Forma i typ
Artykuły
(24)
Publikacje naukowe
(21)
Książki
(9)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Czytelnia
(3)
Autor
Zawisza-Chlebowska Teresa
(3)
Rymarkiewicz Jan (1811-1889)
(2)
Artowicz-Skowrońska Iwona
(1)
Bojar Beata
(1)
Buchała Antoni
(1)
Commichau Anka (1966- )
(1)
Grodecka Ewa
(1)
Konieczka-Śliwińska Danuta
(1)
Korolko Mirosław (1935-2006)
(1)
Kosyra-Cieślak Teresa
(1)
Krzemińska Joanna
(1)
Lange Katarzyna
(1)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(1)
Lichański Jakub Zdzisław (1946- )
(1)
Matusiak Barbara
(1)
Matuszczyk-Podgórska Bożena (1956- )
(1)
Mirgos Marta
(1)
Nawrot Kamila
(1)
Nowicki Michał (pedagog)
(1)
Pawliszak Leokadia
(1)
Pyszczek Grzegorz
(1)
Roszak Małgorzata
(1)
Sawrycki Władysław (1937- )
(1)
Siejka Piotr
(1)
Sobczak Barbara
(1)
Swat-Pawlicka Magdalena
(1)
Szabelska Teresa
(1)
Tański Paweł (1974- )
(1)
Winkler Maud (1968- )
(1)
Wowak Jarosław
(1)
Wykurz Urszula
(1)
Zakrzewska-Okrojek Agata
(1)
Zgółkowa Halina (1947- )
(1)
Zielińska Anna
(1)
Łazewski Jerzy
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(2)
1860 - 1869
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(24)
Odbiorca
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Nauczyciele
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Retoryka
(33)
Metody nauczania
(22)
Język polski (przedmiot szkolny)
(8)
Szkoły ponadpodstawowe
(7)
Szkoły podstawowe
(6)
Lektura szkolna
(4)
Recytacja
(4)
Kreatywne pisanie
(3)
Nauczanie
(3)
Sztuka pisania
(3)
Argumentacja
(2)
Język potoczny
(2)
Literatura
(2)
Literatura polska
(2)
Narracja
(2)
Podstawa programowa
(2)
Proza
(2)
Rodzaje i gatunki literackie
(2)
Stylistyka
(2)
Brzechwa, Jan (1900-1966)
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dzieci
(1)
Emisja głosu
(1)
Etykieta językowa
(1)
Historia (przedmiot szkolny)
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Język polski
(1)
Katolicyzm
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Metafora
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie papieskie
(1)
Renesans
(1)
Rozmowa
(1)
Saint-Exupéry, Antoine de (1900-1944)
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Słownictwo
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Tematy i motywy
(1)
Uczniowie
(1)
Wartość
(1)
Wielojęzyczność
(1)
Ćwiczenia oddechowe
(1)
Temat: dzieło
Akademia Pana Kleksa
(1)
Petit Prince
(1)
Temat: czas
2001-
(20)
1801-1900
(2)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(21)
Artykuł z pracy zbiorowej
(21)
Materiały pomocnicze
(11)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Poradnik
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(25)
Językoznawstwo
(19)
Literaturoznawstwo
(14)
Psychologia
(3)
Historia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
ISBN: 83-87079-93-6
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Przegląd doświadczeń i przemyśleń dotyczących teoretycznych i praktycznych problemów związanych z nauczaniem retoryki na wszystkich etapach kształcenia. Pozycja omawia retorykę jako metodę kształcenia oraz treści związane z retoryką pracy, debatą, rolą retoryki w życiu społecznym i politycznym, treningiem aktorskim. Zawiera artykuły przedstawiające praktyczne rozwiązania dydaktyczne dotyczące nauczania retoryki w gimnazjum i w liceum oraz artykuł o nauczaniu retoryki w Szwecji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287375 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7177-743-1
M.in. Michał Rusinek „Uświadamianie retoryki” s. 9-15; Rypel, Agnieszka „Dydaktyka retoryki – retoryka w dydaktyce. O możliwościach wykorzystania retoryki w doskonaleniu procesu edukacji” s. 54-60; Jacek Wasilewski „Granice retoryki. O modelu nauczania retoryki w świecie zmediatyzowanym” s. 75-85.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 302769, 301094 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Otwarte Teczki Innowacji Pedagogicznych ; no 02)
ISBN: 83-85910-73-5
Opis wg okł., 5 t. w tece.
Bibliogr. s. 22, 46.
Streszczenie: W pierwszym opracowaniu ukazano znaczenie retoryki we współczesnej Polsce i jej historię w szkolnictwie. Autor stara się przekonać nauczycieli, głównie polonistów do reflekcji nad możliwością nauczania retoryki. Prezentuje podział teorii retoryki na działy i daje wskazówki dot. sposobu włączenia retoryki do nauczania w szkole średniej. W drugiej pracy omawia rodzaje perswazji, rodzaje argumentów, zasady kompozycji mowy, dostosowanie języka do intencji nadawcy, tematu i adresata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276020 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7318-922-5
Bibliogr. s. [241]-243.
Spis treści również ang.
Streszczenie: Poradnik ukazujący, jak budować kontakt z audytorium, jak uruchomić w słuchaczach proces refleksji, jak prezentować to, co ma się do powiedzenia i jak optymalizować efekty uczenia. Obok teoretycznych wywodów (w świetle osiągnięć i odkryć psychologii komunikacji), znajdują się tu przykłady, ćwiczenia i konkretne wskazówki związane z praktyką wykładowcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 295547, 295546, 295027 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nauka prozy / przez Jana Rymarkiewicza. - Poznań : Księgarnia J. K. Żupańskiego, 1855 (Poznań : N. Kamieński i S-ka). - [3], IV, 123 s. ; 22 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 013077 PdA, 013070 PdA, 012281 PdA (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nauka prozy czyli stylistyka / przez Jana Rymarkiewicza. - Wyd. 2 przer. i powiększ. - Poznań : Jan Konstanty Żupański, 1863 (Poznań : M. Zoen). - [8], 264 s. ; 21 cm.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. S 972 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 013073 PdA (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Publikacje Instytutu Historii UAM ; nr 43)
ISBN: 83-86650-39-7
Bibliografia na stronach 221-[224].
Streszczenie: Przedstawienie klasycznego i współczesnego rozumienia retoryki, jej definicji, kierunków badań, a także wyznaczonych jej funkcji i zasad konstruowania wypowiedzi (głównie tekstowej). Omówienie kompozycji narracji podręcznikowej - jej wysłowienia, czyli użytych w celach perswazyjnych różnego rodzaju figur i tropów retorycznych. Analiza środków stylistycznych w podręcznikach szkolnych oraz retorycznych relacji autorów podręczników szkolnych z czytelnikami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.016:94 KON (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mater. z konferencji, Toruń, 16-17 października 2002 r.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Streszczenie: Zgromadzone artykuły ujmują problematykę głosowej interpretacji tekstu w świetle metodologii literackiej, historii literatury, językoznawstwa, dydaktyki artystycznego rzemiosła. Omawiają dotychczasowe osiągnięcia polskiej dydaktyki w zakresie pięknej recytacji, a także poprawnej estetycznej wymowy koniecznej w praktyce językowej dnia codziennego, której powinna uczyć szkoła na każdym poziomie kształcenia. Prezentują np. sztukę recytacji z perspektywy doświadczeń konkursowych, interpretacje poezji śpiewanej, deklamacje w średniowiecznej teorii retorycznej i praktyce szkolnej, głośne czytanie i deklamacje w szkolnej edukacji polonistycznej w latach 1870-1918 oraz kształcenie recytacyjne w szkole XX-lecia międzywojennego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 288115 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; no 2059)
ISBN: 83-229-1794-5
Bibliogr. s. 171-173.
Streszczenie: W zbiorze artykułów podjęto zagadnienie procesu interpretacji słowa w sensie lingwistycznym, retorycznym i literackim. Na uwagę zasługują: metodyczno-pedagogiczne opracowania mickiewiczowskich lektur w procesie szkolnej edukacji polonistycznej; projekty trzech lekcji poświęconych nadużywaniu języka w wypowiedziach prasowych oraz obrony mowy i człowieka w wypowiedziach poetyckich; rozważania o retoryce w odniesieniu do celów kształcenia, strategii nauczania-uczenia się, aktywności, postaw i ról ucznia, kategorii retorycznych i dydaktycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278044 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej