Form of Work
Książki
(41)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(2)
Proza
(1)
Status
available
(33)
only on-site
(29)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(34)
Czytelnia
(29)
Author
Sawa Barbara
(4)
Zakrzewska Barbara
(4)
Pomirska Zofia
(3)
Zakrzewska Danuta
(3)
Balejko Antoni (1935- )
(2)
Czajkowska Irena (?-2008)
(2)
Herda Kazimierz (1938-2008)
(2)
Pętlewska Halina
(2)
Sawicka Barbara
(2)
Skibińska Helena
(2)
Wiatrowska Leokadia
(2)
Baran Joanna (psycholog)
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Braun Eldon M. (1943- )
(1)
Davis Ronald D. (1942- )
(1)
Dziemiańczuk Tadeusz
(1)
Giermakowska Alicja (1954- )
(1)
Górniewicz Ewa (1959- )
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Jałowiecka Aneta
(1)
Jurek Anna (pedagog)
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Kos Barbara
(1)
Kossow Hans-Joachim
(1)
Miązek Dorota
(1)
Nowicka Ewa (pedagog)
(1)
Petrus Paulina
(1)
Skrzetuska Ewa (1951- )
(1)
Stępkowska Zofia (1928-2015)
(1)
Suwalska Elżbieta
(1)
Turewicz Wanda
(1)
Waleszkiewicz Kamila
(1)
Wieczorek Dorota
(1)
Wypych Agnieszka
(1)
Wąsik Iwona
(1)
Zając Wojciech (1969- )
(1)
Year
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(4)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(43)
Language
Polish
(3)
Audience Group
Nauczyciele
(4)
Dzieci
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Gimnazja
(2)
Logopedzi
(2)
Rodzice
(2)
Szkoły ponadgimnazjalne
(2)
Szkoły podstawowe
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Pisanie
(42)
Czytanie
(37)
Dysleksja i dysgrafia
(14)
Dziecko
(14)
Język polski
(13)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Mowa
(3)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(3)
Gry edukacyjne
(2)
Korekcja mowy
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Afazja
(1)
Czytanie i pisanie
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Matematyka
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Spostrzeganie
(1)
Uczenie się
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Genre/Form
Poradnik
(12)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Materiały pomocnicze
(4)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Bibliografia adnotowana
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(7)
Językoznawstwo
(2)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
43 results Filter
Book
In basket
Date of publication: 2001
Bibliogr. s. 60-61.
Do zajęć edukacyjnych i terapeutycznych.
Streszczenie: Scenariusze zawierają ćwiczenia usprawniające dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania oraz w nauce matematyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-110 283261 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 2000
Na okł. podtyt.: terapia pedagogiczna.
Bibliogr. s. 171.
Streszczenie: M.in.: krótkie wskazanie form pomocy dzieciom z zaburzeniami rozwojowymi, organizacja pracy korekcyjno-kompensacyjnej, kwestionariusz objawów dysleksji u dorosłych M. Vinegrada, analiza błędów ortograficznych popełnianych przez uczniów w starszym wieku szkolnym, metoda kalkowania G. Fernald w rehabilitacji dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania, propozycje ćwiczeń dla uczniów z dysortografią wg różnych rodzajów trudności w pisowni wyrazów języka polskiego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 281206 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-102 281207 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 2000
Bibliogr. s. 183-186.
Streszczenie: Książka stanowiąca podsumowanie stanu wiedzy na temat dysleksji i dysgrafii. Przedstawiono: wiedzę nt. procesu czytania i pisania oraz różnic w przetwarzaniu informacji; definicje, objawy, przyczyny i następstwa trudności w czytaniu i pisaniu; rodzaje diagnozy, procedurę i opracowanie wyników badań trudności w czytaniu i pisaniu; programy i organizację zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (zamieszczono przykłady ćwiczeń). W aneksach zamieszczono zestaw narzędzi do diagnozy pedagogicznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 283893 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-174 283881 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 1999
Kwestionariusz obrazkowy : do badania mowy i prowadzenia terapii logopedycznej / A. Balejko. Wyd. 4 popr. Białystok 1999.
Bibliogr. s. 266-268.
Streszczenie: Autor zebrał materiał swoich poprzednich książek: "Jak usuwać wady mowy", "Uczmy się ojczystej mowy", "Pomagam dziecku w mówieniu, czytaniu i pisaniu" i uzupełnił rozdział o jąkaniu (o wybrane początkowe rozdziały ze swojej pracy "Porozmawiajmy o jąkaniu") i afazji (potrzeby osoby z afazją, logopedyczna pomoc choremu, opis przypadku dorosłego chorego). Pozostałe części dot. nauki czytania i pisania (uwarunkowania anatomiczne i fizjologiczne, zasady i wskazówki dot. przygotowywania dziecka przez rodziców) oraz bezpiecznej pomocy terapeutycznej (zasady, cele diagnozowania osób z trudnościami, stosowanie Nootropilu w dysleksji).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 278457 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-97 PNS 278458 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 1998
ISBN: 83-02-06796-2
Streszczenie: Zeszyt tak jak poprzednie z serii - przeznaczony do pracy z dziećmi, które mają specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu, zawiera ćwiczenia z instrukcjami na materiale graficznym i literowo-wyrazowym. Uwzględniają one psychologiczną zasadę, że u podłoża umiejętności czytania leżą procesy analizy i syntezy w sferze słuchowej, wzrokowej oraz funkcje psychomotoryczne.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 276375 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. III-D-112 PNS 276376 (1 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 1998
(Logopedia)
Bibliogr. s. [37-38].
Streszczenie: Krótkie opracowanie poświęcone podstawowym zagadnieniom dysleksji, dysgrafii i dysortografii (rozszerzona wersja artykułu z "Wiedzy i Życia"). Omówiono istotę i symptomy dysleksji w rozwoju dziecka, a następnie u dzieci uczących się czytać, podano propozycje kilku ćwiczeń w zapamiętywaniu liter i czytaniu. Następnie omówiono, posługując się reprodukcjami przykładów fragmentów uczniowskich rękopisów, zaburzenia, które mogą ujawniać się w charakterze pisma, a wśród nich dysgrafię. Podano główne wyznaczniki dysortografii, których znajomość jest konieczna przy diagnozowaniu i terapii dysortografii, wraz z reprodukcjami fragmentów rękopisów uczniów, i propozycje technik terapii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 275929, 275928 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 1998
(Psychologia, Pedagogika)
Bibliografia strony 230-232.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316118 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 1997
Bibliogr. s. 211-217.
Streszczenie: Książka jest kontynuacją i rozszerzeniem problematyki przedstawionej w pracy "Komputer w diagnozie i terapii pedagogicznej" pod red. B. Siemienieckiego. Omawia teoretyczne podstawy procesów profilaktyki i terapii dzieci z zaburzeniami w nauce czytania i pisania. Podaje przykłady zastosowania technik komputerowych w diagnozie i w terapii pedagogicznej oraz konstruowania indywidualnych programów rewalidacji w zależności od konkretnego przypadku deficytu rozwojowego dziecka. Proponuje dwie koncepcje działań reedukacyjnych dla dzieci z zaburzeniami w nauce czytania i pisania: klasyczną (tradycyjną) i nowoczesną, wykorzystującą techniki komputerowe; obie - uzupełniając się prowadzą do trafnej diagnozy i skutecznej terapii.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 276479 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. III-D-111 PNS 276480 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 1997
Opis wg okł.
Streszczenie: Drugi (z planowanych 6) zeszytów ćwiczeń przeznaczonych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu i ich rodziców. Omówiono krótko przyczynę zamieniania przez dziecko liter podobnych pod względem graficznym. Podano krótkie wskazówki do ćwiczeń. Ćwiczenia przedstawione w tym zeszycie służą eliminowaniu błędów polegających na zamianie liter b - d, g - p, a - o, m - n. Początkowo są to ćwiczenia na materiale nieliterowym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 275203 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. III-D-107 275204 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 1997
Opis wg okł.
Streszczenie: Pierwszy (z planowanych 6) zeszytów ćwiczeń przeznaczonych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu i ich rodziców. Omówiono krótko błędy popełniane przez tych uczniów jako wynik opóźnień i zaburzeń rozwoju percepcji, wymowy, rozwoju ruchowego. Podano krótkie wskazówki do ćwiczeń. Ćwiczenia przedstawione w tym zeszycie służą opanowaniu przez dziecko samogłosek, spółgłosek, wyrazów jedno- i dwusylabowych w oparciu o rozwijanie umiejętności słuchowych, wzrokowych i manualnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 274873 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. III-D-104 PNS 274874 (1 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 1996
Bibliogr. s. 148-150.
Streszczenie: Materiały do zajęć kompensacyjnych opracowane na podstawie fachowej literatury tematu, doświadczeń autorki oraz nauczycieli klas początkowych. Przedstawiono: psychofizjologiczne i rozwojowe uwarunkowania czynności czytania i pisania, symptomy, przyczyny oraz konsekwencje zaburzeń percepcyjnych, metody badania percepcji słuchowej, wzrokowej, motoryki oraz lateralizacji. Podano także wiele ćwiczeń usprawniających funkcje słuchowe, wzrokowe i ruchowe. Pracę kończą 3 przykładowe konspekty zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz wzór indywidualnego arkusza postępów ucznia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 253838 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-c-200 253839 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 1996
(Psychologia, Pedagogika)
Bibliogr. s. 230-232.
Streszczenie: Poradnik metodyczny adresowany do nauczycieli nauczania początkowego, stanowi pomoc w organizowaniu pracy terapeutycznej z dziećmi, które mają trudności w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Autorzy koncentrują się na trudnościach specyficznych, spowodowanych zaburzeniami funkcji percepcyjno-motorycznych. Zawarty w książce zestaw wielostronnych ćwiczeń oraz konspektów zajęć stanowi zweryfikowany praktycznie materiał do zajęć indywidualnych i grupowych z uczniami.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 274101 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-51 272980 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 1996
Opis wg okł.
Streszczenie: Zbiór konspektów przeznaczonych do pracy z dziećmi z mikrodeficytami rozwojowymi w zespołach korekcyjno-kompensacyjnych. Całość tworzą cztery zeszyty. Zeszyt I zawiera konspekty z etapu wstępnego terapii pedagogicznej z ćwiczeniami o charakterze ogólnorozwojowym: podpisywanie obrazków za pomocą głosek, usprawnianie grafomotoryki ręki i ćwiczenia koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, tworzenie wyrazów wielosylabowych z sylab otwartych, kształtowanie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowej, kordynacji wzrokowo-słuchowej oraz orientacji przestrzennej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-80/1 273333 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-80/3 273333 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-80/4 273333 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 1995
(Uczmy Dzieci Zabawowo, Skutecznie i Bezstresowo)
Dla nauczycieli, terapeutów i rodziców.
Streszczenie: Na całość niniejszego tytułu składają się obok poradnika dwie części z układankami, rozsypankami oraz loteryjkami obrazkowymi i sylabowo-wyrazowymi. Materiały te zbierają wieloletnie doświadczenia autorek z pracy z dziećmi dyslektycznymi. Służą one tworzeniu podstaw nauki czytania i pisania, szczególnie u dzieci z wymienionymi zaburzeniami, lecz mogą być też wykorzystane w okresie przedszkolnym i początkach nauczania wszystkich dzieci. Poradnik stanowi zbiór wskazań metodycznych do pracy z cz. I i II.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. III-D-93/3 253427 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 1994
Jeżeli dziecko źle czyta i pisze / Barbara Sawa. - Wyd. 4 popr. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1994. - 180 s., [1] k. złoż. tabl. : ilustracje (w tym kolor.) ; 20 cm.
(Psychologia, Pedagogika)
ISBN: 83-02-02924-6
Bibliogr. s. 179-180.
Streszczenie: Poprawione 4 wydanie cieszącej się popularnością u rodziców i nauczycieli książki. Uzupełniono najbardziej część teoretyczną i zalecaną bibliografię, a najmniej proponowane ćwiczenia. Część teoretyczna obszerniej omawia dojrzałość dziecka do rozpoczęcia nauki szkolnej, początkowe trudności w pisaniu i czytaniu oraz problem wczesnego wykrywania zaburzeń wraz z zastosowaniem profilaktyki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 268476 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-29 268477 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Date of publication: 1987
Jeżeli dziecko źle czyta i pisze / Barbara Sawa. - Wyd. 3 popr. i rozsz. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1987. - 174, [1] s., [1] k. tabl. : ilustracje (w tym kolor.).
Bibliogr. s. 174-[175].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 230556, 230064, 230063, 230062, 230061 (5 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 212321, 212320 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-69 204025 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 1976
Bibliogr. s. 76-77.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 308816, 273493 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-26 137545 PNS (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again