Forma i typ
Książki
(7)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Autor
Barbera Mary Lynch (1965- )
(1)
Crone Deanne A
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Hawken Leanne S
(1)
Horner Robert H. (1949- )
(1)
Jastrząb Jadwiga (1946- )
(1)
Karasowska Aleksandra
(1)
Pecyna Maria Bogumiła
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Rasmussen Tracy (1958- )
(1)
Wysocka Ewa (pedagog)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Zachowanie
(4)
Autyzm
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niedostosowane społecznie
(2)
Korekcja mowy
(2)
Wychowanie
(2)
Alkoholizm
(1)
Biblioterapia
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dogoterapia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Hipotermia
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Młodzież
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Podejście Verbal Behavior
(1)
Postawy
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychoterapia
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Socjalizacja
(1)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo podstawowe specjalne
(1)
Szkoła Podstawowa Nr 33 Terapeutyczna (Toruń)
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Tożsamość płciowa
(1)
Trening czystości
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wzmocnienie pozytywne (psychologia)
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Zachowanie werbalne
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Temat: miejsce
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Księga pamiątkowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(3)
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu)
Bibliogr. s. 183-199.
Streszcz. ang., niem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 306369, 300563 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 143-144.
Streszczenie: Program Nauki Zachowania (PNZ) to program z obszaru profilaktyki selektywnej dotyczący wsparcia pozytywnych wzorców zachowania. Adresowany jest do grupy uczniów mających zachowania problemowe w szkole. Autorzy omawiają cechy i procedury programu. Dają wskazówki, jak identyfikować uczniów do programu oraz jak wdrażać system w szkole. Osobny rozdział poświęcili możliwościom modyfikacji i rozszerzania programu PNZ w przypadku jeżeli podstawowy program jest nieskuteczny. Książka zawiera materiały pomocnicze do pracy z uczniem oraz narzędzia planowania pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 301882, 296356, 296303 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 94-96.
Streszczenie: Poradnik pokazujący, w jaki sposób wychowawcy mogą budować więź z uczniami, a opierając się na niej, jak wywierać na nich wpływ i chronić ich. Ukazuje, jak uczyć odpowiedzialności za własne czyny oraz w jaki sposób budować poczucie własnej wartości i kompetencji u dzieci. Omawia techniki i strategie rozwiązywania problemów pojawiających się w relacji nauczyciel-uczeń, nauczyciel-klasa. Przedstawia przykłady praktycznych rozwiązań problemów, z którymi nauczyciele stykają się na co dzień w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 291885, 289632 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Książka przedstawia działalność Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej. Została omówiona edukacja terapeutyczna, edukacja systemowa i bloki przedmiotowe w klasach IV-VI oraz edukacja ciągła w klasach II-VI. Jeden z rozdziałów poświęcono terapii logopedycznej, terapii dysleksji, dysgrafii i dysortografii a także terapię matematyczną i socjoterapię. W części dotyczącej działalności wspomagającej rozwój i wychowanie zwrócono uwagę na rolę pedagoga i psychologa szkolnego, szkolnej świetlicy terapeutycznej, biblioteki szkolnej i różnych form aktywności pozalekcyjnej. W pracy znajdują się gotowe scenariusze zajęć np. Rocznica uchwalenia Konstytucji 3 Maja, Święto Edukacji Szkolnej, Dzień Zwycięstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 288669, 286996 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 414-446.
Streszczenie: W pracach teoretycznych przedstawiono: dzieciństwo i młodość wg koncepcji E.H. Eriksona, koncepcję negacji życia jako podłoże destruktywnych zjawisk społecznych, zagrożenia społeczno-kulturowe młodego pokolenia. Na podstawie badań zaprezentowano: poczucie alienacji i jej wymiarów (badania w 2009 r. młodzieży w wieku 13-16 lat), wyznaczniki konsumpcyjnego stylu życia młodzieży (badania w l. 2002-2003 i 2009 uczniów II klasy gimnazjum oraz ostatnich klas liceum i technikum), przedstawianie relacji płciowych w krótkich filmach animowanych dla dzieci tzw. dobranockach (ocena filmów nadanych w Programie I TVP w okresie 4.05.2011-2.06.2011), związek płci psychologicznej z zachowaniami zdrowotnymi u adolescentek (badania studentek w wieku 19-21 lat), współczesne wyzwania dla komunikacji w edukacji (badania nauczycieli i studentów pedagogiki w wieku 20-50 lat), związek między pochodzeniem społecznym a nadawaniem znaczeń (badania uczniów III klasy szkoły podstawowej w 2011 r.), funkcje przyjaźni i zalety i wady przyjaciela wg osób w okresie późnej adolescencji (badania studentów w wieku 18-22 lata), podmiotowe wyznaczniki uczestnictwa społecznego młodzieży (badania uczniów szkół ponadgimnazjalnych w l. 2003-2005, 2010-2011). Na obraz systemu wsparcia młodego pokolenia składają się omówienia: zasad i modeli pomagania, metody projektów i jej stosowania w gimnazjach (opinie uczniów), funkcji i zadań internatów i burs oraz świetlic szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Streszczenie: Kontynuacja pracy "Terapia i edukacja osób z autyzmem. Wybrane zagadnienia". Książka zawiera zbiór artykułów dotyczących zarówno efektów terapii dzieci z autyzmem, jak też przedstawia zastosowanie metod behawioralnych w pracy z osobami z autyzmem (m.in. metoda wyodrębnionych prób, metoda uczenia sytuacyjnego). Wśród metod uzupełniających i alternatywnych omówiono "Czas podłogowy", metodę Opcji, biblioterapię, dogoterapię, hipoterapię, ułatwioną komunikację. W ostatnim rozdziale zwrócono uwagę na behawioralne podejście do rozwijania u osób dorosłych umiejętności niezbędnych w życiu oraz propozycje tworzenia ośrodków łączących funkcje terapeutyczne z warsztatem terapii zajęciowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290512, 290511 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316147 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej