Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Artykuły
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Autor
Cofalik Jan (1911-2001)
(1)
Makarewicz Leszek
(1)
Makarewicz Renata (1963- )
(1)
Nowakowski Michał
(1)
Starz Roman
(1)
Tabakowska Irena (1908-1990)
(1)
Udzik Beata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(3)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Wypracowania szkolne
(5)
Język polski
(4)
Błędy językowe
(1)
Błędy składniowe
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Humor zeszytów szkolnych
(1)
Nauczanie
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Zdanie
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Językoznawstwo
(2)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 323-338.
Streszczenie: Książka dostarcza informacji o specyfice polskiej ortografii oraz trudnościach, na jakie napotykają uczniowie, posługując się pisaną odmianą języka. Celem pracy jest próba ustalenia listy frekwencyjnej odchyleń od norm ortograficznych u uczniów klas 4-8 szkoły podstawowej. Materiał do analizy pochodził z 2500 wypracowań: 2000 ze szkół miejskich i 500 ze szkół wiejskich. W analizie materiału wykorzystano amerykański program komputerowy "CHILDES", który można wykorzystywać do badania języka pisanego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283384 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36729, 36726 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 147-151.
Streszczenie: Publikacja przedstawia charakterystykę składniową języka uczniów liceum w jego wersji pisanej z punktu widzenia psychologii rozwojowej, psycho- i socjolingwistyki oraz lingwistyki edukacyjnej. Autorka omawia rolę rozprawki jako szkolnej formy wypowiedzi ucznia. W części analitycznej pracy opisuje błędy uczniowskie w zakresie budowy grup wyrazowych i związków syntaktycznych oraz budowy dłuższych fragmentów tekstów. Książka przeznaczona dla nauczycieli języka polskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298679 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 165-170.
Streszczenie: Próba analizy sprawności osób z dysleksją w zakresie posługiwania się współczesnym systemem syntaktycznym. Przegląd podstawowych wiadomości dotyczących specyficznych trudności w nauce czytania i pisania. Analiza (pod kątem składni) wypracowań uczniów dyslektycznych. Omówienie występujących w pisemnych pracach szkolnych błędów morfologicznych, leksykalnych i frazeologicznych. Prezentacja wybranych koncepcji metodycznych dotyczących nauczania języka w szkole w klasach IV-VI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 291806 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej