKW-4013-3/01) i instrukcję dla badającego. W skład zestawu wchodzi także 6 egz. arkuszy badań, karty pracy dla dziecka i tablice obrazkowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 295885, 295884 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2008
Streszczenie: Omówiono problem dojrzałości szkolnej pokazując sylwetkę dziecka dojrzałego do podjęcia nauki w szkole i zmiany rozwojowe zachodzące ok. 6 roku życia dziecka, podano metody oceny dojrzałości szkolnej (rózne sfery rozwoju dziecka) wraz z normami rozwojowymi, arkusz oceny dojrzałości szkolnej z instrukcją przeprowadzenia badania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 296009 (1 egz.)
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
Rok wydania: 2007
Kwestionariusz diagnozy dziecka rozpoczynającego naukę w klasie I / Iwona Rokicińska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2007. - Teka (Broszura 23 strony, [28] kart tablice luzem) : ilustracje kolorowe ; 32 cm + [5] Arkusz diagnozy : 15 s.
Bibliografia na stronie 23.
Zawiera: W tece: Kwestionariusz diagnozy dziecka rozpoczynającego naukę w klasie 1 ; Załącznik Nr 1-18 [karty pracy dziecka] ; Arkusz diagnozy.
Streszczenie: Adresowany do nauczycieli, którzy mają określić poziom przygotowania dziecka 6-, 7-letniego do nauki w kl. I (może być wykorzystywany także po okresie elementarzowym lub po roku nauki w celu oceny zmian w rozwoju dziecka). Kwestionariusz umożliwia zdiagnozowanie dziecka w wybranych obszarach funkcjonowania. Pierwsza część kwestionariusza jest przeznaczona do badania indywidualnego, druga - do badania grupowego. Zamieszczono: instrukcję dla badającego, kryteria oceny wykonania zadania, 4 przykładowe oceny dzieci, uzyskane w wyniku badania dzieci w 2005 r. W skład kompletu wchodzi także 5 egz. arkuszy diagnozy i załączniki graficzne służące do wykonywania ćwiczeń przez dziecko. W trakcie diagnozy potrzebne są także inne wskazane środki i materiały dydaktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 295914 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej