Form of Work
Książki
(3)
Status
available
(2)
only on-site
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(2)
Author
Fuszara Małgorzata (1951- )
(1)
Gilejko Leszek (1932-2013)
(1)
Olubiński Andrzej (1950- )
(1)
Tudek Andrzej
(1)
Year
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Country
Poland
(3)
Subject
Opinia publiczna
(3)
NZSS "Solidarność"
(1)
Nauczyciele
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Robotnicy
(1)
Rola społeczna
(1)
Uczniowie
(1)
Związki zawodowe
(1)
Subject: time
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(2)
3 results Filter
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 354-359 i przy rozdz.
Streszczenie: Prawne podstawy ingerencji sądów w sprawy rodzinne na podstawie badań o roli prawa w powoływaniu i rozwiązywaniu związków między małżonkami i w sprawach nieletnich dzieci. Autorka dokonała analizy akt sądowych, przeprowadziła wywiady, obserwowała czynności sądowe, badała opinię publiczną. Przedstawione w pracy zagadnienia dotyczą: prawnych podstaw zawarcia małżeństwa i rozwodu; sytuacji dziecka rozwodzących się rodziców; ustalenia ojcostwa; uprawnień sądów rodzinnych; spraw i postępowania wobec nieletnich. W prezentowanych przykładach uwzględniono także sądownictwo w świecie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-J-b-330 279623 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 232018 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 199-206.
Streszczenie: Koncepcje teoretyczne roli społecznej i jej związków z wychowaniem, orientacje badawcze nad rolą nauczyciela i ucznia. Omówienie założeń i wyników badań przeprowadzonych w woj. toruńskim w r. 1987 wśród uczniów klas III-VIII szkół podstawowych i II i V szkół ponadpodst., rodziców oraz nauczycieli i dyrektorów szkół. Celem badań była analiza charakteru identyfikacji nauczycieli i uczniów z pełnionymi przez nich rolami - na ile świadomość nauczycieli oraz uczniów odzwierciedla gotowe i nadane "przepisy" roli, a na ile kształt roli ma charakter subiektywny, podmiotowy. Zmienną niezależną były cechy społ.-demograficzne badanej populacji, a zmienną zależną - poszczególne komponenty roli wraz z jej psychospołecznymi uwarunkowaniami.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 283341 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-F-c-128 PNS 283342 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again