Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje naukowe
(7)
Artykuły
(6)
Publikacje fachowe
(5)
Czasopisma
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
tylko na miejscu
(7)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(25)
Czytelnia
(8)
Autor
Kędra Marzena (nauczycielka)
(6)
Semenowicz Halina (1910-2004)
(4)
Kollek Bogumiła (1934- )
(3)
Frankiewicz Wanda
(2)
Kłosińska Tatiana
(2)
Napiórkowska Zofia
(2)
Abramowicz Dawid
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Dreścik Katarzyna
(1)
Długosz Jadwiga
(1)
Filipiak Ewa (pedagog)
(1)
Freinet Célestin (1896-1966)
(1)
Groborz Izabela
(1)
Hawranek Maria (1987- )
(1)
Jagieła Beata
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kargulowa Alicja (1936- )
(1)
Kossak-Główczewski Kazimierz (1946- )
(1)
Maszczyńska-Góra Grażyna
(1)
Mendel Maria (1960- )
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Schinohl Elżbieta
(1)
Smolińska Halina
(1)
Smolińska-Rębas Halina
(1)
Szuksta-Cendrowska Magdalena
(1)
Łuczak Bogumiła
(1)
Żylińska Marzena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Techniki Freineta
(33)
Freinet, Celestyn (1896-1966)
(10)
Innowacje pedagogiczne
(6)
Publiczna Szkoła Podstawowa Cogito (Poznań)
(5)
Metoda Montessori
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Nauczyciele
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Dobre praktyki
(2)
Dzieci
(2)
Indywidualizacja (pedagogika)
(2)
Język polski
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Podmiotowość
(2)
Program autorski (pedagogika)
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczenie się
(2)
Współdziałanie
(2)
Antropozofia
(1)
Edukacja demokratyczna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(1)
Historia wychowania
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kreatywność
(1)
Kultura szkoły
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Nauczanie on-line
(1)
Neuroedukacja
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika krytyczna
(1)
Pedagogika waldorfska
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Plan daltoński
(1)
Polskie Stowarzyszenie Animatorów Pedagogiki C. Freineta
(1)
Praca zespołowa
(1)
Projekt "Pod wspólnym dachem Cogito"
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Samodzielność
(1)
Społeczna Szkoła Podstawowa nr 1 (Gdańsk)
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo niepubliczne
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Tożsamość osobista
(1)
Twórczość
(1)
Uczniowie
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(7)
1945-1989
(3)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(4)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(2)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Kaszubi
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(6)
Artykuł z pracy zbiorowej
(4)
Artykuł problemowy
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Opracowanie
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Monografia
(1)
Reportaż
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Historia
(2)
Psychologia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 162-163.
Streszczenie: Książka, adresowana do nauczycieli, jest próbą szerszego spojrzenia na proces twórczego kształcenia wypowiedzi uczniów klas I-III, istotę i charakterystyczne cechy twórczości oraz jej werbalne wytwory. Obejmuje też prezentację najważniejszych form stylistycznych: opowiadania, opisu, sprawozdania, listu oraz przykłady wypowiedzi uczniów. Dość szeroko ukazana została metoda swobodnych tekstów na tle koncepcji C. Freineta, sprzyjająca szybszemu doskonaleniu języka uczniów. Rozprawa, obok części teoretycznej, zawiera część eksperymentalną poświęconą badaniom nad kształceniem dłuższych wypowiedzi uczniów. W ostatnim rozdz. - propozycje rozwiązań metodycznych (konspekty dla kl.III).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 271977 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 373 CZE (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Droga do twórczości : wdrażanie technik Celestyna Freineta / Tatiana Kłosińska. - Kraków : "Impuls", 2000. - 166, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Idee, Metody, Inspiracje)
Bibliografia na stronach 153-156.
Streszczenie: W części teoretycznej przedstawiono poglądy pedagogów i psychologów nt. aktywności twórczej, podsumowano rolę technik C. Freineta w jej rozwijaniu. W części praktycznej przedstawiono: założenia i wyniki eksperymentu (poświęconego ocenie efektywności czynników inspirujących twórczość poetycką uczniów na lekcjach języka polskiego) przeprowadzonego w klasach trzecich szkół podstawowych woj. opolskiego w r. szk. 1989/90 (w klasach eksperymentalnych prowadzono ćwiczenia w tworzeniu swobodnego tekstu), program eksperymentu - przebieg zajęć. Zamieszczono przykładowe utwory dzieci pogrupowane wg źródeł inspiracji (pod wpływem muzyki, malarstwa, utworów prozatorskich, spaceru wiosennego w parku lub lesie) i komentarz do nich, a także antologię poezji dziecięcej będącej efektem eksperymentu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283090 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.091.4 KŁO (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 39, 77.
Streszczenie: W cz. I omówienia koncepcji pedagogicznych C. Freineta, M. Montessori i R. Steinera. Na cz. II, powstałą w wyniku studenckiej praktyki pedagogicznej M. Szuksty w 1994 r., poświęconą opisowi elementów innowacyjnych opartych o koncepcję Freineta w I Społecznej Szkole Podstawowej w Gdańsku-Oliwie składają się: obserwacje lekcji, wywiad z założycielką-dyrektorką szkoły M. Mendel, krótki opis metod stosowanych w kl. I przez Hannę Sempkę, wywiad z nauczycielem muzyki Mirosławem Brzaną. Następnie koncepcja M. Mendel szkoły jako środowiska dla rozwoju człowieka i przykład jej realizacji w I Społecznej Szkole Podstawowej w Gdańsku-Oliwie (szkoła powstała w 1989 r.). Liczne usterki wydawnicze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275374, 272127 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Cogito : szkoła z własnym obliczem / Marzena Kędra. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2021. - 289 stron : fotografie, ilustracje ; 21 cm.
(Drogowskazy (w) Edukacji)
Bibliografia, netografia na stronach 283-289.
Streszczenie: Od Autorki: Niniejsza książka ma stanowić głos w dyskusji na temat polskiej szkoły na tle mojego własnego biograficznego doświadczenia, moich doświadczeń jako pedagoga i nauczyciela, jako dyrektorki szkoły, ale także jako twórcy rozwiązań w zakresie edukacji szkolnej. Jest to książka, w której wyrażam optymistyczne przekonanie, iż niezależnie od wszelkich uwarunkowań strukturalnych (a niekiedy ideologicznych) można zmieniać szkołę, a dzięki temu – zmieniać społeczeństwo. Szkoła może być źródłem postępu. Przy czym oczywiście zmiana szkoły nie powinna być nigdy celem samym w sobie. […] W niniejszej książce chciałabym pokazać pedagogikę Freineta z własnej perspektywy biograficznej, a szkołę Cogito jako studium przypadku urzeczywistnienia jej założeń . Spotkanie z Freinetem, chociaż metaforyczne, a jednak bardzo osobiste, stanowiło przełomowe wydarzenie w moim życiu, zarówno jako pedagoga i nauczyciela, jak i jako człowieka. Freinet został moim pedagogicznym autorytetem, a jego koncepcja stanowiła źródło nieprawdopodobnej inspiracji i rozszerzania horyzontów myślenia o dziecku, szkole i nauczaniu / uczeniu się. Z perspektywy dekad mogę jednak stwierdzić, że myśl Freineta była we mnie, w moim pedagogicznym sercu i pedagogicznym umyśle, zanim przeczytałam jego książki i spotkałam się z przedstawicielkami polskiego ruchu freinetowskiego. Mogę powiedzieć, że byłam emocjonalnie i intelektualnie gotowa na spotkanie z Freinetem. I francuski pedagog stał się dla mnie znaczącą osobą w życiu, a jego idee weszły na stałe do mojej tożsamości. W książce pokazuję, w jaki sposób moja fascynacja pedagogiką Celestyna Freineta stała się źródłem adaptacji tej koncepcji pedagogicznej na grunt praktyki szkolnej. Przedstawiam w niej założenia koncepcji Freineta, ale najważniejsze jest dla mnie ukazanie form i sposobów jej urzeczywistniania. Koncepcja Freineta posiada bowiem – jestem o tym przekonana – potencjał i żywotność ponadczasową, a jednym z moich celów zawodowych stało się wykazanie tego w praktyce. Czytelnicy znajdą także w niniejszej książce nauczycielskie opisy działań poparte krytyczną, niekiedy osobistą w swoim wyrazie refleksją; znajdą wypowiedzi rodziców i uczniów. Pragnę przy tym zwrócić uwagę na sposób przedstawiania szkolnej freinetowskiej rzeczywistości, który daje możliwość Czytelnikowi samodzielnej interpretacji tej innej – w pewnym sensie nowej – kultury pedagogicznej, która cechuje szkołę Cogito. Mam przy tym nadzieję, że rodzice, których dzieci uczęszczają do Cogito, dostrzegą po przeczytaniu książki w swoich dzieciach kulturę Cogito, a nauczyciele – siebie samych. Chcę przy tym dodać, że propozycje przedstawione w tej książce i praktyki szkolne, które są z nimi związane, wpisują się nie tylko w ideę „innej szkoły”, ale przede wszystkim stanowią wyraz mojego pragnienia stworzenia lepszej edukacji. Stanowią przy tym jednak także pewną szeroko rozumianą alternatywę edukacyjną. Aleksander Nalaskowski ujmuje to następująco: Alternatywność edukacyjna może być postrzegana jako pewien rodzaj „konstruktywnej krytyki”. Jest bowiem ekspresją niezgody na określony typ działań edukacyjnych z jednoczesną propozycją stosowania […] innych rozwiązań. Można tu także przytoczyć, za Czesławem Kupisiewiczem, klasyczną definicję alternatywnej szkoły, którą sformułował niemiecki pedagog G. Brinkman. Jest to szkoła, która „»odkrywa« wychowanka”, który staje się centrum wychowania i kształcenia; odrzuca ideę edukacji zorientowanej wyłącznie na „nauczanie”, przesuwając punkt ciężkości w kierunku kształtowania charakteru i przekazywania wartości; przyjmuje całościowe postrzeganie „osobowości każdego ucznia”, przy zachowaniu równowagi między „rozwojem umysłowym, jak fizycznym, emocjonalnym i wolicjonalnym”. Moja książka skierowana jest do wszystkich tych, którzy poszukują niekoniecznie zupełnie nowych, ale rozsądnych i posiadających ogromny potencjał – a przy tym przesyconych orientacją na rozwój człowieka – humanistycznych ze swojej istoty rozwiązań dla edukacji szkolnej. To książka o konieczności podejmowania wysiłków na rzecz kreowania nowej kultury pedagogicznej w szkole, pewnie w znacznej mierze alternatywnej wobec kultury tradycyjnej. Kultury, która stanowiłaby przy tym płaszczyznę zarówno urzeczywistnienia ciekawych, a przy tym prorozwojowych pomysłów edukacyjnych, jak i pasji uczenia. Propagując w książce z pełnym przekonaniem pedagogikę Freineta, nie twierdzę, że jest to jedyna koncepcja, która może stać się źródłem edukacyjnej zmiany oraz unowocześnienia pracy i praktyki szkolnej. Istnieje wiele propozycji i metod, które mogą spełnić ten cel, ale wśród pedagogów-nowatorów Freinet jest mi najbliższy, gdyż wieloletnie już stosowanie proponowanych przez niego zasad i metod kształcenia oraz wychowania pozwoliło mi przekonać się o ich wartości i skuteczności, w szczególności w odniesieniu do tego najbliższego mi ideału, jakim jest wszechstronny rozwój dziecka. Byłoby dla mnie niezwykle satysfakcjonujące, gdyby po lekturze książki Czytelnik mógł wzbogacić swoje myślenie o edukacji, szczególnie w kontekście odpowiedzi na następujące pytania: 1. Czy jest możliwa taka szkoła, w której znajdują się twórczy nauczyciele, pewnego typu przewodnicy, koncentrujący się na potrzebach i rozwoju dziecka, a nie tylko na formalnej realizacji podstawy programowej? 2. Czy dziecko, które przebywa w szkole, może być radosne i szczęśliwe, a nie zalęknione i sfrustrowane? 3. Czy szkoła może być miejscem twórczego życiowego dorastania młodego człowieka, kształtowania jego woli i kompetencji w zakresie eksperymentowania, doświadczania, badania i „wydłużania swoich korzeni”? 4. Czy szkoła może rozbudzać ciekawość świata i zapał, a jednocześnie kształtować poczucie odpowiedzialności, kreatywność i permanentny zapał do stawiania pytań? [ze strony wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.4 KĘD (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.4 KĘD (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.4 KĘD (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.4 KĘD (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37.091.4 NUR (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej