Forma i typ
Książki
(84)
Publikacje naukowe
(33)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Publikacje fachowe
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(70)
tylko na miejscu
(14)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(79)
Czytelnia
(14)
Autor
Głodkowska Joanna
(4)
Kalinowski Marian (1930- )
(3)
Kulesza Ewa Maria
(3)
Markiewiczowa Hanna
(3)
Poznański Karol (1931-2022)
(3)
Rola Jarosław
(3)
Bluszcz Justyna
(2)
Ciążela Helena
(2)
Gara Jarosław (1971- )
(2)
Jankowska Dorota
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga (1951-2022)
(2)
Kulczycka Ewa
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(2)
Piekut-Brodzka Danuta M. (1949- )
(2)
Poraj Grażyna
(2)
Poraj-Weder Magdalena
(2)
Pytka Lesław (1947- )
(2)
Zasępa Ewa
(2)
Ćwikła Edyta
(2)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(1)
Barczak Andrzej (1946-2019)
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Baum Mirosław
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bielska-Łach Monika
(1)
Cooper Paul (1955- )
(1)
Czabała Jan Czesław
(1)
Czabała Jan Czesław (1941- )
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Dernowska Urszula
(1)
Dobrołowicz Witold
(1)
Dubińska Beata
(1)
Dłużniewska Agnieszka (pedagog)
(1)
Eckert Urszula (1928-2019)
(1)
Falkowski Wojciech (1930-2015)
(1)
Florek Jacek
(1)
Galewska-Kustra Marta
(1)
Giryński Andrzej
(1)
Grzegorzewska Maria (1888-1967)
(1)
Góralski Andrzej (1936-2020)
(1)
Ideus Katherine
(1)
Jakubowski Stanisław (informatyk)
(1)
Januszewska Edyta
(1)
Jaworowska Mirosława
(1)
Karwowski Maciej (1979- )
(1)
Kluczyńska Sylwia
(1)
Kosyrz Zdzisław (1930- )
(1)
Kott Tadeusz
(1)
Krasuska-Betiuk Marta
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Kupiec Monika
(1)
Kwiatkowski Stefan T
(1)
Lichański Jakub Zdzisław (1946- )
(1)
Licholet Oleg
(1)
Liebel Manfred (1940- )
(1)
Malinowski Ludwik (1935- )
(1)
Markowska-Manista Urszula (1979- )
(1)
Mazanek Ewa
(1)
Mazur Kazimierz Piotr
(1)
Minchberg Małgorzata
(1)
Mięsowicz Irmina
(1)
Nawrocki Andrzej (1966- )
(1)
Nowicka-Kozioł Maria (1943- )
(1)
Orłowska Małgorzata
(1)
Ostolska Magdalena (1972-)
(1)
Pańczyk Jan (1937-2007)
(1)
Pełka Jerzy (1953-2009)
(1)
Pichalski Ryszard (1936- )
(1)
Piotrowicz Radosław
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Pogorzelec Anna
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Przybylski Stefan
(1)
Putkiewicz Elżbieta (1948- )
(1)
Rola Beata
(1)
Różycka Małgorzata
(1)
Schiftan Yair
(1)
Siedlecka Hanna
(1)
Sienkiewicz Jan Wiktor (1960- )
(1)
Siwicki Marek (1957- )
(1)
Solak Adam (1962- )
(1)
Stadnicki Andrzej
(1)
Stojanowska Elżbieta
(1)
Stojanowska Wanda (prawo)
(1)
Strachalska Bożena
(1)
Strzembosz Marcin
(1)
Sydoruk Tadeusz
(1)
Szlosek Franciszek (1943- )
(1)
Szostakowska Katarzyna
(1)
Tomasik Ewa
(1)
Tuszyńska Ligia (1950- )
(1)
Tłuściak-Deliowska Aleksandra
(1)
Walczak Dominika
(1)
Walkiewicz-Krutak Małgorzata
(1)
Weigl Barbara
(1)
Zalewska Marina (1944- )
(1)
Łopatkowa Maria (1927-2016)
(1)
Żulewska-Wrzosek Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(59)
Okres powstania dzieła
2001-
(43)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(86)
Język
polski
(26)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(13)
Nauczyciele
(7)
Pedagodzy
(4)
Pedagodzy specjalni
(3)
Pracownicy socjalni
(3)
Rodzice
(3)
Studenci
(3)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Pracownicy naukowo dydaktyczni
(2)
Psycholodzy
(2)
Rehabilitanci
(2)
Logopedzi
(1)
Menedżerowie systemów dydaktycznych
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Pedagogika specjalna
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Dzieci
(5)
Uczniowie
(5)
Dziecko głuche
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Metody nauczania
(4)
Opieka społeczna
(4)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Testy psychologiczne
(4)
Wychowanie
(4)
Depresja psychiczna
(3)
Dziecko
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Historia wychowania
(3)
Muzykoterapia
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Prawa dziecka
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rodzice
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Agresywność
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Diagnoza
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko niedostosowane społecznie
(2)
Edukacja ekonomiczna
(2)
Godność ludzka
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele
(2)
Oceny opisowe
(2)
Ojcostwo
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika pracy
(2)
Pieniądz
(2)
Postawy
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rozwój osobowości
(2)
Rozwój poznawczy
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Twórczość
(2)
Uczenie się
(2)
Wpływ i recepcja
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Afazja
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Architektura informacji
(1)
Auksologia
(1)
Autodestruktywność
(1)
Autoprezentacja
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Badanie okulistyczne
(1)
Biblioterapia
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Chorzy w stanach terminalnych
(1)
Cyganie
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dorośli
(1)
Dostępność (informatyka)
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z depresją
(1)
Dziecko z opóźnionym rozwojem mowy
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Dziedzińce i podwórza
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Egzystencja (filozofia)
(1)
Egzystencjalizm
(1)
Etiologia (medycyna)
(1)
Temat: czas
2001-
(24)
1901-2000
(17)
1989-2000
(9)
1801-1900
(5)
1945-1989
(3)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(15)
Europa
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Zabór rosyjski
(2)
Ameryka Północna
(1)
Bliski Wschód
(1)
Daleki Wschód
(1)
Kanada
(1)
Niemcy
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(16)
Praca zbiorowa
(14)
Monografia
(12)
Opracowanie
(11)
Raport z badań
(7)
Poradnik
(5)
Księga pamiątkowa
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Antologia
(1)
Listy
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(33)
Socjologia i społeczeństwo
(22)
Psychologia
(18)
Historia
(7)
Medycyna i zdrowie
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
86 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 297. Indeks.
Książka zawiera zbiór prywatnej korespondencji M. Grzegorzewskiej od czasów I wojny światowej do 1967 r. Zasadniczy zrąb tego zbioru stanowią listy odnalezione w archiwum Rodziny Doroszewskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286758 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-87079-92-8
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Publikacja jest próbą włączenia studentów w życie intelektualne uczelni. Wyrażają oni w pisanych przez siebie esejach swe oczekiwania w stosunku do uczelni. Analiza prac studentów pozwala na stawianie pytań i dzielenie się wątpliwościami, jest więc próbą akademickiego dialogu. Poznanie wypracowanego wspólnego stanowiska pozwala przyjąć przez badaczy odpowiednią strategię polepszenia jakości komunikacji nauczyciel akademicki - student.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289145 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 142.
Streszczenie: Przedstawienie życiorysu wybitnego pedagoga Aleksandra Sutherlanda Neilla. Opisanie pracy A.S.Neilla w poszczególnych szkołach, a szczgólnie w szkole Summerhill. Przedstawienie poglądów pedagoga na temat rodziców oraz wychowania dziecka. Ukazanie zmian w funkcjonowaniu szkoły Summerhill, jakie zaszły od śmierci jej założyciela w 1973 r. Prezentacja wywiadów z uczniami, którzy ukończyli lub kończą edukację w tej szkole i ich poglądów na temat Summerhill. Opisanie najważniejszych wydarzeń, jakie miały miejsce w tej placówce na przestrzeni kilku ostatnich lat (1997-2001).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 286730 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 286731 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 293-298.
Streszczenie: Elementarna wiedza o europejskich oraz pozaeuropejskich systemach instytucji i stowarzyszeń podejmujących problemy opieki i resocjalizacji dzieci i młodzieży nieprzystosowanej społecznie (Anglia, Belgia, Dania, Finlandia, Francja, Holandia, Norwegia, Niemcy, Szwecja, Włochy, Czechy, Litwa, Węgry, Stany Zjednoczone, Kanada, Izrael, Japonia). Książka przeznaczona dla studentów studiów obejmujących resocjalizację, profilaktykę i pomoc społeczną oraz dla osób pracujących z młodzieżą nieprzystosowaną społecznie i zagrożoną demoralizacją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289043, 289042 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 359-367.
Streszczenie: Drugie wydanie książki uzupełniono wprowadzając rozdział omawiający "Kierunki zmian i tendencje w resocjalizacji oraz profilaktyce lat dziewięćdziesiątych XX w." Przedstawiono w nim próby reformy resocjalizacji w naszym kraju, rozwój systemu ognisk wychowawczych Krajowego Komitetu Wychowania Resocjalizującego, monarowski program resocjalizacji osób uzależnionych od narkotyków oraz program opiekuńczo-wychowawczy "starszy brat -starsza siostra". Omówiono dodatkowo działalność trzech polskich postaci, jako przedstawicieli pedagogiki resocjalizacyjnej, tj. Natalii Han-Ilgiewicz, Kazimierza Lisieckiego i Marka Kotańskiego. Przedstawiono najnowsze ośrodki naukowe podejmujące problemy badawcze z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej oraz kształcące studentów w tym zakresie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 295537, 295536, 292935, 286732 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 ZAR (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe APS. Prace Katedry Dydaktyki Ogólnej ; nr 1)
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang., ros.
Streszczenie: Artykuły dot.: stosunków międzyludzkich z uwzględnieniem procesu nauczania i wychowania; interakcji w rodzinie, w klasie szkolnej i w edukacji dorosłych; tożsamości; uczniów z domów dziecka; postaw rodzicielskich wobec dzieci chorych na celiakię (podsumowanie badań przeprowadzonych w l. 1988-1991); przemian w niemieckiej edukacji dorosłych,; znaczenia samotności i czasu dla ludzi starszych; biologicznych, psychologicznych, socjologicznych aspektów starzenia się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286662 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozszerzona wersja książki "Wychowanie pozalekcyjne dzieci o obniżonej sprawności umysłowej" 1999.
Bibliografia na stronach 246-271.
Omówienie możliwości rozwojowych dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Przedstawienie specyfiki i swoistości pracy wychowawczej zajęć pozalekcyjnych i terapii zajęciowej w placówkach specjalnych, w placówkach oświatowych (internat i świetlica szkolna) oraz w placówkach pozaoświatowych: w Warsztatach Terapii Zajęciowej WTZ, w Domach Pomocy Społecznej DPS, w Ośrodkach Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym oraz w środowiskowych placówkach specjalnych. Charakterystyka metodyczna wybranych form zajęć pozalekcyjnych i terapii zajęciowej (np. czytelnictwa, zajęć plastycznych i praktyczno-technicznych, gier i zabaw, teatralnych form pracy, wycieczek, zastosowania komputera) oraz form pracy wychowawczej wspomaganych technikami psychoterapii (socjoterapii, dramy, muzykoterapii, metody Weroniki Sherborne).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286734 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 KOT (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 148-155.
Dla surdopedagogów, nauczycieli szkół integracyjnych, surdologopedów, studentów pedagogiki, rodziców dzieci niesłyszących.
Streszczenie: W pracy opisano oddziaływania stymulujące rozwijanie werbalnych zachowań komunikacyjnych poprzez usprawnianie wrażliwości słuchowej dzieci oraz modelowanie postaw rodzicielskich. Ukazano istotę i warunki stosowania metody audytywno-werbalnej w rewalidacji dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym, której celem jest pomaganie dzieciom z uszkodzonym słuchem w nauce słyszenia i mówienia, jak również dzieciom z resztkami słuchu oraz dzieciom niesłyszącym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 291232 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 KUL (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dynamiczna ocena rozwoju poznawczego dzieci w wieku od 2 do 6 lat / Ewa Maria Kulesza. - Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2016. - 144, [2] strony, 14 stron tablic, [1] karta tablic złożona luzem : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Bibliografia na stronie 144.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 314370 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie: Adresatami książki są nauczyciele, psycholodzy, logopedzi, rehabilitanci, muzykoterapeuci i inni specjaliści pracujący w przedszkolach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych, w ośrodkach wczesnej interwencji oraz w ośrodkach dla dzieci z upośledzeniem umysłowym, studenci kierunków pedagogicznych i psychologicznych, administratorzy nadzorujący placówki opiekuńczo-wychowawcze i rehabilitacyjne.
Streszczenie: Poszczególne prace obrazują: podstawy prawne i organizację pracy w przedszkolu specjalnym, programy w przedszkolu specjalnym, planowanie pracy w przedszkolu, zajęcia rehabilitacyjne prowadzone przez nauczycieli (różne metody np.: integracji sensorycznej, Knillów, Dennisona), przez terapeutów - dogoterapia i hipoterapia, zajęcia logopedyczne, umuzykalniające, gimnastykę korekcyjną, zadania psychologa w przedszkolu specjalnym, psychologiczne wsparcie rodziny małego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną (studium), diagnozę i konstruowanie indywidualnych programów terapeutycznych dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną, indywidualne programy rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnościa intelektualną - studium przypadku (w tym: program opracowany przez nauczycielki, program opracowany przez logopedę, program hipoterapii).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292550 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 REH (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 219-232.
Streszczenie: Próba pedagogicznej oceny rozwoju poznawczego dzieci z upośledzeniem umysłowym oraz propozycja modelu wspomagania ich rozwoju. Definicja upośledzenia umysłowego AAMR z 2002 roku. Model diagnozy oparty na koncepcjach A.Bandury, A.Cas'ea i L.S.Wygotskiego. Opis dzieci pełnosprawnych i dzieci z upośledzeniem umysłowym, w którym porównywano środowisko rodzinne badanych z lekkim i umiarkowanym upośledzeniem umysłowym ze środowiskiem badanych o prawidłowym rozwoju. Zdolności poznawcze dzieci z upośledzeniem umysłowym w porównaniu z ich dobrze rozwijającymi się rówieśnikami o takim samym wieku umysłowym. Analiza specjalnego wychowania przedszkolnego, ujawniająca możliwość optymalizacji procesu rehabilitacji dzieci z lekkim i umiarkowanym upośledzeniem umysłowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 288491 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 273-278.
Streszczenie: W pracy omówiono rolę pieniądza w wychowaniu rodzinnym i edukacji szkolnej. Zwrócono uwagę na przygotowanie dzieci do życia w społeczeństwie z punktu widzenia znajomości przez nie ekonomii. W badaniach brały udział dzieci upośledzone intelektualnie w stopniu lekkim oraz o normalnym przebiegu rozwoju. Analizy socjologiczne przeprowadzone przez autorkę są źródłem informacji pomocnym przy konstruowaniu programów do nauczania zagadnień z edukacji ekonomicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289127 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 51.
Streszczenie: Przedstawiono metody do określania poziomu kompetencji dziecka w zakresie rozumienia wartości pieniądza i umiejętności dokonywania obliczeń pieniężnych u dzieci w wieku 5-10 lat normalnie rozwijających się, upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, a także dzieci niesłyszących (wykorzystano język migowy): narzędzie diagnostyczne "Rozumiem sens pieniądza" (seria 8 zadań: "znam monety, banknoty i umiem się nimi posługiwać" i 2 zadań: "potrafię gospodarować pieniędzmi"), "Kartę indywidualną dziecka" do zapisywania wyników, "Przewodnik do interpretacji wyników badań". Na podstawie przeprowadzonych badań omówiono wartość psychometryczną narzędzia, podano analizę stopnia trudności i mocy dyskryminacyjnej zadań diagnostycznych, oraz ocenę rzetelności narzędzia badawczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289623 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.12 KOM (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-87079-93-6
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Przegląd doświadczeń i przemyśleń dotyczących teoretycznych i praktycznych problemów związanych z nauczaniem retoryki na wszystkich etapach kształcenia. Pozycja omawia retorykę jako metodę kształcenia oraz treści związane z retoryką pracy, debatą, rolą retoryki w życiu społecznym i politycznym, treningiem aktorskim. Zawiera artykuły przedstawiające praktyczne rozwiązania dydaktyczne dotyczące nauczania retoryki w gimnazjum i w liceum oraz artykuł o nauczaniu retoryki w Szwecji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287375 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.4 PRA (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenie: Autorka-pedagog i polityk (członek Senatu, tzw. "senator od dzieci"), twórczyni nurtu wychowania poprzez rozwijanie uczuć wyższych, zwłaszcza zdolności do kochania i propagatorka "pedagogiki serca" w prezentowanej pracy postuluje konieczność działań politycznych na rzecz dzieci. W formie dzienników opisuje przykłady z własnych doświadczeń wynikajacych z powiązań życia politycznego i trudnych problemów dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 286650 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-87079-70-7
Bibliogr. s. 303-306.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286761 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 281-286. Indeks.
Streszczenie: Rys historyczny działalności dobroczynnej w XVII, XVIII i początkach XIX wieku jaką prowadzono w Europie Zachodniej. Prezentacja poglądów S.Staszica, F.Skarbka i M.Richmond na problem pomocy społecznej. Omówienie powstania, organizacji, kierunków i form działalności Warszawskiego Towarzystwa Dobroczynności (1814-1914). Przedstawienie sylwetek wybitnych działaczy WTD, w tym duchowieństwa uczestniczącego w pracach opiekuńczych. Ukazanie stosunku władz i społeczeństwa do działalności WTD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286740 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-87079-48-0
Bibliografia przy rozdziałach.
Streszczenie: Podręcznik dla studentów studiów zaocznych zawierający krótkie omówienie zasadniczych zagadnień z historii wychowania. Część pierwsza obejmuje: teorię (poglądy wybitnych filozofów) i praktykę wychowawczą starożytnych Greków i Rzymian; rozwój oświaty w Średniowieczu (z uwzględnieniem uniwersytetów europejskich i Akademii Krakowskiej); teorię (poglądy wybitnych humanistów) i praktykę pedagogiki europejskiej i polskiej okresu Odrodzenia; oświatę czasów reformacji i kontreformacji w Europie, szkolnictwo różnowiercze w Polsce, działalność oświatową jezuitów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286739, 286738 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej