Forma i typ
Książki
(32)
Publikacje fachowe
(10)
Publikacje naukowe
(5)
Artykuły
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(32)
tylko na miejscu
(7)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(33)
Czytelnia
(7)
Autor
Sterna Danuta
(3)
Chodoń Irena
(2)
Stróżyński Klemens
(2)
Ziętkiewicz Ewa (1949-2020)
(2)
Ayres Linda R
(1)
Bartkowiak Kinga
(1)
Bartoszewicz Hanna
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Black P. J. (1930- )
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Czabański Bogdan (1927-2003)
(1)
Dix Paul
(1)
Galloway Charles
(1)
Gańko-Karwowska Mariola
(1)
Goźlińska Elżbieta
(1)
Grodzka-Borowska Aleksandra
(1)
Hanisz Jadwiga (1939- )
(1)
Janik Aleksander
(1)
Jastrząb Bogusława
(1)
Jaworski A
(1)
Kamińska Jolanta (pedagogika)
(1)
Kosińska Ewa
(1)
Kostencka Irena
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Ochinowska Hanna
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Paris Scott G. (1946- )
(1)
Pietraszek Barbara
(1)
Piotrowski Marek
(1)
Piróg Danuta (1975- )
(1)
Racinowski Saturnin
(1)
Radzicki Józef
(1)
Rodzińska Elżbieta
(1)
Rudak Leszek
(1)
Składanowski Henryk
(1)
Szaleniec Henryk
(1)
Szmigel Maria Krystyna
(1)
Szyling Grażyna
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Tokarz Tomasz (1976- )
(1)
Walczak Wojciech (1959- )
(1)
Zawadzki Roman
(1)
Łoś Jolanta
(1)
Świętek Agnieszka (1986- )
(1)
Żakowska Małgorzata
(1)
Żmijewska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(2)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(4)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(37)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Nauczyciele
(10)
Gimnazja
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Oceny szkolne
(36)
Metody nauczania
(16)
Nauczanie początkowe
(8)
Efektywność nauczania
(4)
Metody wychowawcze
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Uczenie się
(3)
Egzaminy szkolne
(2)
Geografia (przedmiot szkolny)
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele
(2)
Ocenianie kształtujące
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Uczniowie
(2)
Zastosowania multimediów w edukacji
(2)
Biologia (przedmiot szkolny)
(1)
Cele kształcenia
(1)
Chemia (przedmiot szkolny)
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Eksperymenty
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Ewaluacja
(1)
Fizyka (przedmiot szkolny)
(1)
Historia (przedmiot szkolny)
(1)
Informatyka (przedmiot szkolny)
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Jakość usług
(1)
Język polski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kara (psychologia)
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Moodle
(1)
Motywacja
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie on-line
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Oceny opisowe
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Przyroda (przedmiot szkolny)
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Samokształcenie
(1)
Samopoznanie
(1)
Strategia rozwoju
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(1)
Technika (przedmiot szkolny)
(1)
Uniwersytety otwarte
(1)
Wiedza o społeczeństwie (przedmiot szkolny)
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wypracowania szkolne
(1)
Zastosowania internetu w edukacji
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Zdolności
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(10)
Opracowanie
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Publicystyka
(1)
Raport z badań
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Psychologia
(2)
Filozofia i etyka
(1)
37 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ocenianie uczniów / Saturnin Racinowski. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwa Szkolnictwa Zawodowego, 1959. - 235, [1] s. : ilustracje ; 21 cm.
Bibliogr. s. 229-234.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 056895, 39389, 39178, 39041 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 38785 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Praca i Zarządzanie w Szkole)
ISBN: 83-7195-653-3
Bibliogr. s. 165.
Streszczenie: Książka zawiera wiele praktycznych wiadomości dotyczących ustalania oceny szkolnej (zwłaszcza drogą pomiaru dydaktycznego). Nastawiona jest przede wszystkim na wyeksponowanie pedagogicznego znaczenia oceniania szkolnego, to znaczy na teoretyczne i praktyczne ukazanie metod komunikowania ocen. Wyposażona jest w słownik pojęć pedagogicznych zwiazanych z ocenianiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286352, 286317 (2 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-87958-56-5
Ocenianie wewnątrzszkolne a ocenianie zewnętrzne / oprac. Adam Brożek, Danuta Grabowska. Moduł 2, Podstawa programowa a standardy wymagań egzaminacyjnych i szkolne zestawy programów nauczania / oprac. Zofia Lisiecka, Cecylia Słowińska. Moduł 3, Opracowanie sprawdzianu i egzaminów / oprac. Lucyna Grabowska. Moduł 4, Konteksty kształcenia i ich uwzględnianie / oprac. Janusz Żmijski, Marek Grondas. Moduł 5, Szkolna analiza wyników sprawdzianów zewnętrznych : (na podstawie wyników sprawdzianu 2002) / oprac. Adam Brożek.
Streszczenie: Pakiet poświęcony: budowaniu związku pomiędzy ocenianiem a podstawami programowymi, szkolnym zestawom programów nauczania, standardom wymagań egzaminacyjnych, ukazywaniu problemu oceniania w kontekście procesu kształcenia oraz analizie wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287230 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-85434-93-3
Bibliogr. s. 163-164. Indeks.
Streszczenie: Praktyczny poradnik przygotowujący nauczycieli, dyrektorów szkół i kadrę egzaminacyjną do egzaninów przewidzianych na 2002 rok. Przedstawia strukturę i zadania Centalnej Komisji Egzaminacyjnej oraz Okręgowych Komisji Egzaminacyjnych. Omawia m.in. kto może zostać egzaminatorem, jak tworzyć koncepcję arkusza egzaminacyjnego, jak prowadzić analizę ilościową wyników egzaminu, jak przygotować uczniów do egzaminów zewnętrznych. W pracy zawarto przykład planu arkusza egzaminacyjnego i kartoteki, opis zadań sprawdzających wymagania egzaminacyjne, analizę jakościową arkusza, wyniki uczniów (materiał zaczerpnięto z pilotażowego egzaminu dojrzałości z geografii oraz badań kompetencji uczniów klas VIII z jęz. pol. i matematyki w 2000 roku).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 282248, 282247, 282246 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Dobrego Nauczyciela)
ISBN: 83-02-09436-6
Bibliogr. s. 40.
Streszczenie: Przedstawiono: porównanie planowania skierowanego na wynik procesu dydaktycznego z planowaniem zorientowanym na materiał nauczania, najczęściej spotykane określenia celów i ich charakterystykę, taksonomię celów nauczania, strukturyzację materiału nauczania, wymagania programowe i ich poziomy, procedurę tworzenia planu wynikowego, kartotekę testu sumującego jako reprezentację wymagań programowych i zestawienia zbiorcze wyników sprawdzania sumującego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290075 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118200 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-89163-42-4
Bibliogr. s. 176-180.
Streszczenie: Teoretyczne i praktyczne rozwiązania dotyczące procesu oceniania szkolnego. Autor omawia pedagogiczny wymiar oceny ucznia, strukturę procesu oceniania (system wewnątrzszkolny, przedmiotowy system, planowanie i opracowanie procesu sprawdzania), poddaje analizie krytycznej wyniki nauczania (m.in. pedagogizacja rodziców) oraz w badaniach przedstawia niekorzystne konsekwencje frontalnego traktowania wychowanków i ocenianie szkolne w poglądach nauczycieli szkół różnego szczebla.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 297530, 295758, 295757 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 39-41.
Streszczenie: Opracowanie przybliża niektóre terminy, pojęcia oraz zwroty związane z opiniowaniem i ocenianiem szkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289170 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kłopoty z kruszeniem betonu / Aleksander Janik. - Kraków : "Alwa", 1991. - 162, [2] s. ; 21 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 262827 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159586, 159585, 159583 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedstawiono wskazówki do konstruowania planu rozwoju szkoły oraz przykładowe: misję szkoły (w środowisku szkoły Ambasada Chile); wizję szkoły; cele; ocenę sytuacji obecnej, kierunki, sposoby działania i/lub kryteria sukcesu, harmonogram działań w zakresie: edukacji zdrowotnej, metod aktywizujących ucznia, czytelnictwa uczniów. Wymieniono planowane formy doskonalenia nauczycieli, obszary ewaluacji pracy szkoły (mierzenia jakości), narzędzia mierzenia jakości, etapy diagnozowania; wskazano zagadnienia prawne ewaluacji wewnątrzszkolnego systemu oceniania, przykładowy plan jego ewaluacji z kwestionariuszami ankiet.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 281456 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 251-252.
Streszczenie: Przedstawienie problematyki oceniania. Przyjrzenie się systemowi oceniania i jego podstawom prawnym w Polsce. Omówienie: definicji i rodzajów oceniania; skal ocen; oceniania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych; zasad oraz sposobów tworzenia i interpretowania różnorodnych narzędzi pomiaru, mogących służyć nauczycielowi w procesie oceniania. Teoria przeplatana przykładami. Każdy rozdział kończy się krótkim podsumowaniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283813, 283812 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 147-151. Streszcz.
Streszczenie: Książka przedstawia jedną z metod badania i analizy danych empirycznych - metodę ewaluacji (proces oceniania podporządkowany celom: zwiększenia kontroli, podtrzymania tego co korzystne, a wyeliminowania tego co niekorzystne). Przedmiotem badań jest ocenianie szkolne, na przykładzie wypracowań: strategie oceniania, konstrukcja technik badawczych, analiza wyników eksperymentu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 269410, 269409 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 80.
Streszczenie: Przedstawiono: funkcje i role oceny szkolnej, sposoby zbierania przez szkołę informacji o uczeniu się ucznia, sytuacje, w których nie można lub nie powinno się oceniać ucznia, wskazówki dla nauczyciela do sprawiedliwego oceniania ucznia i formułowania komentarza do oceny, błędy w ocenianiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281938, 281688 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 148-152.
Streszczenie: W pracy o charakterze empiryczno-teoretycznym podano cel, hipotezy i procedurę badań oraz dokonano próby określenia poziomu osiągnięć szkolnych dzieci lekko upośledzonych umysłowo. Przedstawiono preferencje nauczycieli w zakresie wykorzystania skali stopni szkolnych w odniesieniu do rzeczywistych umiejętności ucznia. Zaprezentowano poglądy i rozwiązania prawne dotyczące oceniania uczniów. Dokonano charakterystyki dzieci upośledzonych umysłowo w aspekcie oceniania ich postępów w nauce oraz wyników pomiaru dydaktycznego z j. polskiego i matematyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276639 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 276640 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-01-17756-0
Bibliogr. s. 138-139.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 309124 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W załączniku: Arkusz obserwacji osiągnięć edukacyjnych uczniów klas 1-3.
Streszczenie: Książka zawiera m.in.: kryteria oceny, arkusze obserwacyjne, sprawdziany wiedzy i umiejętności oraz przykładowe opisy osiągnięć edukacyjnych uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279259, 279258, 279257, 279256, 279255 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 330)
Bibliogr. s. 97-102.
Streszczenie: Rozważania na temat rozmaitych aspektów oceniania w edukacji wczesnoszkolnej oraz umiejętności zawodowych nauczyciela klas I-III (ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności oceniania). Propozycje modelowych rozwiązań w zakresie umiejętności oceniania dot. techniki treningu twórczości, umiejętności komunikacyjnych, umiejętności obserwacji aktywności uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285454 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Akademii SUS)
Bibliogr. s. 143-147.
Streszczenie: Praca jest relacją z badań na temat oceniania kształtującego, które przeprowadzono w angielskich szkołach w latach 1999-2001. Autorzy przedstawiają praktyczne rozwiązania oceniania pracy ucznia. Wskazują na jej istotną funkcję jako pomoc w nauce i mobilizowanie ucznia do pracy a przede wszystkim służące poprawie procesu nauczania (nauczyciel staje się opiekunem i przewodnikiem). Podczas tego projektu nauczyciele brali pod uwagę takie obszary jak: zadawanie pytań, informacja zwrotna, dzielenie się z uczniami kryteriami oraz samoocena.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 293628 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mój świat : jak oceniać w kształceniu zintegrowanym / Irena Chodoń, Ewa Ziętkiewicz. - Wyd. 2 rozsz. - Wrocław ; Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2003. - 132 s. : ilustracje ; 24 cm.
Bibliogr. s. 132.
Streszczenie: W porównaniu z poprzednim wydaniem niniejsze zostało rozszerzone o zagadnienia dotyczące kształtowania u dzieci umiejętności samooceny i progu między kształceniem zintegrowanym a kształceniem systematycznym w klasach IV-VI. W aneksie zamieszczono aktualne (z IV 2003 r.) przepisy prawne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 293591, 289210, 289209, 286247 (4 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej