Forma i typ
Książki
(16)
Dostępność
dostępne
(16)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Czytelnia
(1)
Autor
Gajda Janusz (1933- )
(4)
Kumor Aleksander
(2)
Desmurget Michel
(1)
Drożdż Mariusz
(1)
Fleming Edward (1900-1975)
(1)
Grzelak Włodzimierz
(1)
Izdebska Jadwiga
(1)
Komorowska Jadwiga
(1)
Kossowski Paweł
(1)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(1)
Kubin Jerzy (1924-2009)
(1)
Słomińska Halina
(1)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława (1954- )
(1)
Zimiński Maciej (1930-2013)
(1)
Łuszczek Krzysztof (1971- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(5)
Kraj wydania
Polska
(16)
Temat
Telewizja
(16)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Wychowanie
(3)
Metody wychowawcze
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Dzieci
(1)
Film
(1)
Kultura
(1)
Literatura
(1)
Metody nauczania
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Program telewizyjny
(1)
Reklama telewizyjna
(1)
Zastosowanie i wykorzystanie
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Wydawnictwa popularne
(2)
Program telewizyjny
(1)
Widowiska telewizyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Edukacja i pedagogika
(3)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7308-986-0
Bibliogr. s. 173-183.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Wieloaspektowość poruszanej tematyki: oddziaływania programów telewizyjnych na widza, wpływu obrazu telewizyjnego na kształtowanie się tożsamości, znaczeń, norm, wartości widzów. Zaaakcentowano uwarunkowania środowiskowe, możliwości kreatywne mediów i siłę ich oddziaływania. Omówiono: skutki negatywnego wpływu programów telewizyjnych na postawy, kształtowanie umiejętności komunikacyjnych odbiorców, przykłady rozwiązań edukacyjnych zapobiegających agresji wywołanej przez media. Zdrowie i jego znaczenie pedagogiczne i społeczne. Zagadnienie konsumpcjonizmu i konsumeryzmu zdrowotnego. Edukacja zdrowotna przez "codzienność" telewizyjną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294823, 294673 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103785 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Streszcz. ang., ros.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 140550, 140549 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111675, 111674 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75395, 74984, 74983, 74981 (4 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 303763 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis. Prace Pedagogiczne ; 122)
Numeracja ser. gł.: no 1957.
Bibliogr. s. 115-120.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Zdaniem autorki wpływ telewizji na rodzinę zależny jest od ilości czasu przeznaczonego na odbiór, od rodzaju proponowanych treści i form, a także od rozmów prowadzonych na ich temat. Czynniki tu wymienione są przedmiotem badań i analiz tego opracowania. Na podstawie wypowiedzi rodziców i ich dzieci wyodrębniono kategorie rodzin ze względu na ilość czasu przeznaczonego na oglądanie, sytuacje mające znaczenie pozytywne dla wychowania (m. in.: wspólne oglądanie, stosowanie kontroli nad filmami oglądanymi przez dzieci, wskazywanie na programy wartościowe) oraz sytuacje o charakterze negatywnym (m.in.: brak konsekwencji w pozwalaniu na oglądanie, stosowanie niewłaściwych kryteriów w ocenie programu). Nakreślono także rolę telewizji w podnoszeniu kultury pedagogicznej rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276498 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 289-300.
Streszcz. ang..
Streszczenie: Praca jest próbą uzyskania odpowiedzi na pytanie, jaką rolę pełni telewizja w rodzinie? W oparciu o materiał badawczy autorka przedstawia możliwości jej wykorzystania w procesie wychowania rodzinnego. Omawia niektóre przejawy ujemnego oddziaływania telewizji na dziecko i na życie wewnątrzrodzinne: dezorganizację dnia codziennego, dezintegrację rodziny oraz "zastępowanie" rodziców w wypełnianiu przez nich funkcji opiekuńczo-wychowawczych. Zawarto tu także sugestie i propozycje dot. przygotowania dzieci przez rodzinę i szkołę do selektywnego i aktywnego odbioru programów telewizyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 273367 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.018 IZD (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; t. 576)
Na s. tyt. także t. 650, oznaczający nr kolejny serii Rozprawy i Studia do nr 74 wydawanej przez WSP w Szczecinie.
Bibliogr. s. 111-124.
Streszcz. niem.
Streszczenie: Praca poświęcona wpływowi telewizji na życie społeczne. Sytuację w Polsce włączono tu do zarysu sytuacji światowej. Przedstawiono: przegląd poglądów nt. interdyscyplinarności pedagogiki porównawczej i znaczenia telewizji; rozwój telewizji w aspekcie historycznym (Stany Zjednoczone, Japonia, Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy, Holoandia, Belgia, Europa Środkowo-Wschodnia); społeczną rolę telewizji; problemy etyczne, skutki psychiczne i wychowawcze udziału w reality show; regulacje prawne dot. ochrony młodych widzów i inicjatywy społeczne w USA i UE, a także projekty dot. edukacji medialnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290242 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144464, 144462, 144461 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 205007, 205006, 205005 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Spis treści także ang., ros.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 240024, 240023, 240022, 240021 (4 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 169096, 169095 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52863, 52862, 52861 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61118 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko i reklama telewizyjna / Paweł Kossowski. - Warszawa : "Żak", 1999. - 292 s. : ilustracje kolr. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 282-292.
Streszczenie: Książka omawia sposób funkcjonowania reklamy w rodzinie, jej znaczenie w dziecięcej świadomości, wyobraźni i zabawach, zakres wiedzy dorosłych - rodziców i pedagogów na ten temat. Praca przedstawia m.in.: częstotliwość korzystania z telewizji i czas poświęcony tej czynności przez dzieci; stosunek dzieci do oglądania telewizji i jej miejsce wśród innych form spędzania wolnego czasu w opinii rodziców; popularność reklam telewizyjnych wśród dzieci; sposób oglądania i postrzeganie reklam telewizyjnych przez dzieci; reklamy telewizyjne a dziecięce normy do kupna, czyli kilka słów o efektywności filmów reklamowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 280695, 278047 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej