Forma i typ
Książki
(32)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Artykuły
(4)
Czasopisma
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(28)
tylko na miejscu
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(29)
Czytelnia
(5)
Autor
Wyczesany Janina (1937- )
(7)
Ariès Philippe (1914-1984)
(2)
Czech-Włodarczyk Celina
(2)
Gris Noah
(2)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(2)
Potulicka Eugenia (1944- )
(2)
Bambrowicz Olga
(1)
Bonnerot Jean (1882-1964)
(1)
Cytlak Izabela
(1)
Dowjat Tadeusz
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gogolewski Edmond (1936- )
(1)
Gogłuska Stanisław
(1)
Hruzd-Matuszczyk Alicja
(1)
Juraś-Krawczyk Barbara
(1)
Kamińska Janina (pedagog)
(1)
Konarska Barbara
(1)
Kormanowa Żanna (1900-1988)
(1)
Krasuska-Betiuk Marta
(1)
Kurdybacha Łukasz (1907-1972)
(1)
Lewicki Józef (1882-1942)
(1)
Małachowski Ryszard (1960- )
(1)
Nawroczyński Bogdan (1882-1974)
(1)
Nowakowska-Siuta Renata (1970- )
(1)
Piechaczek-Ogierman Gabriela
(1)
Potocki Antoni (1867-1939)
(1)
Pugacewicz Iwona H
(1)
Pęcherski Mieczysław (1908-1986)
(1)
Sawecka Halina Bernarda (1935- )
(1)
Skłodowski Bogdan (1978- )
(1)
Szarras Henryk ( -2005)
(1)
Wróbel Tadeusz (1910-1987)
(1)
Wróblewska Teresa (pedagogika)
(1)
Łepkowski Tadeusz (1927-1989)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(3)
1950 - 1959
(1)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(1)
1900 - 1909
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(37)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(9)
Pedagodzy
(2)
Politycy
(2)
Temat
Szkolnictwo
(12)
Szkolnictwo polonijne
(9)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Niepełnosprawność intelektualna
(7)
Oligofrenopedagogika
(7)
Szkolnictwo specjalne
(7)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Pedagogika porównawcza
(3)
Dzieci
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Obyczaje i zwyczaje
(2)
Polacy za granicą
(2)
Polityka oświatowa
(2)
Rodzina
(2)
Socjologia edukacji
(2)
Szkoła Polska na Batignolles (Paryż)
(2)
Dzieciństwo
(1)
Gimnazjum i Liceum im. Cypriana Norwida (Villard-de-Lans)
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kształcenie
(1)
Libelt, Karol Fryderyk (1807-1875)
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika
(1)
Studenci z niepełnosprawnością
(1)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo średnie
(1)
Szkoły katolickie
(1)
Université de Nancy
(1)
Université de Paris
(1)
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (Poznań)
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Współpraca naukowo-techniczna
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wyższa Szkoła Polska (Paryż)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(16)
1801-1900
(10)
2001-
(10)
1945-1989
(5)
1989-2000
(5)
1918-1939
(2)
1939-
(2)
1989-
(2)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Francja
(18)
Polska
(10)
Belgia
(7)
Paryż (Francja)
(3)
Europa
(2)
Finlandia
(2)
Hiszpania
(2)
Holandia
(2)
Litwa
(2)
Niemcy
(2)
Norwegia
(2)
Portugalia
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Rosja
(2)
Szwajcaria
(2)
Szwecja
(2)
Wielka Brytania
(2)
Włochy
(2)
Nancy (Francja)
(1)
Polacy za granicą
(1)
Praga (Czechy)
(1)
RFN
(1)
Strasburg (Francja ; okolice)
(1)
Strasburg (Francja)
(1)
Villard-de-Lans (Francja)
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Podręcznik
(9)
Artykuł z pracy zbiorowej
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Opracowanie
(2)
Czasopismo francuskie
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Historia
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
37 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 151)
Bibliogr. s. 206-217.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Podsumowanie badań wpływu studiów na jakość życia osób niepełnosprawnych w sferze społecznej, ekonomicznej, zdrowotnej i zawodowej. Badania przeprowadzono wśród studentów z różnymi rodzajami niepełnosprawności oraz wśród pełnomocników ds. osób niepełnosprawnych na UAM i Uniwersytecie Nancy 2 we Francji. Przedstawiono również dostępność obu Uniwersytetów dla studentów niepełnosprawnych i motywy podejmowania studiów wyższych przez te osoby. Podstawę teoretyczną pracy stanowi omówienie pojęcia jakości życia, zagadnień: jakości życia i edukacji, jakości życia i niepełnosprawności, postaw wobec osób niepełnosprawnych, barier integracji i wsparcia społecznego jako czynnika integracji, polityki oświatowej Polski i Francji w zakresie stwarzania równych szans osobom niepełnosprawnym w dostępie do edukacji wyższej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 299157 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-89712-90-3
Bibliogr. s. 280-[321].
Streszczenie: Omówienie aktualnego stanu średniego szkolnictwa katolickiego w Polsce oraz we Francji i w Niemczech. Przedstawienie przemian jakie występowały w oświacie w latach 1945-1989. Ukazanie wpływów procesów integracyjnych w Europie po 1989 roku na tendencje rozwojowe szkolnictwa katolickiego i programy reform oświatowych oraz na projekty edukacyjne w polityce oświatowej Unii Europejskiej. Praca zawiera schemat organizacyjny systemu szkolnego w Niemczech i we Francji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289961 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Pedagogika upośledzonych umysłowo : wybrane zagadnienia / Janina Wyczesany. - Wydanie VI. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006. - 204, [1] strona ; 24 cm + 1 CD.
Bibliografia na stronach 199-[205].
Podręcznik dla studentów pedagogiki specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 291124 +CD (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliografia na stronach 199-[205].
Podręcznik dla studentów pedagogiki specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 301274 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Pedagogika upośledzonych umysłowo : wybrane zagadnienia / Janina Wyczesany. - Wydanie V poszerzone i zmienione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005. - 204, [1] strona ; 25 cm + 1 CD.
Bibliografia na stronach 199-[205].
Podręcznik dla studentów pedagogiki specjalnej.
Uzupełniono poszczególne rozdziały, w tym zaktualizowano informacje o stanie prawnym. Do dwóch pierwszych części dodano zagadnienia tematyczne (programowe). Scalono bibliografię. Dodatek zawierający akty prawne przeniesiono na płytę CD uzupełniając go o przepisy wprowadzone do 2002 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 WYC (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Uwaga defekt! Brak płyty.
Bibliografia na stronach 199-[205].
Podręcznik dla studentów pedagogiki specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 300327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenie: Praca twórcy eseistyki historycznej, autora książek "Człowiek i śmierć" oraz "Czas historii". Mieści się ona w kręgu takich dziedzin, jak historia mentalności i obyczaju, historia zachowań tzn. historia psychologiczna, historia rodziny. W oparciu o własne badania, autor uświadamia istnienie braku poczucia odrębności dzieciństwa, trwające w świadomości społecznej przez wiele stuleci (od średniowiecza po XVII w.). Przedstawia ówczesne społeczeństwo, w którym dziecko wchodzi w świat dorosłych gdy tylko osiągnie fizyczną samodzielność, uczucia m. rodzicami a dziećmi są wyjątkiem, a pojęcia prywatności i odrębności życia rodzinnego są nieznane. Ukazuje też nowe miejsce dziecka i rodziny we współcz. społ. przemysłowych. Uświadamia, jak odkrycie dzieciństwa i rozwój uczuć rodzinnych wpłynęły na zmianę obrazu jednostki i społeczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 ARI (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 193103, 193102 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 193104 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach: 64-66, 167-170, 203-204.
Podręcznik dla studentów pedagogiki specjalnej. Omówiono: zagadnienia oligofrenopedagogiki jako nauki (przedmiot, cele i zadania, pojęcie upośledzenia i klasyfikacje upośledzeń umysłowych, założenia pracy rewalidacyjnej), historię i stan obecny systemu opieki i szkolnictwa specjalnego dla osób upośledzonych umysłowo w Polsce (głównie dzieci i młodzieży), szkolnictwo specjalne we Francji, w Belgii, organizacje przychodzące z pomocą osobom upośledzonym umysłowo. Zasygnalizowano problem integracji społ. osób upośledzonych umysłowo. W Dodatku przepisy prawne obowiązujące w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275930 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 WYC (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach: 64-66, 167-170, 203-204.
Skrypt dla studentów pedagogiki specjalnej. Omówiono: oligofrenopedagogikę jako naukę, kryteria i klasyfikacje upośledzeń umysłowych, etiologię upośledzeń, orzecznictwo i kwalifikowanie dzieci do placówek specjalnych, dzieje szkolnictwa specjalnego w Polsce, obecnie funkcjonujące w Polsce sposoby kształcenia i placówki rewalidacyjne dla osób upośl. um., integrację społ. osób upośl. um., szkolnictwo specjalne dla osób upośl. um. we Francji i w Belgii, międzynarodowe organizacje działające na rzecz dorosłych i dzieci upośl. um. Podano bibliografię i zagadnienia do przemyślenia, w "Dodatku" pol. przepisy. Publikacja stanowi wyd. 2. zm. pracy "Oligofrenopedagogika : wybrane zagadnienia pedagogiki upośledzonych umysłowo", którą autorka zaktualizowała dopisując krótkie uzupełnienia tekstu lub usuwając pewne fragmenty, dodając 2 pytania i 2 akty prawne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278346, 278345 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316.36 ARI (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie: Autorami rozdziałów są młodzi naukowcy od lat badający i monitorujący politykę oświatową w poszczególnych krajach, analizujący wprowadzane zmiany i reformy systemów szkolnych oraz skutki tych procesów. Systemy edukacyjne omówione zostały wg jednakowego schematu, co ułatwia dokonywanie porównań. Prezentowane są: historia i społeczne uwarunkowania systemu edukacji, organizacja i zarządzanie, struktura szkolnictwa, podstawowe aspekty procesu dydaktyczno-wychowawczego, reformy szkolne przełomu XX i XXI wieku, problemy do rozwiązania. Każdy rozdział kończy zestawienie bibliograficzne dotyczące systemu edukacyjnego w danym kraju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.09 SYS (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 310353 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej