Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(6)
Artykuły
(2)
Dostępność
dostępne
(9)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Czytelnia
(1)
Autor
Błasiak Władysław (1948- )
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dernowska Urszula
(1)
Hanisz Jadwiga (1939- )
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Mazurkiewicz Grzegorz
(1)
Małgorzata Godlewska
(1)
Polakowski Krzysztof
(1)
Rosiek Roman
(1)
Turska Dorota
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Wawer Rafał
(1)
Wcisło Dariusz
(1)
Zwolińska Ewa A
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(4)
Temat
Uczenie się
(10)
Efektywność nauczania
(7)
Nauczanie
(5)
Osiągnięcia szkolne
(3)
Uczniowie
(3)
Metody badawcze
(2)
Okulografia
(2)
Studenci
(2)
Badania jakościowe
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Elektrofizjologia
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Mentoring
(1)
Metody nauczania
(1)
Muzyka
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Oceny szkolne
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Osobowość
(1)
Pamięć
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Pojęcia
(1)
Przywództwo edukacyjne
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Savoir-vivre
(1)
Spostrzeganie
(1)
Strategie uczenia się
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo średnie
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Tutoring szkolny
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wiedza
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Zastosowanie i wykorzystanie
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Polska
(1)
Sokółka (woj. podlaskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(5)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Psychologia
(5)
Nauka i badania
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
11 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 212-239.
Streszczenie: W części teoretycznej przedstawiono: psychologiczne koncepcje uczenia się, nurt psychologiczno-pedagogiczny, psycholingwistyczny i strategiczny w badaniach nad uczeniem się z tekstów, samoregulację uczenia się. W części empirycznej zaprezentowano przebieg i wyniki badań z lat 1989-1996 przeprowadzonych wśród uczniów klas 4-8 szkół podstawowych. Przedstawiono różne aspekty dynamiki zachowań strategicznych w uczeniu się z tekstów podręcznikowych oraz jej uwarunkowań i wyciągnięto wnioski dla procesu nauczania w systemie szkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 280964, 280963 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 174307 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 135-139.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Podobieństwa i różnice między utworem poetyckim a muzycznym, poznawanie wierszy i piosenek w szkole, psychologiczna teoria pamięci i uczenia się. Charakterystyka, wyniki i wnioski z badań własnych. Aby określić prawdopodobny wpływ muzyki na zapamiętywanie, przeprowadzono 9 eksperymentów pedagogicznych. Badaniami przeprowadzonymi w r.szk. 1991/92 objęto dzieci 6-letnie uczęszczające do przedszkoli i uczniów klas trzecich szkół podstawowych. Przedmiotem zapamiętywania w eksperymentach były wiersze dla dzieci Wandy Chotomskiej i Jana Brzechwy oraz piosenki z tekstami tych samych utworów do muzyki Mirosławy Gawryłkiewicz. Stwierdzono pozytywny wpływ muzyki na zapmiętywanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276342, 276341 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 239759 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ewaluacja w Nadzorze Pedagogicznym)
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy rozdziałach.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 312395, 312394 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia / Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego)
Bibliografia na stronach 271-[309].
Streszczenie: Praca składa się z dwóch części. Teoretycznej, w której omówiono psychologiczne podejście w badaniach nad uwarunkowaniami postępów szkolnych oraz koncepcje psychometryczne i poznawcze funkcjonowania umysłu. Badawczej, w której przedstawiono przedmiot, metody, wyniki badań własnych oraz wnioski z badań i próbę interpretacji wyników. Badania przeprowadzono w roku szkolnym 1987/88 i 1988/89. Badano uczniów pierwszych i czwartych klas warszawskich szkół średnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274718, 274717 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.3 WAW (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 207-213. Indeks.
Streszczenie: Problematyka książki dot. kształtowania struktury pojęć w trakcie lekcji. Prezentuje interdyscyplinarne spojrzenie na termin "pojęcia", przedstawia psychologiczne koncepcje pojęć, wprowadza w problematykę powiązania pojęć w umyśle oraz języka-nośnika znaczeń utrwalonych w kulturze. Autorka dokonała analizy uczenia się z perspektywy konstruktywizmu. Przedstawiła efekty uczenia się materiału pojęciowego przez uczniów. Ukazała sposób myślenia nauczyciela o materiale pojęciowym oraz to, co działo się na lekcjach między uczniem i nauczycielem. Książka przeznaczona dla pedagogów oraz studentów pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294974 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.06 DER (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 183-198.
Streszczenie: Przedstawiono teoretyczny model skuteczności ucznia obejmujący szkołę jako źródło specyficznych wymogów poznawczych i społecznych oraz podmiotowe determinanty skutecznosci ucznia, analizę i interpretacje wyników badań własnych. W 2002 r. badano uczniów klas III gimnazjów i liceów w Lubelinie - uczniów uznanych za najbardziej skutecznych (grupa zasadnicza) i wszystkich uczniów losowo wybranych klas (grupa kontrolna).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 291033 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej